Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

09-03-2012 om 17:46

Deurkruk eraf halen (beetje spoed)

Daar ben ik weer eens met een klusje dat niet wil lukken ;-( Ik wil dit weekend mijn keukendeur schilderen. Dat lukt natuurlijk het beste zonder deurbeslag, maar ik krijg dat er niet af. Onderaan de deurkruk zit een soort schroefje wat je volgens mij met een inbus eruit moet halen, maar ik heb niet de juiste maat inbus. Weet iemand nog een ander trucje? Met een schroevendraaier lukt niet, dat heb ik al geprobeerd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

09-03-2012 om 19:14

Buurman/vrouw?

Ik ken alleen van die schroefjes die ook echt een schroefje zijn (dus met schroevendraaier) of van die spijkerachtige dingetjes die je eruit moet tikken.
Maar heb je niet een vriendelijke buurman/vrouw met wat meer maten inbussleutels of ander gereedschap? Wij hebben zo'n heel setje (handig in de ICT), plus ook nog wat bitjes voor op een accuschroefboor. Dat is geen gewone inbus maar een tork.

Margriet*

Margriet*

09-03-2012 om 19:15

Ik loop

ook altijd voor dat soort zaken naar de buren. Of je staat morgen vroeg op en gaat even langs de Gamma.

Volgens mijnheer savon

kan je toch het best een passende inbussleutel halen (een setje had ie het over). Als je het schroefje er met iets anders zou kunnen halen is de kans groot dat je het schroefje beschadigt waardoor je het er niet goed meer terug kan schroeven.

Vic

Vic

09-03-2012 om 19:59

Dat zei meneer Viczusje ook Nu heb ik er geen zin meer in, dus morgen ga ik een inbussetje halen én afplaktape. Want als het niet lukt wil ik wel direct verder kunnen en ik word er nu zo chagrijnig van! Heb ik alles in huis en gooit zo'n *&^%$# deurkruk mijn plannen in de war. Ik was vanmiddag in staat om gewoon een stel nieuwe deuren te kopen. Het zijn ook nog eens gruwelijk lelijke messingkleurige deurkrukken, en lelijke deuren ook.

Tinus_p

Tinus_p

10-03-2012 om 08:57

Aanvulling savon

savon:
"kan je toch het best een passende inbussleutel halen (een setje had ie het over). Als je het schroefje er met iets anders zou kunnen halen is de kans groot dat je het schroefje beschadigt waardoor je het er niet goed meer terug kan schroeven."
Of -nog erger- de schroef beschadigt voordat die los is (waardoor de klink er nooit meer afkomt).

Ik zou zeggen

Sla dat inbussetje kopen nog maar even over. En koop gewoon meteen nieuwe deurkrukken! Valt best mee qua prijs....(goedkoper dan nieuwe deur in ieder geval!)
Dan haal je die oude eraf en als de deur droog is doe je die nieuwe erop, o sh*ps heb je toch nog een inbussetje nodig....
groeten albana
(die ook alle deurkrukken heeft vervangen, zulke lelijke gevallen hadden wij ook...)

Vic

Vic

10-03-2012 om 12:19

Uhm (schaamrood

Vanmorgen kwam mijn zwager even langs, die toch in de buurt moest zijn. Dat is een echte klusser met complete inbussetjes enzo. Om een lang verhaal kort te maken, binnen een halve minuut lagen al mijn deurkrukken los en nu kan ik echt gaan beginnen. Ga er maar eens over dubben of ik die lelijke dingen weer terug zet als straks mijn deuren strak in de verf zitten. Hoop niet dat het gaat zoals het altijd gaat bij mij, dat ik over drie jaar nog loszittende deurkrukken - aan een kant - in mijn deuren heb.

Vic.....

zorg je er voor dat je deur niet dicht kan vallen Anders moet je zwager je eerder komen redden....

Vic

Kweenie hoor, maar veel gereedschap is verrassend betaalbaar (als er maar geen snoer aanzit). Doe eens gek, koop een setje inbussleutels. Ook handig als je Ikea-spullen een keer uit elkaar moeten en je dat destijds bijgeleverde sleuteltje kwijtbent.

Ik kreeg een setje van mijn ouders, die hadden dat over vziw. Gezien het uitgavepatroon van mijn ouders kan zo'n setje nooit zo erg duur geweest zijn

Groeten,

Temet

Vic

Vic

10-03-2012 om 21:20

Zal je verbazen

Ik had dus ongeveer 20 inbussleuteltjes maar niet in de juiste maat. Erg irritant ;-( Binnenkort haal ik dus wel even een nieuw setje, met alles bij elkaar.

Deze heb ik

Niet goedkoop, uitstekende kwaliteit en gewoon supercool:
http://www.allegereedschap.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/fae5f818db6733613f44428a7ee1bf9e.jpg

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.