Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lusithania

Lusithania

17-06-2015 om 09:57

Diana Gabaldon (outlander)

Ik heb alle boeken in de reiziger serie gelezen en ook de Lord John boeken.
Wat zal ik nu gaan lezen?
Is er nog iets leuks in historische romans?

Thursday Next

Thursday Next

17-06-2015 om 10:44

nou

natuurlijk de boeken over Sarah Agnes Prine, geschreven in dagboekvorm. Auteur is Nancy Turner, de boeken heten "These is my wordt", "Sarah's quilt" en "The Star garden". Ze gaan over een amerikaanse pioniersvrouw.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-06-2015 om 11:04

Historische romans

Daar zijn er zo veel van. De boeken van Ken Follett vind ik ook wel een aanrader.

creabea

creabea

18-06-2015 om 12:44

Philippa Gregory

Ik vind boeken van Philippa Gregory over de Tudors heel boeiend. Zij heeft bijvoorbeeld 'the other Boleyn girl' geschreven, over Anna Boleyn, een van de vrouwen van Henry VIII en ik heb een reeks gelezen (the white queen-the red queen-the lady of the rivers-the kingmaker's daughter-the white princess) die voorafgaan aan de regering van Henry VIII. Interessant is dat die boeken heel veel overlap hebben, maar de gebeurtenissen worden verteld vanuit het perspectief van steeds weer een andere vrouw uit de geschiedenis.

Verder heeft een vriendin van mij, die Diana Gabaldon helemaal heeft verslonden, de boeken van Game of Thrones aangeraden. Wel niet erg historisch (maar Gabaldon heeft natuurlijk ook een hoop fantasie maar schijnt wel de moeite waard te zijn.

Hadewich

Hadewich

18-06-2015 om 12:53

Hier een Gabaldonfan...

Ik heb nog geen boek of boekenserie kunnen vinden die kan tippen aan Outlander/De Reiziger. Ken Follet heb ik gelezen en de verhalen zijn echt wel mooi, maar zijn schrijfstijl vind ik niks. Teveel korte zinnen.

En Game of Thrones, daar kom ik niet doorheen. Ik ben er een paar keer in begonnen, maar er worden in korte tijd zoveel personages, fictieve landen en koninkrijken opgevoerd, dat ik het gewoon niet leuk meer vond. Ik kon er geen touw aan vastknopen. Misschien moet ik eerst de tvserie gaan bekijken. Dat hielp bij mij ook bij Lord of the Rings.

Hadewich

Hadewich

18-06-2015 om 12:55

Oja...

Vergeet ik helemaal te schrijven dat ik de andere tips eens op ga zoeken. Ik ben dan wel niet de topicstarter, maar boekentips à la Outlander zijn altijd welkom!

Lusithania

Lusithania

18-06-2015 om 13:54

Op zoek

Ik ga op zoek naar de gegeven boeken/auteurs. Het lastige is, is dat er (relatief) weinig te krijgen is in daisyboeken.

En Hadewich, het is altijd leuk om de tips van/aan anderen te lezen en er zelf iets mee te doen.

Charis

Charis

18-06-2015 om 16:54

Goodreads

Kijk eens op de site Goodreads. Daarop worden boeken beoordeeld door lezers zelf. Hier bijvoorbeeld een overzicht van de 'best time travel romance novels':

http://www.goodreads.com/list/show/421.The_Best_Time_Travel_Romance_Novels#10964

bertje1

bertje1

22-06-2015 om 16:38

niets kan natuurlijk outlander vervangen...

dus dat wordt herhalen
aardige titels die niets met iets van outlander te maken hebben:
heorot van David niven
en de Dag der Dagen van ira levin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.