Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

16-12-2014 om 10:10

desserts voor 20 personen

Ik ben de klos dit jaar, ik moet voor 1e kerstdag voor 20 personen desserts maken. Aangezien er kleine en grote eters bij zijn, heb ik in mijn hoofd om mini desserts te maken. Dus, cakejes, minikwarktaartjes etc. Wat zijn goede desserts, die niet al te veel tijd kosten in bereiden?

citroenyoghurt mousse

denk dat je ca. 12 van die kleine bakjes citroenyoghurt nodig hebt, een (groot) blik gecondenseerde melk en gelatine. En wat geraspte citroenschil en wat sap van uitgeperste citroen.
Doe de yoghurt in keukenmachine en laat deze goed mengen met de gecondenseerde melk (is heel zoet dus heft 't zure op). Geraspte citroenschil er ook doorheen mengen.
Ondertussen gelatine laten weken in warm water. Eruit halen en uitknijpen. Het sap van uitgeperste citroen verwarmen in magnetron. In dit sap de gelatine laten oplossen en dit dan ook door het yoghurt/melk mengsel mengen en zo'n vijf minuten in de keukenmachine laten draaien, zodat het lekker moussig wordt.
In kleine bakjes verdelen; je kunt dus ook die 12 lege bakjes van de citroenyoghurt gebruiken (mss voor de kinderen).
Afdekken en in koelkast laten opstijven.

Hanne.

Hanne.

16-12-2014 om 12:05

Hangop

Het ultieme makkelijke recept is wat mij betreft hangop.

Men neme een pak volle yoghurt (of 2 of 3 of..). Dan:

Grote pan, vergiet/zeef er in en schone theedoek in de vergiet. Hele pak yoghurt er in legen en dan wachten (uren en uren lang). Evt wat verse vanille er door of mengen met wat opgeklopte slagroom en smullen maar

Bellefleur

Bellefleur

16-12-2014 om 12:49

Leuk!

Dat zijn al heel veel leuke ideeën! Fudge is leuk, kleine vlaflipjes is makkelijk te maken, en hangop lijkt ook een goed idee. Ook in kleine bekertjes.

ijstaart

Ik maak nog wel eens - en ook dit jaar - ijstaart. Neem 3 kleuren lekker consumptieijs van de supermarkt en een flinke taart- of puddingvorm (bij een metalen springvorm deze eerst bekleden met plasticfolie). laat 1 kleur ijs buiten de koelkast zacht worden en vul de vorm voor 1/3 met dat ijs. Terug de vriezer in en hard laten worden. Herhalen met de overige twee kleuren. De opnieuw keihard bevroren ijsmassa uit de vorm halen, bestrijken met stijfgeklopte slagroom en terug in de vriezer tot ook de slagroom bevroren is. Zodra dat het geval is (na een paar uurtjes) de hele taart in plasticfolie wikkelen want anders wordt die slagroom in de vriezer droog en onsmakelijk. De ijstaart is nu klaar en kan zo makkelijk 1-2 dagen in de vriezer worden bewaard, dus dit alles kan worden voorbereid. Op het laatste moment desgewenst nog van leuke decoraties voorzien en ieder kan een stukje naar believen afsnijden.

Groeten,

Temet

Tine Winkel

Tine Winkel

16-12-2014 om 13:30

een toetjesbuffet

zodat mensen zelf kunnen kiezen? Met een mooie grote taart, kleine stukjes brownie, ijs en sorbet, wat lekkere sauzen etc. Kan ieder kiezen wat hij/zij wil en de hoeveelheid die men wil.

Vogel

Vogel

16-12-2014 om 15:10

Tiramisu!

Daarvan kun je grote en kleine stukjes snijden. En een dag van te voren te maken.
Of bowl, idem.

Hm, toetjesbuffet!

Dat ga ik doen Tine!!

Nu nig de rest van de maaltijd

Bellefleur

Bellefleur

17-12-2014 om 09:29

Toetjesbuffet

Daar gaat het op lijken. Nu nog stevige etagères zoeken. Zijn de kartonnen van de Hema geschikt?
Lijst tot nu toe: kwarktaart in ringen, brownies, citroencheesecakejes, cupcakejes voor de glutenvrije en suikervrije dames, hangop en flipjes in kleine glaasjes. Ik ben er nog niet....

Annet

Annet

17-12-2014 om 10:18

Iets meer chocola en fruit?

Je hebt nu veel zuivelproducten. Chocola is altijd favoriet en daar heb je er één van, zou ik nog wat bij doen. Mij zou je een plezier doen met fruitsalade.

GS

GS

17-12-2014 om 14:49

Omelette siberienne

Als je ter plaatse nog wat kunt kokkerellen en niet alles helemaal klaar hoeft te hebben, kan ik je omelet siberienne aanraden.
De ingrediënten zijn eenvoudig, alleen op het laatst moet je nog eea aan handelingen verrichten (eiwit kloppen ed)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.