Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Isabella Caramella

Isabella Caramella

07-01-2012 om 17:16

Dekbed van 1.40 in hoes van 1.50 (ikea)

Ik vraag me af: de hoezen van de ikea zijn iets afwijkend (150 ), is dat wel mooi om een dekbed van 1.40? Zie je dat?

Of is het alleen storend dat het kussenformaat anders is (bij ikea)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

07-01-2012 om 17:35

Dat voel je lijkt me

Ik geef toe, heb het nooit durven proberen, maar het lijkt je dat je met lege zijkanten zit. Ik vind het zelf al irritant dat ik een 2 meter dekbed heb maar dat alle hoezen tegenwoordig 2.10 lang zijn. Als je je bed dan niet goed opmaakt, dan zakt je dekbed naar beneden, heb je aan de bovenkant 10 'leeg", maar ik ben een zeurpiet hoor, mijn man maakt het niet uit hoe zijn dekbed zit, stopt niet eens de onderkant in (we hebben allebei een eigen dekbed om die reden dus) En de kussenhoesjes zijn enorm klein, maar kan je wel gebruiken als sierkussentje, doe je een effen hoes (die kan je wel in de goede maat kopen bij ikea) om je eigen kussen.
Ooit dus wel een hoes bij ikea gekocht maar meteen 10 omgestikt met de naaimachine.

Merel

Merel

07-01-2012 om 17:36

10 cm

10 cm dus he, vergeet ik steevast te typen....vreemd

Tango

Tango

07-01-2012 om 19:41

Kan best

Ik deed ook altijd peuterdekbedden in gewone 1-persoons dekbedhoezen. Bleef er ook aan beide kanten een stukje dekbedhoes over, maar het bleef goed zitten verder.

Ik vind het overigens wel vreemd dat Ikea zulke afwijkende maten heeft. Is dat zweeds ofzo? Heb er 1 keer een dekbedhoes gekocht waarvan ik dacht dat hij om een gewoon 1-persoonsbed kon. Zat er dus geen instopstrook aan en was het dus meer een peuterdekbedformaat. Het kussensloop was inderdaad ook veel te klein. Inmiddels begrijp ik dat laatste wel, de kussens die je bij Ikea koopt zijn ook allemaal kleiner dan onze reguliere hoofdkussens. Heb er toevallig laatst eentje gekocht. Voor mijn dochter was hij overigens prima, maar ik vond hem zelf wat te klein.

Passend

Ikea heeft ook afwijkende maten dekbedden, dus die passen goed bij hun dekbedovertrekken.
Hier heb ik 1 dekbedovertrek bij dekbed van 1.40. Door de droger is hij wat gekrompen, en blijft goed zitten om het dekbed.

Wij hebben het probleem met ons wollen dekbed. Is wel 2.20 lang, maar geen 2.40 breed. Dus ook altijd iets over bij ons dekbedovertrek. Dat doe ik gewoon aan mijn mans kant, dus geen last van.

Volgens mij

Volgens mij waren die IKEA-eenpersoonsdekbedden vroeger gewoon 1,40. En nu ineens 1,50, wat ik me pas realiseerde toen ik onlangs voor dochter al een dekbed en hoes had gekocht. Balen dus, want als de maten inderdaad kloppen kunnen er geen HEMA-hoezen meer omheen, en die IKEA hoes die ik nog heb liggen vermoedelijk ook niet, want nog 1,40.

Ik ga proberen of het toch lukt, zo'n ding in een standaardhoes, maar zo niet, dan denk ik dat ik maar 10 cm van dat dekbed afhaal, het is toch een synthetische.

Ook zo irritant is dat hun kussenmaat afwijkt, 50 x 60 ipv het nu in NL gebruikelijke 60 x 70, zodat je nooit die dekbedsets van Ikea kan gebruiken met standaardkussens. Aangezien de kinderen hier alleetwee een klein kussen hebben kan het voor hun wel, maar voor ons bed koop ik dus al nooit meer Ikea sets.

Niet handig van onze Zweedse vrienden...

Groeten,

Temet

Vic

Vic

07-01-2012 om 21:00

Kussens

Ze hebben bij Ikea ook kussens, helemaal niet duur. Ik heb dus normale kussens en een stel Ikea kussens voor als ik dat dekbedovertrek gebruik. Ik heb ook een Ikea dekbed, maar dat is een normale maat 2,40 x 2,20 m.

Heel vervelend

die afwijkende maten, ik vind de kwaliteit overigens niets van ikea. Dus hier geen ikea spul meer omdat alle dekens en kussens standaard qua maten zijn.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

08-01-2012 om 14:16

ik laat die ikea hoezen dan maar zitten, als de kwaliteit ook nog overhoudt.. in het kader van consuminderen wil ik er niet speciale dekbedden bij kopen

Instoppen?

Zijn er echt mensen die hun dekbed instoppen?
Ik heb die flappen die je soms onderaan een dekbedhoes ziet nooit begrepen, ik peuter dat er meestal vanaf, weer leuk voor klein kussensloopje.

Maar een ingestopt dekbed, brr, hoe zit het dan met de voetventilatie?

Ik! dirksmama

Ik stop m`n dekbed in.En aan het voeteneind nog een extra dun dekentje die ik erbij instop. Ik slaap blijkbaar nog al ruig, als ik niet instop word ik wakker omdat de hele handel op de grond ligt. Hier dus geen voetventilatie.

Dirksmama

Ik ben een instopper ! Als ik dat niet doe word ik midden in de nacht wakker van de koude voeten.
Wij hebben in het gezin één fervente anti-instopper. Als ik het bed van middelste zoon wel eens op maak (in een vlaag van "het goede moeder syndroom) dan rukt hij het altijd weer los voor hij gaat slapen
G

Deken is anders dan dekbed

Ik slaap graag onder deken met laken, goed ingestopt. Maar een dekbed moet toch echt los hoor, dat is stukken warmer, en ook meer iets waar je je helemaal inrolt toch?

Ik heb sinds ruim een jaar zo'n heerlijk Zwitsers Ballonbett, dons, dik. dat combineert niet met instoppen.

Voetventilatie....?

Ik moest er een beetje om grinniken. Niet persoonlijk bedoeld hoor. Maar het idee alleen al om daarom je ben niet in te stoppen? Niets irritanter dan blote koude voeten omdat het dekbed losraakt. Instoppen die handel! En mezelf in het dekbed rollen, why?
Toch grappig dat er mensen zijn die hun bed niet instoppen. Nooit over nagedacht!

Jessica O

Jessica O

09-01-2012 om 07:40

Dekbedden

Ik koop juist graag extra lange dekbed overtrekken. Ons dekbed is 2 meter, maar het overtrek wil ik juist graag 2,20 hebben, zodat ik hem juist extra kan instoppen. Als er iets is wat ik irritant vind is dat een tochtgat aan het voeteneinde......

Dat de overtrekken van ikea breder zijn is me trouwens nooit opgevallen.

amk

amk

09-01-2012 om 10:48

Instoppen

zelfs met dekens en lakens wil ik dat niet. Die haal ik ook altijd helemaal los.
Bij overtrekken met zo'n instopstrook haal ik die er dan ook gelijk af.

Ik stop mijn gewone kussens in de Ikea slopen, blijven ze lekker stevig. Wat ik wel jammer vind aan de veranderingen van Ikea is dat ze die handige gaten aan de bovenkant niet meer hebben. Die maak ik dan ook maar zelf tegenwoordig.

Valkyre

Valkyre

09-01-2012 om 11:18

Wel ikea

...maar alleen voor mijn man. Ik heb voor hem twee sets van IKEA en voor mij twee sets van de HEMA. Hij is een inroller-met-voetventilatie; ik ben een instopper. Die hoes van IKEA is niet te groot hoor, misschien door het drogen in de droger? De stof is wel aanmerkelijk dunner dan die van de HEMA-hoes, dus ik denk dat het ding niet heel lang mee zal gaan.

groet, Valkyre

Een instopper en een fel tegen

Daarom dus maar overgeschakeld naar twee losse dekbedden. Ik vind het verschrikkelijk en moet de voeten vrij hebben, manlief wil ze dik ingestopt hebben. Zelf vind ik de Ikea handig omdat ze juist geen instopstrook hebben. Heb wel eens extra kussenslopen gekocht in een grotere maat en de twee van ikea als flapjes bij hem eraan genaaid.

Thursday Next

Thursday Next

09-01-2012 om 15:22

Instoppen

Ik wil ook een instopstrook aan mijn dekbed, als die er niet aan zit maak ik er een aan van een (oud) laken. Voor de voetventilatie steek ik mijn voeten aan de zijkant uit bed, als ze dan voldoende geventileerd zijn gaan ze weer heerlijk liggen tegen de ingestopte onderrand aan.

Lengte

Misschien speelt je lengte ook een rol. Ik kom met mijn voeten niet eens in de buurt van het voeteneinde van het bed, dus ligt er nog voldoende dekbed.

Kari1

Kari1

09-01-2012 om 17:57

Jamaar dirksmama

hoe ventileer je je voeten dan als ze helemaal onder het dekbed blijven?!
Kari

Isabella Caramella

Isabella Caramella

09-01-2012 om 19:37

Kari

Interessante wending in dit draadje: hoe ventileer je je voeten?
In de balletstand (eerste positie) niet, maar met de tenen naar het plafond gericht, vangen de voeten het meeste lucht. En dan ga ik er vanuit dat de lengte van de voeten groter is dan de breedte, dus voor baby's geldt dit niet (maar die krijgen nog vaak sokjes aan)

Valkyre

Valkyre

09-01-2012 om 20:36

Aanbieding

Volgens mij zijn de dekbedhoezen deze week nog in de aanbieding bij de Hema. 20% korting, dacht ik.

groet, Valkyre

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.