Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tazya

Tazya

20-01-2012 om 13:48

De ultieme fiets gezocht

Ik ben toe aan een nieuwe fiets en via het fietsplan op mijn werk kan ik er voordelig eentje uit gaan zoeken. Ik kom er alleen niet uit... Misschien hebben jullie tips!
Ik heb nu een Batavus personal bike met een rekje voor. Ik heb 'm aangeschaft toen ik nog met twee kinderen op de fiets op pad moest, de oudste fiets inmiddels altijd zelf. De jongste van 7 heb ik nog wel geregeld achterop, maar ook dat zal de komende tijd steeds minder worden. Toch is dat nu nog een eis: veilig een kind achterop kunnen vervoeren.
Ik fiets veel, minstens 15 kilometer op een dag. Ik wil een lichtere fiets dan ik nu heb. Wel woon ik in de stad en wil ik ook degelijkheid en weinig fratsen. Wel geef ik om een leuk uiterlijk. De fiets mag best apart zijn en/of een kek kleurtje hebben.
Wel of niet een voorrek, daar twijfel ik nog over. Ik had besloten dat ik wel zonder kon, maar net afgelopen week was het toch wel weer handig.
Wie o wie heeft de ultieme fietstip? En waarom nou juist die? Het is toch een hoop geld, dus ik wil het uiteraard wel goed uitgeven...
Bedankt!
Tazya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

20-01-2012 om 17:12

Niet kek maar wel een ongelofelijk fijne fiets...

Ik heb op mijn verjaardag een Koga gekregen (hybride modelletje). Ik vond hem veel te duur, maar hij is het geld dubbel en dwars waard en inmiddels wil ik nooit meer wat anders. Heerlijk licht, heerlijk stabiel, geen gekke fratsen en nooit wat mee aan de hand. Je fietst 15 km per dag, dan is leuk en kek wat minder van belang dan een goed, licht fietsende fiets. Rekje voor, tja, ik vind het leuk voor kinderen maar beetje sneu staan bij 30+ maar dat is dan mijn mening. Mijn buurvrouw heeft zo'n fiets, dat fietst als een slagschip. Daar zie ik mezelf echt niet iedere dag 15 km mee fietsen.

Thursday Next

Thursday Next

20-01-2012 om 23:57

En ik...

heb vorig jaar een Giant Expedition RS 0 gekocht. Wel fratsen, namelijk 29 versnellingen. Hij bevalt me prima, een lichte fiets maar er kan ook een kind achterop. Ik fiets er mee naar het werk maar kan er ook mee de bergen in op vakantie. Geen lage/verlaagde instap want dat vind ik vreselijk.
Ik heb de fiets nu een jaar en een dag, en er staat al meer dan 6000 km op de teller.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.