Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

09-03-2017 om 17:57

deurdrangers? is dat wat?

Elke kamerdeur, boven en beneden, staat bij ons open. Jee, wat een rommelige toestand. Ik doe het zelf ook hoor. Illusie dat ik iedereen, mijzelf dus ook, weet te overtuigen van het belang van dichte deuren.
Deurdrangers helpen, maar dat ziet er toch niet uit? Wie heeft ze en is er tevreden over en vond een soort die gebruikt kunnen worden voor thuis.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-03-2017 om 18:08

Oh nee

Ik heb op mijn werk zelfs de dranger laten verwijderen toen ik een kamer had met een deur die alleen dicht kon. Ik heb een hekel aan dichte deuren. Sinds ik katten heb is mijn slaapkamer altijd dicht, maar dat is alleen omdat ik katten in bed nog erger vind dan een dichte deur.

Buiten wel

Ik heb ze alleen voor de buitendeuren. Achterdeur en bijkeuken achterdeur. Heel handig. Maar binnen zou ik ze niet willen. Kunnen mijn ogen niet aan. Wil je het om stookkosten en tocht te vermijden? Of meer zodat het rustiger oogt?

V@@s

V@@s

09-03-2017 om 18:32

deurdrangers

Hoef je helemaal niet te zien. Die kun je gewoon in de deur laten maken.

Google maar eens op onzichtbare deurdrangers.

Pirata

Pirata

09-03-2017 om 18:49

jawel

Ik heb er 1 in de woonkamerdeur. In het scharnier, de pin vervangen voor een pin met een veer. Zonder klussen. Dit omdat het tocht vanaf de gang en de kinderen de deur niet sluiten. Nadeel,is dat de deur blijft aanstaan. Dus het klappert als het waait.

Mooie dranger

Deze is niet zo lelijk en zonder boren aan te brengen: http://tinyurl.com/jneee2p

skik

An.

An.

09-03-2017 om 22:24 Topicstarter

stookkosten, kat en rust

Ik heb op mijn slaapkamers vaak het raam open en dat tocht behoorlijk. Daarnaast wil ik niet dat mijn kat op elke kamer het bed uitprobeert en haar nagels scherpt, maar de grootste ergernis is het onrustige beeld. Het lijkt een beetje op een ladekast waar alle laden van openstaan. Ofzo.
Maar goed, mijn hond is dan niet bang van vuurwerk maar is doodsbenauwd van klapperende deuren en dat 'aanstaan' (dus klapperen), daar was ik al bang voor...
Conclusie: er zijn kennelijke ergere dingen...

Tango

Tango

11-03-2017 om 14:02

Dicht doen

Je kan jezelf en je kinderen toch ook aanleren de deur wel dicht te doen. Drangers vind ik niet handig. Soms is het ook handig als een deur open kan blijven staan, bijvoorbeeld als je er met iets zwaars doorheen moet. Dan wil je geen deur die dichtvalt.

Maar herkenbaar probleem verder. Wij hebben ook deuren in de woonkamer die vaak openstaan. Komt omdat zoon de kamer vaak als voetbalveld gebruikt en de deuren het doel zijn . Als ik het te koud vind worden doe ik ze dicht. Ik vraag dit dan ook aan de kinderen, of ze de deur dicht willen doen. In de zomer ben ik er minder streng in. Dan vind ik het niet zo'n punt als er een deur open staat. Ik zie het dan ook minder, want dan zit ik buiten.
Verder staat de deur ook vaak open voor de kat, anders kan hij wel het kattenluik door maar strand hij vervolgens in het halletje. 's Nachts gaat de deur van de woonkamer naar de hal bij de trap weer dicht zodat hij niet naar boven kan. Hij ligt dan in de woonkamer of loopt buiten muizen te vangen en die heb ik liever ook niet boven.

Triva

Triva

11-03-2017 om 17:48

bertje1

bertje1

19-03-2017 om 16:49

dranger

ideaal dranger met touwtje, valt nauwelijks op en inderdaad, de deur gaat dicht! Wij maken dan het 'uitstekende dingetje' bij de deurknop vast zodat de deur niet in het 'slot' valt. ook wat zachte dingetjes in de deur-inval en dan klapt ie ook niet dicht.

Hippopotomonstrosesquippedaliofobie

Hippopotomonstrosesquippedaliofobie

19-03-2017 om 17:23

Naar mijn bescheiden menning onderdeel van iets groters

Deuren achter je dicht doen, licht uitdoen, kraan uitzetten, wc doortrekken, je (huis)werk na kijken, tafel afruimen (nadat je er gegeten hebt), hoort een beetje onder de noemer; afmaken en controleren van wat je (net) gedaan hebt. Iets dat je op school dus ook moet kunnen.

Het is lastig aan te leren, dat duurt een tijd, kan ook pas vanaf een bepaalde leeftijd. Bij ons lukte dat redelijk met een beloningssysteem waarbij je begint met max (aan punten, geld, aan 'lekkers of aan [vul maar in]) en waarbij je iets 'verliest' als je het vergeet (dan gaat er elke keer iets uit de pot). Aan het einde van de week (of 2) tel je wat je over hebt en de beloning is iets gezamenlijks (het is nl een afgesproken regel waar je je met het hele gezin aan houdt en dús de beloning is dat ook). Denk aan een gezamenlijk uitstapje, dat ene lekkere toetje, een gebakje, een film.. kortom iets wat álle leden van het gezin leuk vinden. [Het effect verdwijnt als je ze individueel laat werken voor geld of het uitkeert als beloning, zakgeld] Het was zelfs zo dat de kinderen elkaar herinnerde aan de regel. Dat hoefde ik niet meer te doen, ook wel eens prettig. En ook heel prettig; geen individueel gekat meer omdat de persoon het (weer) naliet: want van diverse kanten werd diegene herinnerd dat diens acties de pot (algemeen goed) teniet deed. Ze gingen ervan werken! Na verloop van tijd, ook zonder herinnering van ons uit. Wees bereid op en aanmerkingen van je kinderen en partner te incasseren. Een teken dat ze opletten en meedoen!

Maak de beloning ook een echte beloning, leg de lat in het begin niet te hoog, de tijd niet te lang en herhaal een paar keer voor je aan de volgende regel/vaardigheid begint.

Half a twin

Half a twin

20-03-2017 om 07:59

Wat ik niet snap, Waarom MOETEN deuren dicht?

Bij ons staan (behalve de kelderdeur en de wcdeur) alle deuren meestal open. Het ruitje in de voordeur is zo klein dat de gang donker is als de huiskamerdeur dicht is. Met dichte deuren boven wordt ik helemaal gek, dan moet er continue licht aan. In de avond brand er een klein lampje in de gang en gaat de huiskamerdeur wel dicht.
in de ochtend even luchten boven met die open deuren waait het echt door en dan ramen dicht en deuren open.

Triva

Triva

20-03-2017 om 09:58

eens

Het is alleen maar gezond dat slaapkamerdeuren open staan, dat is hier ook altijd. Alleen als er daar gestudeerd/gegamed wordt gaan ze dicht in de wintertijd omdat het dan wat warmer is (die verwarming gaat dan ook aan, onze verwarming is nooit aan boven).

De woonkamerdeur moet wel dicht vanaf half okt tot eind april. Anders is het echt veel te koud in de woonkamer. Dat is wel lastig, het duurt vaak tot de kerst voor onze jongens die kamerdeur uit zichzelf dicht doen en als het dan al in mei vroeg warm is moet die deur weer open

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-03-2017 om 10:43

Open

Hier staat ook altijd alles open. Op de wcdeur na dan.
Ik hou helemaal niet van dichte deuren, geeft mij een opgesloten gevoel. Dochter op zolder heeft niet eens een deur.

Vesta

Vesta

20-03-2017 om 11:34

verwarmen

ik verwarm alleen de woonkamer, dus om te voorkomen dat mijn slaapkamer te warm wordt moet daar de deur dicht. De keukendeur moet dicht omdat daar ALTIJD het raam open staat ivm de open geiser.

De woonkamerdeur staat altijd op een kleine kier zodat de katten naar de kattenbak kunnen, deur van dochters slaapkamer is dicht zodat ik de troep niet hoef te zien. Dat scheelt een hoop ergernis.

Lichten branden alleen in de ruimtes waar we zijn. Als ik de keuken uit loop gaat daar het licht uit, als ik naar het toilet loop hoeft het licht in de hal niet aan, die deur weet ik wel te vinden.

Ik heb graag alle deuren dicht omdat anders het gevoel dat mijn huis veel te groot is de overhand krijgt. En ik vind mijn huis nu al zo groot. (65m2, er zit veel loze ruimte in het ontwerp)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.