Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mona

mona

12-09-2012 om 09:17

De mouwen van mijn vest!

Ik had een vest wat er lekker zat, maar de mouwen waren zo ontzettend wijd geworden, dat ze de hele tijd afzakten. Nu was ik net wat aan het maken op de naaimachine, dus ik heb mijn mouwen meteen ook maar even wat versmald. (niet eens zo heel erg strak hoor) maar als ik nu mijn mouwen opstroop knappen de draadjes heel snel, dus ik heb hem gisteren al 2x gerepareerd (is natuurlijk niet de bedoeling) ik heb 'm al genaaid met een lichte zigzag zodat er rek in zit maar geen rek genoeg blijkbaar. Heeft iemand nog een tip? Bestaat er een ander garen, volgens mij was mijn vest origineel met ander draad in elkaar genaaid (zelfde draad als het breisel) en ik heb gewoon een klosje garen gepakt wat ik hier had liggen in de juiste kleur.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mari39

mari39

12-09-2012 om 11:55

Vest

Ik merk zelf altijd wel verschil in kwaliteit garen. Guterman is altijd nog wel het best volgens mij.
Is het een jersey vest? Dan zou ik speciale naalden gebruiken, en misschien de draad wat minder strak spannen?

Zigzag

Denk ik, moet je gebruiken. En de spanning is enorm belangrijk (en haast onbegrijpelijk voor mij) en ik gebruik ook stretch-naalden.
Op internet kun je wel veel hulp/tips vinden, ook op youtube wrs!

Met de hand?

Ik zou een brei-vest niet op de naaimachine innemen, maar met de hand. Gewoon zoals je ook een vest met de hand in elkaar naait. De breisteken volgen of aan de binnenkant met een losse steek als je dezelfde wol niet meer hebt.
groeten albana

Merel

Merel

14-09-2012 om 09:25

Handwerk

Ja ik vrees dat ik dit weekend er maar even voor moet gaan zitten. Ik had geen gutermann garen maar gewoon een klosje uit een bakje van de HEMA (er is hier in de buurt geen échte garen winkel, dus daar kom ik niet 1,2,3 langs) enfin, áls ik al naai, dan doe ik dat met een dubbele draad (met knoopje onderin, zodat de draad niet uit de naald kan gaan) dus dat dubbele van de draad maakt het meteen wat sterker. En ik zal het wat losjes vastmaken (gaat vanzelf wel, ben niet zo goed in handwerken) dus dat is denk ik wel goed voor de rek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.