Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

04-05-2015 om 09:10

Degelijk zwempak

Mijn zwempak is aan vervanging toe. Deze heb ik destijds bij de Hema gekocht, en ik was er erg blij mee. De Hema heeft het niet meer in het assortiment. Gezien mijn postuur heb ik iets stevigs nodig. Ik heb bij Perry gekeken, in dat assortiment past niet een dame van 50 met overgewicht en 'wat' weelderig gebouwd. Waar vind ik een goede?

Noet

Noet

04-05-2015 om 09:23

Livera / Hunkemuller

hebben meer keuze voor voloptueuze dames.

Moni

Moni

04-05-2015 om 09:25

C&A online

C&A heeft badpakken in maat 50 online staan. Ik denk niet dat ze die in de winkel hebben.Gewoon relaxed thuis passen.
Ruilen kan altijd.....

Hanne.

Hanne.

04-05-2015 om 09:25

speedo

Ik zweer bij de speedo wedstrijd badpakken. Zijn stevig, blijven op zijn plek zitten en (ook niet onbelangrijk). Ik doe er jaren mee (en dan bedoel ik echt 10+ jaar bij wekelijks gebruik).

Zelf val ik niet in de categorie 50+ met overgewicht, maar ik zie om mij heen wel veel 50+ dames met overgewicht die een dergelijk badpak dragen.

Wehkamp

Heeft ook heel veel keus. Gewoon veel bestellen en wat je niet zint stuur je weer terug. Ideaal!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-05-2015 om 10:20

bonprix

Ik heb mijn badpak bij bonprix besteld. ben er erg blij mee

Inanna

Inanna

04-05-2015 om 13:10

ook bonprix

Ook mijn badpak komt van Bonprix en ik ben er erg tevreden over

Marie

Marie

04-05-2015 om 13:14

Grotere sportzaak

Ook ik zweer bij Speedo. Ze hebben volgens mij ook een lijn met grote maten. Zelf ga ik altijd naar een grote sportzaak met veel zwemkleding (in die plaats zit ook een hele grote zwemvereniging).

Maar ik weet dat je bij Livera enzo ook grote badpakken kunt vinden, die ik dan meestal erg duur vind.

Van deze site ontvang ik wel reclame via de mail en staan ook mooie badpakken tussen (nog geen ervaring mee trouwens) http://www.annadiva.nl/badmode/badpak.html

Juno

Juno

04-05-2015 om 14:02

Lingeriewinkel

Vaak hebben ze in een 'echte' lingeriewinkel, je weet wel zo eentje met dames die je borsten in de bh helpen stoppen en aan één blik genoeg hebben om je maat te bepalen fijne badpakken.

Bellefleur

Bellefleur

05-05-2015 om 09:51

O Juno!

Ik ken zo'n winkel. Ik ga nog liever naar de gynaecoloog. Maar ik heb geen keus.

dihanne

dihanne

06-05-2015 om 08:09

ulla popken

ken je de Ulla Popken winkels en website?

ik heb al jaren een badpak van Ulla, bevalt mij prima

hartelijke groet
Dihanne

Surfie

Surfie

07-05-2015 om 12:29

wat ik nooit begrijp

Is dat de ontwerpers lijken te denken dat ook wanneer je overgewicht hebt of je bent heel lang, je borsten nog steeds een B-cup hebben.
Het zal in vele gevallen best zo zijn, maar als mijn lijf er in past, weet ik nog steeds niet waar ik mijn borsten in moet prakken.

Bij wehkamp slaag ik zelden, puur omdat de cups bijna altijd klein blijven of heel breed worden, zodat je de hele tijd aan het controleren bent of ze nog op de plaats zitten.
Als ik ze in een speedo hijs, dan zitten ze onder mijn oksel en loop ik met de wijde armen van een bodybuilder, terwijl mijn armen al genoeg fladderende huid hebben.

Daarom ga ik persoonlijk liever naar een winkel. Alleen zit je daar met de soms persoonlijke mening van een verkoopster "een bikini zou u beter staan, hoe meer je bedekt, hoe groter het lijkt."
Daar ben ik het gewoon niet altijd mee eens. Ik ga niet als een rollade in een bikini.

Hunkemoller heeft wel grotere maten, maar moet soms besteld worden en dan nog zit ik met de cup. Ook de verstevigende romp vind ik onplezierig. Het duurt uren eer die lagen droog zijn en het is kokend heet.

Ik ben een badpakzeur, ik snap het; ik lees belangstellend mee

Paasei

Paasei

07-05-2015 om 22:45

Haha Surfie

.. Ik snap je.. Ik begrijp persoonlijk ook nooit waarom grote maten badkleding nooit met grote(re) cups komt.. Mijn cup F past ook niet overal in..

En ook dat met al die lagen die niet drogen, dat snap ik ook! Nou maakt dat niet zo uit als je naar het zwembad gaat. Dat drogen doet 't thuis wel weer. In het zwembad ben ik graag zo 'stevig ingepakt' mogelijk en draag ik een Ulla Popken met al die lagen. Elke correctie en ingebouwde cup die je je maar kunt voorstellen. Wil geen eruit ploppende zaken in het water als ik bezig ben met aqua-gym.

Op het strand c.q. aan het water draag ik liever een tankini. Toch ff net iets netter dan een bikini maar wel zonder lagen. De stof is gewoon op te rollen of te vouwen als je een strandjurk of zo over de tankini draagt. En naar beneden te trekken als je 'bloot' gaat. Mijn tankini is van (daar komt ie weer..) Bonprix. Die heeft tankini's met cupmaten (jawel!), ook in F. En is een stuk goedkoper dan Ulla. Ook wat 'flodderiger' natuurlijk, maar ja, zwembad is elke week en strand/water maar zelden (vakantie of zomerdagen)...

Surfie

Surfie

08-05-2015 om 00:09

Paasei

De Bonprix is hier vertrokken uit de stad.

Heb het daar een keer zo bont meegemaakt dat een verkoopster in mijn pashokje verscheen, ik een probleemgebied opnoemde en zij bij mij in het pashokje gym oefeningen begon voor te doen om die gebieden aan te pakken.
Of een keer met een bh waarvan de beugel na 1 dag door de stof kwam. Die gingen ze naaien. Een week later hetzelfde probleem. Wilde ze m weer gaan naaien want ze hadden recht op het bieden van een oplossing.
Toen ben ik maar gaan zitten in de winkel totdat ik mijn geld terugkreeg, want dat wilde ze ook niet doen.
Die dacht echt dat ik een bh van 2 weken oud twee keer liet oplappen en dus 80 euro had besteed aan een lapjes bh

Tankini heb ik ook gehad, maar de cup was er waardeloos van en het hesje kroop daardoor steeds omhoog.

Ik zal Ulla eens gaan lastigvallen denk ik. Zo'n badjurkje lijkt me ook wel wat. Zolang de dames er maar inpassen. Lijkt me een gat in de markt zo'n collectie, maar helaas kan ik niet naaien.

Noet

Noet

08-05-2015 om 00:33

huh, bonprix vertrokken?

lijkt me lastig voor een postorderbedrijf gevestigd in Duitsland, en pas sinds 2004 actief in Nl. Ze hebben nooit winkels gehad. Bedoel je niet Livera, die hebben wel een bezem door hun filialen gehaald.

Katniss

Katniss

08-05-2015 om 10:25

Ik slaag ook nooit

Maat 36 met cup 70D is ook een variant die ze niet kennen in badpakkenland. Ik wil het liefst een die dan ook nog mijn buik een beetje platdrukt, maar dat begint bij maat 38. Nu ben ik veroordeeld tot Speedo, waar alles wordt platgedrukt, waardoor mijn buik verder uitsteekt dan mijn borsten. Bikini's lukt altijd nog wel, maar dat is niet praktisch als je echt gaat zwemmen.

Surfie

Surfie

09-05-2015 om 13:17

Noet

ahh ik ben in de war met de Bonnie B! Bo...zelfde letters..

Online koop ik niks, ik blijf aan de gang met bestellen en terugsturen door mijn gedoetje.

Bellefleur

Bellefleur

09-05-2015 om 21:51

Ulla

Wat ik niet begrijp van grote maten winkels is dat als je breed bent, je ook GROOT behoort te zijn. Ik ben breed, maar verder een klein opdondertje. Als ik een t shirt van maat 46 wil bij Ulla Popken, dan heb ik gelijk een nachthemd tot over de knie. Broeken van maat 46 kan ik gebruiken als swiffer. Misschien zijn ze beter met badpakken?

Noet

Noet

09-05-2015 om 22:00

Bellefleur

Ik heb het probleem de andere kant op. Grotere maten worden alleen breder, niet langer. Dus de mouwen zijn altijd te kort, net dat het niet door kan gaan voor 3/4.
Lange maten beginnen pas bij 38 of 40, erg lastig met mijn maat 36 /38 bij 1.80

Marie

Marie

10-05-2015 om 07:53

Noet - Miss Etam

Herken het ook dat grote maten veel te lang zijn.

Kom je wel eens bij Miss Etam? Daar hebben ze ook een korte collectie en M&S-mode valt ook niet zo lang. Verder zou je nog bij C&A kunnen kijken.

Noet

Noet

10-05-2015 om 12:18

marie

volgens mij bedoel je bellefleur. Met mijn 1.80 pas ik echt niet in korte kleding.

Miss Etam heeft een lange collectie die begint bij maat 38, maar het valt groot, dan is het wel lang genoeg maar veel te wijd.

Speedo inderdaad

Ik heb in Indonesie een heerlijk Speedopak gekocht, mouwen en pijpjes (scheelt insmeren), en rits op rug.

Katniss

Katniss

10-05-2015 om 17:01

dirksmama

Dat is leuk om in te zwemmen, maar zo oncharmant.

Daar is een zwempak toch voor?

Een zwempak is toch om te zwemmen? En de pijpjes en mouwen maken het echt degelijk hoor!

Katniss

Katniss

10-05-2015 om 20:45

Verschil

Ik weet niet of Bellefleur echt een zwempak zoekt, of iets wat er ook nog een beetje leuk uit ziet aan het strand of meer. Als ik ga zwemmen om te zwemmen kan dat prima in mijn Speedo. Ziet er niet uit, maar ik ga dan niet voor de leuk. Voor pretbinnenbaden zoek ik een 'leuk' badpak maar dat heb ik dus nog niet gevonden.

vlinder72

vlinder72

10-05-2015 om 21:20

Dresskini

Ik zag net ergens de dresskini voorbij komen. Vind ik eigenlijk best leuk staan. Zelf draag ik ook een badpak van Speedo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.