Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

decoratiemarsepein over - kan daar nog iets mee?

Ik heb een vrij grote hoeveelheid gekleurde marsepein over, het soort dat wordt verkocht om taarten etc mee te versieren. Het ligt te lang en hoewel de smaak niet is veranderd is het voor versieringen niet meer bruikbaar, omdat het te hard is geworden. En het is niet zo lekker als gewone marsepein (waar veel meer amandelen in zitten), dus puur eten vind ik ook maar zo-zo.

Heeft iemand toevallig een briljant idee hoe ik dit ergens in kan verwerken? Weggooien staat me ook zo tegen.

Groeten,

Temet

Éven in de magnetron

Als je het even in de magnetron doet, wordt het weer zacht en kun je het weer verwerken. Heb jarenlang taarten op bestelling gemaakt en zo zorgden we dat je goed kunt werken met de marsepein.

En dan toch dit weekend maar aan het bakken en decoreren gaan

Temet

Temet

17-03-2016 om 11:34 Topicstarter

Vlindertje

Dat probeerde ik gisteren, maar ik vond het spul brokkelig blijven. Heb ik iets verkeerds gedaan?

Groeten,

Temet

Tramie

Tramie

17-03-2016 om 12:13

En als je er wat olie doorheen kneedt daarna? Gewoon een paar druppeltjes en dan volhouden met kneden tot het weer soepel wordt en desnoods steeds een druppel erbij.
Ik vries het altijd in en dan langzaam ontdooien, even in de magnetron en indien nodig wat olie erdoor. De kunst is blijven kneden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.