Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dekbed van wol

Ik ben op zoek naar een nieuw dekbed. Ik heb een voorkeur voor natuurlijk materiaal en zag dat er naast dons ook wol te koop is. Wij slapen op een koude zolder en hebben echt een warm dekbed nodig, maar willen geen 4 seizoenen geval, want voor de zomer hebben wij al ons (dunne) oude dekbed
Wie heeft ervaring met een wollen dekbed? Wordt het een zwaar dekbed (zoals de ouderwetse wollen dekken) en is het warm?
J.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wol

ik heb wol en dons. We hebben nu een uit 2 dekens bestaande wollen deken van 200xm x 240 cm, enrom zwaar als je beide dekens op elkaar hebt (zitten vast met drukkers). En ja dat is een heel warme deken maar toch ontbreekt er nog iets, ik vind het matras koud (pocketvering).

Dus ik ga nu 1 wollen deken er weer af halen en die op het matras leggen. Mijn oudste heeft een wollen dekmatras, dat is echt heerlijk warm, ik heb er nog niet eentje van 160 breed kunnen vinden voor een redelijke prijs.

dus als jouw matras ook pocketvering is dan kan het best dat je een dekmatras nodig hebt.

Lekker!

Wij hebben wol, en ik vind het heerlijk. Wel een 4 seizoenen versie, dus een dunne en een dikke. in de winter alleen de dunne, in herfst & lente de de dikkere & in de winter de hele mikmak. Heerlijk, zo'n zwaar en dik wollen dek in de winter!

In de zomer is het trouwens ook heerlijk, de dunne wollen. Helemaal niet te warm.

Nou ja, ik ben fan!

Ingrid

Merel

Merel

16-12-2011 om 17:05

Ook wol

Hier ook wol, ook een 4 seizoenen, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit samen. Dus in de winter de warme versie en in de zomer de zomerversie, samen doe ik eigenlijk nooit, maar is wel handig als er eens een logee komt.
Wol is iets minder fluffy dan dons, iets zwaarder (niet heel veel) en je kan het lekker tegen je aan vormen, lekker warm in je rug.

josephine*

josephine*

16-12-2011 om 22:43 Topicstarter

Klinkt goed

Ik ga morgen eens in de winkel voelen aan een wollen dekbed, maar jullie ervaringen klinken veelbelovend.
Dank voor de reacties.
En wij hebben inderdaad een matras met pocketvering. Ik zal de wollen deken die nu op het dekbed ligt eens op het matras en onder het hoeslaken leggen. Wellicht dat ook dat scheelt.

Wisse

Wisse

17-12-2011 om 02:26

Wol heerlijk, goede aanbiedingen op internet

Wij hebben het afgelopen jaar wollen dekbedden van een goed merk (Texeler of zo) gekocht, met wat googelen vonden we hele mooie aanbiedingen op Internet. Dons is voor ons geen optie i.v.m. allergie. Ik vind de wollen dekbedden zalig. Juist niet zwaar en niet volumineus, wel lekker warm en niet zweterig.

Er zijn ook eko-versies. En er zijn ook wasbare wollen dekbedden, die hebben we voor kind gekocht.

Als je belangstelling hebt, dan wil ik wel het Internetadres van die winkel voor je opzoeken.

Puck

Puck

18-12-2011 om 22:38

Hartstikke allergisch

Hier absoluut geen wollen dekbed of matras met wol in de tijk. Ik bleek er hartstikke allergisch voor te zijn. Toen ik Puckman leerde kennen had ie een Texeler-dekbed, sliep heerlijk warm, maar ik werd met een hoofd vol snot wakker en al snel werd duidelijk dat het dekbed de boosdoener was.

josephine*

josephine*

18-12-2011 om 23:12 Topicstarter

Wisse

Ik ben wel benieuwd naar het adres van de winkel waar je zo enthousiast over bent.
Zou je het willen opzoeken?
J.

Marie

Marie

19-12-2011 om 13:34

Aldi

Hallo
Vandaag bij de Aldi nog wollen dekbedden zien liggen.
groetjes

Wisse

Wisse

19-12-2011 om 21:31

Josephine: link

Als ik het goed heb was het deze:

http://www.beddenhuisonline.nl/pr/frameeshop.php?customercode=weide&forceassortimentscode=Wollen_Dekbedden&currentlanguage=nl

en

http://www.beddenhuisonline.nl/assortiment/Wollen_Dekbedden

Een nogal chaotische site, maar op deze pagina staat een lange lijst met allerlei Texeler wollen dekbedden, waaronder een flink aantal aanbiedingen (met de doorgestreepte prijzen). Deze lijst vond ik door naar Producten en dan naar Wollen dekbedden te gaan ( bij Acties en aanbiedingen staat niet veel). Ik meen me te herinneren dat hetzelfde bedrijf ook nog een tweede website heeft, maar die kan ik zo gauw niet vinden. Het oogt allemaal wat chaotisch maar betaling en levering ging uitstekend, levering was snel en goed. En de dekbedden zijn van een goed merk. Ik geloof dat de aanbiedingen oude modellen zijn of zoiets. Kijk ook op de site van Texeler zelf voor informatie: www.texeler.nl Je zou denken "een wollen dekbed is een wollen dekbed" maar er zijn dus allerlei kwaliteits- en prijsklassen.

Klik op bovenstaande pagina's per soort op "meer info" daar staat nog van alles.

Interessant vind ik bijv. de Texeler Krim (lage prijs eko met 35 % korting) en de Texeler Slufter (wasbaar met 35 % korting), dit zijn vierseizoensdekbedden, je krijgt dus twee verschillende dekbedden die je al dan niet met elkaar kunt combineren.

Maar als je googelt op "texeler wollen dekbed" o.i.d. kom je nog meer aanbiedingen tegen.

Overigens bestaan er ook dekbedden gevuld met zijde, Kasjmier, kameelhaar, bamboe, etc....

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.