Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Deeg invriezen (cobi?)

Ik wil binnenkort voor een etentje een chocoladetaartje maken naar een Frans recept waarbij eerst de bodem blind gebakken wordt en daarna de hele zaak met vulling erin nog een keer de oven ingaat.

Het handigste zou zijn om de bodem voor te bereiden en in te vriezen, maar dat gaat niet lukken (die krijg ik nooit heel in en weer uit de vriezer). PLan B is om het deeg van tevoren te maken en in te vriezen.
Even voor de zekerheid: kan dat wel? Het deeg bestaat (ik doe dit even uit het hoofd) uit 200 g bloem, 100 g boter, 40 g suiker, een snufje zout en 1 ei. Dat kan je toch wel invriezen neem ik aan, of gaat het ei dan bijvoorbeeld rare dingen doen?

Cobi, dit weet jij toch wel?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Temet

Temet

24-04-2011 om 22:47 Topicstarter

Dank

Nee Cobi, ik drukte me kennelijk onduidelijk uit. Ik bedoelde dat ik het deeg ruim van tevoren zou maken en dan op de dag zelf 's ochtends uit de vriezer zou halen.

Maar het kan dus inderdaad. Mooi, dan draai ik morgen dat deeg in elkaar denk ik, is op zich niet zoveel werk maar zoals ik ooit eens las: maak haast als u tijd hebt, dan hebt u tijd als u haast hebt.

Ik gebruik voor dat blindbakken gedroogde groene erwten trouwens, gaat ook uitstekend.

Dank en groeten,

Temet

Ongebakken invriezen in de vorm?

Dan komt het ontdooien niet zo nauw.

Maar kben Cobi niet

Hier gebruik ik trouwens ook oude peulvruchten.
Laatst had mijn man dat niet door en hij deed de kikkererwten gewoon terug in de pot... benieuwd hoe dat gaat smaken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.