Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

11-04-2013 om 09:43

De archiefkast

Gisteren samen de archiefkast helemaal opgeruimd! We zijn 12 jaar geleden in dit huis gaan wonen, ongelooflijk veel opgeruimd, waaronder oude administraties. Maar ja, je moet alles 7 jaar bewaren en de kast was nog niet vol. Net de aangifte gedaan, dus hup 2012 de kast in. Dat wilden we dus, maar de kast was vol! Alles was ouder was dan 7 jaar heeft mijn man vanochtend mee genomen naar het werk, daar is een papiercontainer voor vertrouwelijk papier en personeel mag daar zelf ook 'doneren'. Alles weer uit de mappen, al het plastic (tabbladen!) eruit gehaald, paperclips e.d. eraf en alles in bananendozen, dus eerst nog naar de supermarkt. We hebben de hele kast leeg gemaakt, schoongemaakt, alles weer geordend en kast is weer half leeg! Zo, de komende 5-6 jaar hoef ik niets meer te doen aan deze kast, daarna zal die wel weer te vol zijn en begint het feest weer van vooraf aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

11-04-2013 om 12:06

Digitaal

Ik voorzie geen lange toekomst meer voor de archiefkast! Wij hadden ook van die belastingaangiftemappen waarvan er elk jaar een bij kwam, maar de laatste jaren bewaar ik die gewoon digitaal. Ik print ze niet meer uit. Ik heb ook een ordner met salarisstroken, maar sinds januari krijgen we op het werk alleen nog een digitale salarisstrook. Ook de bankafschriften hoeven al niet meer in papieren vorm. Officiele documenten zijn ingescand en de papieren versie staat er alleen nog voor de aardigheid. Bij mij op het werk moet alles digitaal, de archieven van vroeger gebruiken we amper meer.

Natuurlijk is het anders als je dingen wettelijk zoveel jaar moet bewaren in papieren vorm, maar voor zover ik weet hoef ik dat voor mijn prive documenten amper te doen.

Dat ruimt pas lekker op!

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.