Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

24-10-2012 om 13:49

De klant(on) vriendelijkheid van de aldi

Vandaag was ik bij de Aldi bij ons in de buurt. Nou weet ik best dat ze bij de Aldi alles zo snel mogelijk over de band schuiven en dat het de bedoeling is dat je het even snel in je kar gooit (leuk als je eieren hebt) en later inpakt bij de inpaktafels (die er hier maar zeer beperkt zijn). Ik gooi dus altijd snel alles in twee boodschappentassen, gaat altijd goed, nooit problemen gehad. Tot vandaag dus.
Ik schoof aan in de rij bij een mannelijke cassier die niet bepaald de gezelligste is meestal, maar ja, de kortste rij. Schuift de man alle boodschappen zo snel langs zijn kassa dat hij al mijn kuipjes kattenvoer op de grond duwt. Ik kon het niet laten er iets van te zeggen. Zegt hij ook nog dat hij al 15 jaar bij Aldi werkt en het altijd zo doet. Excuses konden er ook niet vanaf en oprapen deed hij ook niet. Ik heb maar gemeld dat ik de volgende keer bij iemand anders in de rij gaat staan. Zei hij ook nog dat zijn collega's ook zo werken, nou dat is mijn ervaring niet (en dat zij ik hem dus ook).Wat een klantonvriendelijk man zeg!
Zijn ze bij jullie ook zo bij de Aldi?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tango

Dat dingen op de grond vallen gaat wel erg ver.
Maar het winkelmodel van Aldi is dat de hele winkel door 2 of 3 man wordt gerund. Is me even ontgaan hoeveel het er nou zijn. Die doen alles, schoonmaken, bevoorraden, afrekenen. Genoeg om gek van te worden dus.
Met die manier van werken houden ze de prijzen laag.

Vic

Vic

24-10-2012 om 13:59

Juist niet

Ze zijn hier juist altijd heel behoedzaam en wachten tot je klaar bent met dingen in je wagentje zetten. Daarom duurt het maar en duurt het maar als je in de rij staat.

Tango

Tango

24-10-2012 om 14:29

2 of 3 man?

Nou echt niet hoor! Er waren 4 kassa's open en er liepen ook nog 2 mensen vakken te vullen. De rijen waren ook niet lang dus deze haast was helemaal niet nodig.
Vic, van jouw Aldi zou ik ook niet blij worden hoor, ik houd ook niet van lang wachten. Maar dit vond ik gewoon te ver gaan. Deze man loopt ook altijd te klagen over van alles, heeft totaal geen plezier in zijn werk. Tja, ik snap dat werken bij de Aldi niet alles is, maar probeer er dan in ieder geval nog iets van te maken.

Tirza G.

Tirza G.

24-10-2012 om 15:50

Nee

Zeker niet. Het Aldi-personeel in de vestiging hier is altijd even vriendelijk en werkt er ook al jaren.

Tirza

Tango

Het exacte aantal personeelsleden doet niet ter zake. Mijn punt was dat het een discountsupermarkt is. Waar op alles wordt bezuinigd, personeel, maar ook licht, onderhoud, echt alles waar je maar aan kan denken. Ze hebben niet eens lepeltjes om in je koffie te roeren (ik kom voor mijn werk achter de schermen in deze winkels).

Als iemand enorm onvriendelijk doet of dingen op de grond duwt is er denk ik iets anders aan de hand.

zwitsernederlander

zwitsernederlander

24-10-2012 om 16:51

Zwitserland

In Zwitserland zijn ze bij Aldi enorm klantvriendelijk en professioneel. De winkel is ook keurig netjes. Dat is ook wel typisch Zwitsers - maar in onze dure dorpssuper zit 1 stuk chagrijn. Ik denk dat het karakter is en dat jouw cassier gewoon een nukkige bui had OF een stuk verdriet is Als je daarop reageert, is het olie op het vuur..

Pech gehad!

je hebt toevallig pech gehad denk ik,het ligt niet aan de Aldi,maar de persoon die je trof was net die dag chagrijnig.
Morgen tref je een keer iemand bij de Hema of de AH die zijn dag niet heeft.
Hoewel het niet netjes is komt het overal weleens voor denk ik.

Bellefleur

Bellefleur

25-10-2012 om 09:40

Uitdaging

Zo'n chagrijn aan de kassa, ik beschouw het als een uitdaging om een glimlachje op het gezicht te krijgen.

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 09:41

Nou...

Ik denk dat een AH medewerker niet moet proberen boodschappen op de grond te gooien,echt belachelijk hoor. Dat je je dag niet hebt, dat kan, maar afreageren op klanten/boodschappen is niet de bedoeling..

Wisselwerking

als ik per ongeluk een fout maak en ik krijg gelijk daarop een opmerking, dan hangt het heel erg van de TOON van de opmerking af hoe ik me erover voel.

In mijn werk blijf ik over het algemeen rustig en bedaard, maar daarna moet ik wel even stoom afblazen ☺..

De situatie zoals jij em beschrijft is er eentje waarbij ik me afvraag hóe je commentaar gaf..

Ik geef ook wel eens commentaar maar dan het liefst met een sausje humor of kwinkslag..meestal heeft dat een groter effect dan narrig reageren

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 12:11

Ja maar mien

Met boodschappen gooien, daar kun je toch niet meer leuk op reageren, dat is toch belachelijk?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2012 om 15:09

Verschil aldi lidl

Man en ik verbeelden ons af en toe dat het personeel van de Aldi net even minder 'leuk' is dan van de Lidl. Het zijn vergelijkbare winkels, maar het lijkt wel of de Lidl medewerkers er net even meer op gewezen worden, of er op worden aangenomen, dat ze vriendelijk zijn en blijven.
Maar het Aldi-tempo heeft zijn voordelen. Door dat onder de knie te hebben, ben ik bij de C1000 ook gericht op het snel leeghalen van de band. Hup hup hup, inpakken doe ik wel vanuit de kar.

Merel

Merel

25-10-2012 om 16:43

Kan overal zijn

Ik heb het een tijdje geleden een keer bij de AH gehad. Ik had het "beurtbalkje" vergeten neer te leggen. (en dat doe ik echt áltijd, maar was er denk ik met mijn hoofd niet bij) dus een van mijn boodschappen werd al afgerekend door de kassiere. Dus toen pas zag ik het, en bood mijn excuses aan, dat dat artikel van mij was en dat ik het balkje vergeten was. (ze moest het dus terugboeken van de boodschappen van mijn voorganger) Bóós dat de kassadame was, en dat liet ze me ook merken ook. Het is dat ze niets zei maar ik werd in houding en blik 'afgesnauwd', ,boodschappen werden heel ruw mijn kant op geduwd, ze kon nog net het bedrag snauwen wat ik moest betalen. Achteraf baalde ik, ik had er wat van moeten zeggen, maar was eigenlijk te verbouwereerd, dat ze daar zó boos om kon zijn.

Tango

Tango

25-10-2012 om 21:54

Gooien

Dat was het niet hoor, meer eraf schuiven en dan net naast het karretje natuurlijk. En het was volgens mij ook echt opzettelijk want hij deed het met kuipjes kattenvoer die het kunnen hebben en niet met mijn eieren (want dat veroorzaakt natuurlijk teveel rommel)
Ik heb er heel rustig iets van gezegd, niet boos ofzo, maar wel dus gevraagd of dit de normale gang van zaken is en gemeld dat ik voortaan bij een andere kassa ga staan dan de zijne.
Heb de man al vaker getroffen, klagend over een andere klant en dan wilde ik hem nog wel geduldig aanhoren, maar dit vond ik zo belachelijk dat ik mijn mond niet kon houden en er ook niet humoristisch op kon reageren.
En oh ja, ik wacht met verlangen af naar de komst van de Lidl hier in de buurt, want die komt er en mijn ervaring van o.a. vakanties is dat het er daar wel iets klantvriendelijker aan toe gaat.

Lidl

ik doe vaak boodschappen bij de lidl en wordt altijd goed en vriendelijk geholpen. Echter vorig jaar was er een vrouwelijke cassiere die een beetje een vreemde manier van werken had. Bij klanten die ze kende maakte ze geen bezwaar als die niet alles op de band zette, wat betreft flessen / pakken drinken/ zware spullen en bij klanten die ze niet kende maakte ze commentaar. Op een gegeven moment sta ik aan de kassa met 2 treden sinas en 1 tree melk. zegt ze; ehm die melk en in elk geval 1 fles sinas moet op de band mevrouw? Ik vraag haar of dat echt nodig is omdat ik net 2 klanten eerder had gezien dat iemand anders waar ze lekker mee babbelde het niet hoefde. zegt ze; Jah mevr alles moet op de band, zo kunnen we niet scannen. Ik vertel met een lach op me gezicht dat ik het vreemd vindt en dat ik bij andere cassieres zware spullen gewoon mag laten staan. Jah dat kan maar bij mij alles op de band!!
owkeeee, nou dan doen we dat maar hoor. Dus ik zet ALLES op de band. zegt ze; ja ehm minimaal 1 fles. Ik zeg nee joh is veel te onhandig en ALLES moet op de band. Daar had ze zichzelf dus effe mee in de vingers gesneden want nu moest ze 2 trede sinas en een tree melk over de scan schuiven. Het viel me naderhand bij het afrekenen op dat ze geen bedrag had genoemd.

Week later weer naar de lidl en jah hoor ik trof weer deze cassiere ( was niet druk dus 1 kassa open)Ik leg alles op de band, ze scant alles en toen.....toen werd het stil. Ik had alles al weer in me winkelwagen staan en bleef wachten. zij kijkt mij aan, ik kijk haar aan, ze zegt niks. Ik zeg ow nou dank je wel en loop aan. zegt ze; ehm mevrouw denkt u even zonder te betalen hier naar buiten te kunnen lopen? Ik zei nee maar als u mij niet vertelt wat ik moet betalen, dan ga ik maar. Zegt ze U kunt toch wel lezen? Ik zeg en u kunt toch wel klantvriendelijk zijn? Net toen ik dat zei kwam de bedrijfsleider aangelopen. Hij kijkt me aan, kijkt naar haar zucht een keer en blijft staan. Ze verteld me wat ik moet betalen, ik betaal en zeg met een vrolijke stem, fijne dag verder en loop aan. De bedrijfsleider loopt achter me aan en buiten vraagt hij wat er loos was. Ik legde hem het verhaal van vorige week uit en van nu. Hij bood zijn excuses aan en vond het inderdaad vervelend dat zij op deze manier met zijn klanten omging.
De cassiere heeft niet lang daar gewerkt, schijnbaar hadden ze al meer klachten over haar gehad.

Wat betreft jou gedoe bij de Aldi was is heel makkelijk in geweest; och meneer wilt u het ook effe oprapen, ik kan namelijk met mijn hernia het niet oprapen....en met het afrekenen liet ik dan ook effe me geld vallen, ach sorry meneer, maar jah me hernia he??

Hernia

Nou Miroy, ik vrees dat je met je hernia bij deze aldi dan mooi pech had gehad. Zelfs bij onze (best vriendelijke) aldi-medewerkers moeten mensen altijd zelf hun boodschappen inpakken. Helaaspindakaas en u zoekt het maar lekker uit met uw hernia/gebroken poot of negen-maandenbuik...
Helaas is de dichtsbijzijnde aldi vlak naast een seniorencomplex, dus je begrijpt dat ik altijd zéér ruim de tijd neem voor de keren dat ik bij de aldi boodschappen doe
n@nny

Belachelijk

Ik vindt het ronduit belachelijk als een cassiere iets op de grond gooit dat dan de klant dit moet oprapen. Bij Aldi moet idd alles snel, snel en zo goedkoop mogelijk. Maar om ouderen, mensen met beperkingen etc etc het maar uit te laten zoeken vindt ik ronduit een schande.

En dan vinden ze het gek dat klanten tegenwoordig mondiger worden? Ownee dan noemt de Aldi het vast de agressieve klant!!

Wij hebben hier ook een Aldi in het winkelcentrum, ik kom er vrij weinig omdat ik meestal naar de lidl ga, maar in welke winkel dan ook ben ik van mening dat personeel klantvriendelijk moet zijn, ( oke iedereen kan wel een keer zijn/haar dag niet hebben)daarbij moeten zij in deze crisistijd het hebben van elke klant, daar zullen ze zelf ook in moeten investeren.

Hier niet

Ik vind het Aldi personeel hier juist erg vriendelijk en behulpzaam, zag vorige week nog dat ze juist erg rustig aan deden omdat een oudere meneer het niet bij kon houden. Aan het eind hielpen ze hem zelfs. En al jaren hetzelfde personeel....
Ik had laatst wel een aanvaring met de kassa-dame in de AH. Iemand achter mij vergat het beurtbalkje en ze kwam pas toen ze al bezig was met mijn boodschappen af te rekenen, ik had dus eerst niemand achter me en stond in te pakken, ook nog een erg rustig moment. Een oude mevrouw (heb ik ook altijd weer...waarom staan die altijd voór mij of achter mij?). Daardoor kwamen er wat boodschappen van die mevrouw bij de mijne...
Dat kon niet even teruggerekend worden. Nee, ik moest de boodschappen van die mevrouw éérst betalen en dan het verschil terugvragen aan de snelkassa en die mevrouw moest de boodschappen er weer bij gaan halen en opnieuw in de rij.
Dat vond ik te zot voor woorden. En heb al mijn boodschappen uiteindelijk laten staan en gezegd dat ze ze maar fijn zelf terug gaat brengen bij de snelkassa en dus ook niets betaald. Toedeloe.....
Zijn ze nu helemaal gek geworden. Volgens de kassadame (die ook nog 's niet zo vriendelijk was, maar meer als een schooljuf die mij de les wilde lezen, wel netjes, maar écht niet 'aardig') was dit beleid en de regels.
Nou ik heb ook een beleid en regels...namelijk dat ik niet ongevraagd op zo'n manier de boodschappen van een ander ga betalen. Heb de boodschappen ergens anders gehaald. Maar omdat ik de AH toch wel wat betreft producten prettig vind ga ik er gewoon weer heen. Wel naar een andere kassadame. Heb haar erna nog gezien en ze kon me wel wegkijken. Heb gewoon 'gewoon' gedaan. Het is wel goed met die kassadame, zo iemand ontwijk ik gewoon. Heb ook geen zin in een openbare rel met zo iemand.
Ik had dus gewoon niet afgerekend en was weggelopen denk ik in jouw geval. Wel de boodschappen laten staan..natuurlijk.
groeten albana

Relithe

Relithe

27-10-2012 om 20:54

Klantvriendelijkheid

Personeel in winkels moet gewoon klantvriendelijk zijn ten alle tijde, ook al heb je een slecht humeur, zo hoor je klanten niet te behandelen!
Ik zou er ook wat van gezegd hebben en niet met een grapje maar behoorlijk pissig. Kom nou zeg, zo hoef je je niet te laten behandelen!

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

27-10-2012 om 21:41

Daar zou ik korte metten mee maken

Ik heb gelukkig de luxe van meerdere goedkope supers in mijn dorpje, dus misschien heb ik makkelijk praten
Maar als onze dorps-discount zo zou reageren, zou ik mijn handen in de lucht steken zodra de boodschappen op de vloer kletterden. Als dan, zoals bij Tango's Aldi, zou blijken dat mijn traagheid groter zou zijn dan hun klantvriendelijkheid, zou ik, zonder boodschappen en zonder mijn centjes (en zij met een klant minder), vertrekken.
In zo'n winkel zou ik echt mijn centjes niet meer willen spenderen.

Kiki

Kiki

28-10-2012 om 10:43

Bij de ah ook wel zoiets meegemaakt

mijn toen nog 2 jarige zoon was trots alles van het winkelwagentje op de band aan het zetten inclusief een leeg plastic koffiebekertje van de klant voor ons.

Caissière kijkt naar dat bekertje en drukt het vrij bruusk weer in mijn zoontjes handen "ja dat ga je maar lekker ergens anders weggooien"
Arm ding was helemaal beduusd ervan, hij was zich natuurlijk van geen kwaad bewust.

Of een keer dat ik haastig voor twee boodschappen zonder mandje te pakken de supermarkt inholde en bij de kassa staande werd gehouden door een medewerker dat ik toch echt een mandje moest pakken, terwijl ik op twee meter afstand van de kassa stond. Kon ik de hele winkel weer teruglopen om dat mandje te halen

Bij de Jumbo horen ze klantvriendelijker te zijn en meestal is dat ook wel zo, maar ook daar ben ik wel eens boos nageroepen "mevrouw, vergeten we ons mandje niet!!!" (ja ik ben hardleers)

De ergste klantonvriendelijkheid heb ik bij de fietsenmaker meegemaakt. Die wilde gewoonweg niet mijn band plakken, omdat hij het druk had en ik het niet eerst zelf had geprobeerd. Want hij kreeg een sik van mensen zoals ik en hij snapte niet waarom mensen zoals ik een fiets kochten. Toen ben ik omgedraaid en de winkel uitgelopen met het bericht dat ik hier geen voet meer over de drempel zou zetten

Tink

Tink

28-10-2012 om 11:58

Eira

"Personeel in winkels moet gewoon klantvriendelijk zijn ten alle tijde, ook al heb je een slecht humeur, zo hoor je klanten niet te behandelen!"

Precies! Dit zou ik op mijn werk echt niet hoeven te proberen hoor, je slechte humeur, je PMS of je slapeloze nacht vier je maar in je eigen tijd uit. Daar horen klanten nooit, maar dan ook echt nooit last van te hebben.

Lidl hier aardig

Gisteren bij lidl snel spullen pakken en in tas stoppen want weinig plaats als ze afgerekend zijn. Staat een pot mayonaisse op het randje. Die lag dus opeens in stukken op de grond. Had ik hem een duwtje gegeven bij het pakken van andere spullen of had de jongen van de kassa gewoon teveel dingen doorgeduwd. Geen idee. Ik maakte al een excuus toen de jongen van de kassa zei, ach mevrouw misschien was ik wel gewoon te snel met spullen doorduwen. Kan gebeuren en met een glimlach werd aan een collega gevraagd de boel op te ruimen maar eerst een nieuwe pot voor me te halen. Zo kan het dus ook
ekeim

Tink

Tink

28-10-2012 om 20:46

En zo...

... hoort dat toch ook gewoon. Gister bij de kassa (geen Lidl of Aldi) liet mijn man een doosje met 6 eieren uit zijn handen glippen. Echt gewoon eigen schuld dus. Maar we kregen ook direct een nieuwe mee, betalen hoefde niet.

Bij Lidl en Aldi is het gewoon hard werken, die hebben bijna geen plaats na de kassa. Erg onhandig. Bij de meeste andere supermarkten is daar gewoon een lang stuk band, dan heb je toch net even iets meer tijd voor het betere inpakwerk. En dan nog ben ik nooit snel genoeg

Relithe

Relithe

30-10-2012 om 23:55

Kiki

Ik was echt niet zo gek geweest om een mandje te halen hoor! Ze had van mij een sneer gekregen, maar ja, ik ben ook niet zo heel vriendelijk meer als mensen mij vervelend behandelen..
En cassieres die niet normaal met peuters omgaan kunnen van mij ook wat horen! Zielig voor je zoontje zeg

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.