Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

-Flupke-

-Flupke-

30-09-2013 om 14:51

de goudvisjes

we hebben sinds kort 3 visjes... Gewoon in een flinke bak (25 liter), zonder filter o.i.d. Voor onderin heb ik witte steentjes gekocht.
Nu hebben we voor het inrichten van de bak de steentjes goed afgespoeld, wel tig keer. Maar toch lijkt er iedere keer nog gruis af te komen. De bak blijft een licht troebelig tintje houden wat ik heel jammer vind. Ik wil hem graag helderhebben.
Nu heb ik enkele dagen na het inrichten weer de hele bak uitgespoeld, het grind extra uitgespoeld en alle water verschoond. En nog zie dan gruis opkomen als je het water bij de steentjes doet. Weet iemand hoe ik diot oplos?

Tigress

Tigress

30-09-2013 om 15:24

Water op schotel

Van iemand met een aquarium heb ik deze tip. Vul de bak niet linea recta op de steentjes maar zet er een ondiepe kom of schotel in. Dan wordt de aanvoer van het water wat gespreid wat het opwolken van de ondergrond verminderd. Tja, en misschien toch een filter? Succes!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-09-2013 om 23:26

En even wachten

Dit wordt na een paar dagen vanzelf minder.

Knikkers

Je kan in plaats van steentjes ook knikkers op de bodem leggen. Of schelpenzand. Of helemaal niks. Mijn goudvis heeft het bijna 10 jaar uitgehouden in een kom met alleen wat waterpest.

skik

Rik

Rik

02-10-2013 om 11:56

Paar dagen afwachten

Dit is vaak bij witte steentjes voor in het aquarium en vooral als ze net nieuwe zijn. Na een paar dagen moet het gruis van zelf naar beneden zakken. Als het na een maand nog steeds zo erg is, kan je eventueel advies vragen bij een dierenspeciaalzaak. Zei kunnen vaak wel aangeven welke steentjes dit niet hebben en/of wat er aan te doen is. Wat sik zegt is een hele goeie, gebruik maken van knikkers! Bij knikkers krijg je geen gruis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.