Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tonny

tonny

22-05-2015 om 16:04

dekens en lakens

bestaan die nog (behalve bij mijn moeder) ? Kennen jullie mensen die ze gebruiken?

Ben er wel mee opgegroeid, maar toen ik uit huis ging heb ik meteen een dekbed gekocht. 34 jaar geleden alweer, waar blijft de tijd.
Ging wel economisch vroeger, met die lakens, bovenlaken werd gedegradeerd tot onderlaken, zo hoefde degene die de was deed maar één laken per week te wassen. Was ook minder gedoe dan een dekbed, qua formaat.
Maar ik zou echt geen dekens meer willen.

ja, mijn schoonmoeder

Die neemt zelf haar spullen mee als ze in een huisje op vakantie is waar dekbedden zijn. Verder ken ik ook niemand

Half a twin

Half a twin

22-05-2015 om 16:28

Ja hoor

Bij mijn buurvrouw hangen regelmatig lakens aan de lijn. Zij wast voor haar hoogejaarde moeder, die dus nog lakens gebruikt.
Ook in het rijtje huizen achter de onze zie ik regelmatig dekens en spreien buiten hangen. Ze bestaan dus nog maar zelf heb ik gelukkig ook dekbedden.

Jazeker

Ik heb dekbedden en lakens! Scheelt veel ruimte in de wasmachine, een laken ipv een dekbedhoes. Dekbedhoed gaat dus alleen maar af en toe in de was, laken en hoeslaken regelmatig.

Tine

Tine

22-05-2015 om 18:54

Ook schoonmoeder

Verder niemand die ik ken. Mijn schoonmoeder viel prompt uit bed toen ze ergens logeerde met een dekbed, omdat dat niet ingestopt is zoals een deken. Gelukkig liep het goed af.
Een buurvrouw van mij doet net als Sokken, een laken en dan een dekbed in hoes erboven, zodat je de hoes niet vaak hoeft te wassen. Ik was liever de hoes, het is met een dekbed juist zo fijn dat je geen losse lappen in bed hebt. Vind ik.

Fiorucci

Fiorucci

22-05-2015 om 21:19

In de zomer

In de late zomer/lente vind ik een dekbed veel te warm, dus gebruik ik een zomerdeken en laken.

Fiorucci

Fiorucci

22-05-2015 om 21:20

ehm..

Late lente/zomer dus..

neteret mut

neteret mut

22-05-2015 om 22:38

soms

net als Fiorucci, in de zomer als het warm is een laken met een deken (of alleen een laken) en in de winter ligt de deken soms als extra bovenop het dekbed. Dekbed vind ik fijn maar ik vind het warm/ minder warm makkelijker te regelen met een laken en dekens, in elk geval sneller. Wij hebben wel een 4 seizoenen dekbed maar dan moet je de andere helft aan de eerste vastmaken en alles weer in de hoes stoppen, of als het te warm is er weer uit plukken en zoiets doe je niet middenin de nacht. Een losse deken erbovenop/ af is zo gedaan.

Dekens.

Losse dekens hebben idd het voordeel dat je makkelijker kan aanpassen aan de temperatuur en minder was hebt. Om die redenen ken ik wel mensen die liever dekens gebruiken.

Ook is een bed met lakens en dekens makkelijker op te maken als je oud bent. Op latere leeftijd is een dekbed in een hoes stoppen niet zo eenvoudig. Dan ga ik ook de methode dekbed en extra laken invoeren.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-05-2015 om 23:25

Ze bestaan nog, vooral in hotels enzo

De reden zal wel zijn wat wil40 zegt, dat het praktischer is qua opmaken.

Koukleum

Omdat ik een vreselijke koukleum ben, ligt een groot deel van het jaar er een deken op mijn dekbed.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2015 om 22:52

Ook geen dekens meer zodra ik uit huis ging

Toen ik wist dat ik een kamer kreeg ben ik meteen een dekbed en overtrekken gaan kopen. Ik zou niet terug willen naar dekens. In de zomer, met warm weer, slaap ik vaak onder een dekbedovertrek. Door de dubbele stoflaag warm zat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.