Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

22-08-2011 om 10:43

De lekkerste groentebouillonblokjes

Waar kan ik echte lekkere groentebouillonblokjes kopen?
Of maken jullie de bouillon altijd zelf (en hoe dan wel)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paddestoelenbouillonblokjes

We zijn wel op de culinaire toer hè Ik gebruik altijd paddestoelenbouillonblokjes, verkrijgbaar in de Italiaanse super/delicatessenwinkel. Waar ik ws. ook wel aan die Borlotti's zal kunnen komen bedenk ik nu....(zie boven).

Ook in de gewone super

Ook een gewone supermarkt die een beetje redelijk gesorteerd is verkoopt tegenwoordig paddestoelenbouillonblokjes. En gelukkig maar.

Maar de smaak is wel heel anders dan van 'gewone' groentebouillonblokjes, ik kan me voorstellen dat dat niet altijd is wat je wilt.

Geen idee wat de lekkerste is trouwens, ik heb ze gewoon van Ap.

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

22-08-2011 om 12:59

Kwaliteit?

Wij kopen die paddestoelenbouillonblokjes altijd op de markt. Die gebruik ik dus bij wijze van groentebouillonblokjes (die vind ik vaak te sterk smaken).
Maar er bestaan dus geen echte goede kwaliteits groentebouillonblokjes?

Tuurlijk bestaat het wel rafeltje

Ik zou even achterop kijken en alles kopen waar niet te veel gehard vet of glucosefructosestroop in zit. En dan proeven. Ik kook belachelijk veel soep, echt soepen, kan ik van mezelf zeggen, omdat ik voor mijn vader kook. Die krijgt iedere week gevriesde bakjes van mij. In een koeltasje.

Anyway, ik heb de afgelopen maanden Knorr, Maggi, en AH gebruikt. Doorelkaar. Ik proef werkelijk geen verschil, maar ik heb er dan ook niet op gelet. Nu je het zegt, ik proef wel verschil maar dan meer van "oh, deze is ook wel lekker".

Valkyre

Valkyre

24-08-2011 om 08:33

Biowinkel!

Daar kun je bouillonblokjes zonder natriumglutamaat, of hoe dat spul ook heet, kopen. Veeeeel lekkerder, en zo smaakt (en ruikt) de soep naar je ingredienten ipv naar smaakversterker. Ik heb altijd verschillende soorten: groentebouillon (ook een zonder zout), kruidenbouillon, paddestoelen, miso, kip. Als ik in de stad ben, sla ik altijd groot in bij de biosuper.

Als je gewend bent aan bouillon met smaakversterker kun je ook een eetlepel ongezouten tomatenpuree toevoegen als smaakversterker, maar ik vind het niet nodig. Wel gebruik ik vrij veel knoflook, mmmm.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

24-08-2011 om 10:22

Valkyre

Ik ga die blokjes in de biowinkel maar eens uitproberen. Dank je wel.

Fiorucci

Fiorucci

24-08-2011 om 12:14

Valkyre

Oh dank voor de tip, ik ga er naar kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.