Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anneke

Anneke

23-11-2012 om 23:50

Deze zondag onbekende mensen op bezoek (eten??)

Ik krijg zondag voor mij onbekende mensen op bezoek. Een broer van mijn vriend. Mijn vriend is ziek, ze komen voor hem. En ze komen van ver. Ik geloof dat ik maar gewoon mijn gezellige zelf blijf en had ze mijn eigengemaakte groentesoep willen voorzetten. Dat ze met iets van vulling weer naar huis gaan. Nou (zei m'n vriend) ze zijn nogal veeleisend. Ik mag daaruit opmaken dat mijn soep misschien niet goed genoeg is. Daar kán ik me niks van aantrekken. Maar dat doe ik toch een beetje. Heeft iemand een tip voor een andere topper? Voor bezoek van wie de 1 enorm goed kan koken en de ander kieskeurig is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vraag het vriend

Aangezien je vriend je met dit probleem heeft opgescheept mag hij ook de oplossing aandragen. Hoezo kieskeurig? Vegetarisch, veganistisch, kosher, alleen biologisch, juist alleen pakjes en de Mac? Achter het woord veeleisend kan van alles verborgen gaan.

Wellicht is "ze zijn nogal veeleisend" wel code voor "hè meid, nou niet weer groentesoep".

kortom: laat het hem even verduidelijken.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2012 om 01:04

Te simpel?

Wat in mij opkomt is dat de familie van je broer een volledige maaltijd zal verwachten. Dus geen soep, maar aardappels of rijst/groente/vlees al dan niet in een creatieve eenpansvorm gegoten of toch gewoon apart op te dienen.
Je kunt je daar iets van aantrekken, maar of je dat moet doen vraag ik mij af. Jouw stijl is soep. Ter verluxing zou je bijvoorbeeld stokbrood met kruidenboter of zo, salade en bijvoorbeeld drumsticks bij kunnen doen. Niet al te officieel en toch compleet. Zo'n salade kun je zo culinair maken als je zelf leuk vindt.

Annet

Annet

24-11-2012 om 07:56

Maaltijd

Als ik mensen op bezoek krijg die van ver komen (hier vaak het geval), dan krijgen ze een volledige maaltijd. Dat kan lunch zijn of avondeten (of allebei), afhankelijk van hoe laat ze komen.
Soep om iets van vulling te hebben, klinkt niet erg gastvrij.
Natuurlijk kun je soep als maaltijd eten, maar dan wat meer erbij zoals broodjes. Als er maar twee eters komen, zou ik een maaltijd maken en geen soep.

Anneke

Anneke

24-11-2012 om 09:33

Ik schat ze in dat ze maar even zullen blijven

En dan onderweg naar huis een restaurant gaan zoeken. Ik kan mijn vriend echt niet (praktisch dan) met het probleem opzadelen want hij heeft niet zomaar een griepje zeg maar. Das ook de reden dat zijn broer komt...
Bij mij is soep: met brood en met kippepootjes erbij. Heel gezellig maar beslist niet culinair hoogdravend gelukt ofzo. Hoewel iedereen het altijd meer dan prima te pruimen vindt. Maar dit zijn dan geletterde types die ook nog eens zelf heel erg van het koken zijn. Ik niet. Ik kook want moet eten. Snappen jullie mijn zenuwen een beetje??

Tonny

Tonny

24-11-2012 om 09:44

O ja, ik voel met je mee

Ik zou er ook wat onzekere gevoelens van krijgen. houd je bij wat je zelf ziet zitten. Maak lekker die soep en haal wat broodjes, gemengde sla, roomkaas en zalm, leuke servetjes - dan wordt het best wat ! Misschien wat kant en klare fruitsalade aanvullen met wat extra zelfgesneden fruit ? Ik zou in deze situatie geen energie steken in hetkoken van iets ingewikkelders dan je gewend bent.

En veel sterkte met je vriend!

Annet

Annet

24-11-2012 om 09:49

Klinkt prima

"Bij mij is soep: met brood en met kippepootjes erbij"

Klinkt prima. Eventueel wat lekker beleg voor op de broodjes.

Prima hoor

Ik vind het ook prima klinken. Het maakt ook nogal verschil of je zelf soep maakt of dat je even een blik opentrekt.
Ik doe het zelf ook wel eens, vooral als ik niet zoveel tijd heb voor het koken (kan b.v. dagje eerder, grotendeels). Morgen krijg ik ook mensen van ver, maak ook soep en broodjes knakworst erbij en salades en kruidenboter en kaasgedoe dingen voor op het brood.
Ik bak ook nog bladerdeeg met kruidenboter als 'soepstengels' even in de oven. Valt altijd erg goed die soepstengels en is werkje van niks.
De broodjes knakworst zijn ook omdat er 4 kinderen meekomen en dan die van ons er nog bij....ik dat die de broodjes knakworst meer kunnen waarderen dan de salades en soepstengels
groeten albana

An

An

24-11-2012 om 10:47

Even uitnodigen voor het eten

Hoi,

ik zou ze wel even uitnodigen om te blijven eten. Anders krijg je misschien de onhandige situatie dat jij met het eten zit en zij zich eigenlijk verheugen op eten langs de snelweg
Aangeklede soep vind ik een heel goed plan!
Succes! An

Guinevere

Guinevere

24-11-2012 om 11:13

Tjee

Tjee, ik zou niet verwachten dat je bezoekers zoveel eisen stellen en misschien is dat ook wel helemaal niet zo. Kom nou zeg, je hebt je vriend in de lappenmand en dan wordt er echt niet van jou verwacht dat je een dag in de keuken gaat staan. Daar geloof ik niks van en als dat wel zo is, dan zijn het horken. Die soep van jou lijkt me uitstekend en heel gastvrij.

lizelot

lizelot

24-11-2012 om 11:21

Ziekenbezoek

Ze komen op bezoek,je hebt ze niet uitgenodigd voor een etentje toch???
Klinkt prima aangeklede soep.Brood met kippepootjes erbij is lekker.Net zoals Toony beschrijft is ook lekker.Of doe het op z'n Brabants :soep met worstenbroodjes(Dan wel van luxere worstenbroodjes van een warme bakker)Lekker makkelijk,soep opwarmen broodjes even in de oven en je hebt eten.Nog wat broodjes met goede ham,kaas ,filet american.Klaar.
Sterkte met je vriend.

Anneke

Anneke

24-11-2012 om 12:12

Soep en brood maar ietsje anders

Ik kwam er in de winkel niet uit. Toch ook wat in de war van alles. Kwam gelukkig een goede kennis tegen. Zij hielp me op gang met haar visite topper: deels vers, deels pakje soep. En turks brood vermaken tot soort pizza uit de oven. Ik vind dat het kan. Toch jammer ik er daar zo spastisch mee om ga... Goede tip om ze het even te melden!! Dank voor het meedenken!

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-11-2012 om 12:45

"veeleisend" en ongastvrije soep

Sorry, hoor, maar geletterde kooktypes of niet, als je ergens op visite gaat en een maaltijd krijgt aangeboden, vind ik dat je weinig te eisen hebt.
Soep is hier een veelgemaakte maaltijd met visite. Zelfgemaakte soep, dat wel. Kippensoep, erwtensoep. Ik besteed er werk, tijd en aandacht aan, trek geen blik open. Geen culinair hoogdravende kippensoep, maar gewoon kippenbout getrokken in water met wat zout en kruiden, en soepgroente. 'n Goedgevulde maaltijdsoep, dat wel. Niks mis mee. Broodje erbij met kruidenboter. Wie dat te min is gaat maar ergens anders eten. Geletterd of niet. De nieuwe Lekker is uit, dus dan kunnen ze mooi een beter adresje vinden
Hoogdravend koken vind ik overigens niet eng, ik ben dol op experimenteren, maar dat beperk ik wel tot speciale momenten waarin ik tijd heb en vooral géén zieken in huis

Geletterd?

Mijn ooms en tantes wonen 2 uur rijden bij ons vandaan. Als er een gezin langs komt bij mijn ouders dan wordt er een maaltijd 'verwacht' omdat ze daarna weer helemaal naar huis moeten rijden. Aardappelgerecht, meerdere groentes en biefstuk oid was heel gebruikelijk.

Als familie bij ons langs komt en ze moeten nog zo' n stuk rijden dan zorg ik ook dat ze goed gegeten hebben voor ze - rond een uur of zes, zeven- weer op pad gaan. Simpelweg een kopje soep vind ik dan te weinig,
Aangeklede soep met die pizza- turks brood vind ik al een mooie. Misschien nog een salade er bij zodat het echt een goede maaltijd wordt?

gruffalo

Anneke

Anneke

24-11-2012 om 13:18

Er hobbelen nu twee anneke's rond...

Er hobbelen nu twee Anneke's rond zie ik (in verschillende draadjes). Ik dacht dat ik een unieke nieuwe nick had gekozen, dus niet. Excuses. Ikzoek wel een andere naam...

Guinevere

Guinevere

24-11-2012 om 14:40

Soep met brood etc.

Soep met brood is een hele prima vullende maaltijd, zeker als de soep wat gevulder is. En met kippepootjes ernaast helemaal prima. Als ze aardappelen vlees groente willen gaan ze maar naar een restaurant. Dat ben jij niet, zeker niet met je zieke partner!

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-11-2012 om 15:44

Simpelweg soep en maaltijdsoep

Er is een groot verschil tussen simpelweg een kopje soep, en een goedgevulde (vlees, groente, vermicelli) maaltijdsoep. Dat laatste hoeft echt niet zoveel werk te zijn. Stukje brood (Turks, stokbrood, knoflookbrood, roggebrood met spek bij erwtensoep, verzin maar wat) erbij en klaar is Klara. Voedzaam genoeg, van tevoren te maken en geen grote klus.
Maar wie met net zoveel plezier aardappels-groente-vlees maakt: geen probleem natuurlijk Ik ben meer van de soepjes! Volwaardige maaltijdsoepjes met brood in één of andere vorm, dat dan weer wel Simpel te maken en goed voedzaam!
En wie net zo makkelijk een blik soep opentrekt met opwarmbroodjes, ook daar kan je uitstekend een tijdje op door (al ben ik zelf geen blikliefhebber, maar dat is iets persoonlijks en ik zou nooit moeilijk doen als ik dat elders wel kreeg).

dc

dc

25-11-2012 om 08:45

Spaghetti

Dat is mijn makkelijke gerecht. Spagetti zelf kost een kwartier om te bereiden en de saus kun je van te voren doen. Favoriet is bolognese bij mij. Uitje snijden, gehakt klaarmaken, tomatenpuree erdoorheen, met wat knoflook en oregano en je bent klaar. Vind ik minder werk dan soep met broodjes eerlijk gezegd

Snuggle's

Snuggle's

25-11-2012 om 23:38

Chinees

Als ik me er zo zenuwachtig om had gemaakt had ik lekker makkelijk Chinees ofzo gehaald.

Hoe is het gegaan?

Ella2007

Ella2007

28-11-2012 om 11:45

Aannames...

Waarom zouden deze mensen niet tevreden zijn met groentesoep met een broodje ? Als ze echt zo slim zijn begrijpen ze ook dat er verschillen zijn in "kookstijlen" en gelegenheden en waarderen ze de moeite die je zowiezo doet om ze iets voor te zetten. En als ze daaraan voorbij gaan, dan zijn ze alle moeite niet waard.
Maar zijn ze echt zo veeleisend, of is dat de aanname van je vriend? Misschien ligt het meer aan hem, dat hij indruk wil maken op zijn broer, dan aan die broer zelf. Aannames dus.

Anneke

Anneke

28-11-2012 om 17:15

Het ging goed

Zijn kookkunsten kwamen nog wel ter sprake, maar hij zei heel lief dat een neef van hem (topkok) thuis het liefst stamppot eet. Met andere woorden (vulde ik dan in): voor hem was dit ook goed. Hij heeft 3 stukken pizza gehad en een flinke kom goed gevulde soep

En inderdaad, het is een aanname geweest van mijn vriend denk ik. Ze zijn ook te goed opgevoed om hun neuzen op te halen en dat was ook niet nodig. Soep en pizzabroodjes waren goed in te nemen en ... nou ja zeg, anders ook maar niet hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.