Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

06-10-2013 om 09:26

damestas keuzestress

Ik ben toe aan een nieuwe tas. Ik heb nu een kleine, maar vaak is die te klein, er past bv geen boek in. En hij (of is een tas een zij) begint nu te rafelen, tijd voor wat anders.
Ik heb al wat rond gekeken maar al die soorten duizelen me. Ik wil hem om schouder, dus niet een te dunne riem, ruim genoeg voor een boek, portemonnee, notitieblok, soms een luier, maar zeker niet groter dan A5 (er hoeft geen A4 of laptop in). Dus niet te klein en niet te groot.
Maar zal ik nu voor fair trade gaan, of juist niet van leer???
Ik weet het niet. Heeft er iemand inspiratie?


Marie

Marie

06-10-2013 om 10:45

lastig he?

Ook ik ben toe aan een nieuwe tas en ik vind het ook lastig.
Zelf twijfel ik over deze:
http://www.missetam.nl/tas-kleur-zwart/nl/product/46281/
Maar die heeft als nadeel dat de korte hengsels niet over de schouder passen, wat ik soms wel prettig vind.
Dingen als Fair Trade e.d. maak ik me helemaal niet druk, ik wil gewoon een tas die ik leuk en prettig in gebruik vind.
Jij zoekt trouwens een tas op A5-formaat en daar moet dan een boek, een luier, portemonnee, etc. in passen? Denk niet dat dat gaat lukken.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-10-2013 om 11:13

E-reader

Ik zou eerst een e-reader kopen, die past vast wel in je tad.

neteret mut

neteret mut

06-10-2013 om 13:31

kipling?

Zit er in het assortiment van kipling niet iets ?

Rafelkap

Rafelkap

06-10-2013 om 13:31

iets groter

Mm, iets groter misschien dan, maar geen laptoptas en hij moet ook handig zijn op de fiets (dus moet nat kunnen worden). Voor een e-reader ben ik veel te ouderwets. Ik ben er nu wel uit dat zoiets een schoudertas is.
Denken jullie daar over na: fairtrade of het wel van leer moet zijn?
Ik wil er wel 1 die lang mee gaat zodat ik niet weer voor een keuzestressmoment sta

Christel

Christel

06-10-2013 om 13:33

Zo jammer

Er was een website ikzoekeentas.nl, dus die wilde ik aan je doorgeven. Maar helaas, de website is overgenomen door Scapino.

geen

Ik heb geen tas. Als ik iets mee moet nemen doe ik dat in een plastic tasje of ik grijp 1 van de vele rugzakjes die hier altijd overal rondslingeren. Heel lang had ik ook een soort schoudertas met Winnie de Pooh erop (ik weet niet eens meer hoe we daar ooit aan gekomen zijn), maar dat mag niet meer van de kinderen.
Maar meestal heb ik niet meer bij me dan een bankpasje, een sleutel en soms mijn telefoon. En dat past allemaal best in mijn jas en/of broek.
Ik zie nu dat ik mijzelf dus een hoop stress bespaar! Dat is maar goed ook, want ik heb zo ook al stress genoeg

Mijn jas is mijn tas

Ik koop altijd heel zorgvuldig mijn jas, met een overcapaciteit aan zakken. Daarnaast, past er iets niet in dan gebruik ik een katoenen tasje. Herken deze stressss dus niet.

Marie

Marie

06-10-2013 om 17:02

lunch

Maar mijn lunch - (broodtrommeltje, saladebak) en fruit en een bakje yoghurt moet ook in mijn tas passen + natuurlijk portemonnee, autopapieren, agenda, telefoon en mapje met pasjes.
Dat ga ik echt niet redden in mijn jaszakken.

Rafelkap

Rafelkap

06-10-2013 om 19:28

stress

Nouja stress, zo'n stress is het niet, het is een luxeprobleem. Mijn jaszakken zijn niet groot genoeg.
Kipling zal ik eens kijken. Alhoewel dat volgens mij niet nat moet worden..

Tink

Tink

06-10-2013 om 19:51

mijn laatste 2

Mijn laatste 2 'hutkoffers' (zo noemt mijn man ze) kwamen van de Schoenenreus en Van Haren. Veel vakjes en ritsjes en een groot middenstuk waar best een boek, een dikke huishoudportemonnee en een agenda in passen.
Op de markt hebben ze ook best vaak leuke dingen.

wel van leer!

een leren tas gaat veel langer mee. Dus gewoon naar een serieuze tassenzaak en daar rondneuzen. Internet is mooi, maar je kunt niet voelen/ruiken of de tas naar je zin is.

neteret mut

neteret mut

06-10-2013 om 23:24

mijn kipling

gaat denk ik al zeker 5 jaar mee, is dan misschien niet harde regen waterdicht maar kan de meeste buitjes wel aan. Ach ik ben gewoon een fan van kipling ,ook voor schoolrugtassen, de kinderen hebben een oud groot model en die gaan al heel lang mee (laatst nog nieuwe gespen gekregen van kipling voor tassen van minimaal 8 jaar oud)

Legend / Petrol

Ik heb deze (hij is unisex hoor), ik zag hem ook al eens bij de V&D. Groot, paar vakken en heel soepel, dus fijn te modelleren rond mijn (te dikke) kont als extra voordeel :
http://www.wehkamp.nl/herenmode/tassen-reisbagage/tassen-reisbagage/legend-leren-tas/C22_2B5_2B5_436026/

Sneeuwitje

Sneeuwitje

07-10-2013 om 13:28

lang gezocht

Ik heb meer dan een jaar gezocht naar een nieuwe tas en eindelijk heb ik hem gevonden. Door regelmatig zo'n tassenzaak binnen te lopen, en vooral als ze afgeprijsd zijn. Ben er meerdere malen geweest dat er niks tussen zat en ineens, daar was ie. Maar ja, ik heb wel een jaar met een niet-mooie tas rondgelopen, dat moet je wel willen of kunnen (als de hengsel stuk is moet je wel).

Sneeuwitje

ilsepilse

ilsepilse

07-10-2013 om 13:44

mijn man maakt tassen..

hij is er net weer mee begonnen, hij maakte in Ghana 20jr geleden tassen maar toen hij hier kwam is hij er mee gestopt, nu wil hij het weer oppakken, hij heeft al een lederen tas voor mij gemaakt, (en daarna 2 voor mijn collega) , een tas in (oud leger)zeil , de hengsels zijn dan gemaakt van veiligheidsriemen vd auto, heel stoer, mijn andere collega heeft die gekocht. Hij probeert nu wat exemplaren te maken om op een website te zetten en dan wie weet een eigen bedrijfje starten ...

Conference

Conference

07-10-2013 om 14:26

Wat leuk!

Juist leuk, rondneuzen voor iets nieuws. En natuurlijk doe je dat niet op internet. Je moet je tas van binnen bekijken of er genoeg ruimte in zit en welke vakken er in zitten. En even om je schouder, voelen of hij makkelijk draagt en goed opletten of zakkenrollers niet makkelijk in je tas kunnen als hij om je schouder hangt.

Smaken verschillen, ga gewoon voor wat je mooi vindt, want het is iets waar je zichtbaar mee rondloopt. Ik neem aan dat je ook een jas koopt, waar je blij van wordt, dus er is niks mis met een tas te kopen waar je blij van wordt. Daarna kijk je of het een praktische tas is. Nu je weet dat je huidige tas te klein is, weet je naar welke maat je moet kijken, of juist niet moet kijken.

Als je een wat goedkopere tas koopt, weet je dat de kans groot is dat je over twee jaar weer voor een tas op pad moet, en koop je een duurdere, dan weet je dat je er waarschijnlijk een paar jaar mee opgescheept zit. Mijn leren tas van een duur merk doet nu 6 jaar dienst. Ik ben er erg aan gehecht en wil hem nog niet inruilen, dus ik heb hem al een keer laten maken bij de schoenmaker. Dat vind ik een groot voordeel van een leren tas.

Rafelkap

Rafelkap

07-10-2013 om 19:14

Conference

Helemaal gelijk, ik moet gewoon zien en voelen. Bijkomend voordeel is dat er in de winkel minder keuze is dan op internet
Ik ga gauw op zoek. Over 3 maanden ben ik jarig, dan pak ik de tas gewoon weer in voor de gelegenheid. Dank jullie wel!

Charis

Charis

08-10-2013 om 10:44

Wat is je budget?

Ik zou altijd voor leer gaan. Hoeveel wil/kun je eraan uitgeven?

Is deze bijvoorbeeld binnen je budget?

http://www.bagageonline.nl/spikes-sparrow-bronco-damestas-72191-brandy.html

Ben het met de rest eens dat je het beste eens een goed gesorteerde tassenwinkel in kan gaan en lekker alles moet ruiken, voelen en moet omhangen voor de spiegel.

Rafelkap

Rafelkap

08-10-2013 om 13:10

Charis

Die is erg leuk zeg! Ben alleen bang met zo'n handvat dat die makkelijk weg te grissen is voor tasjesdieven.

Charis

Charis

08-10-2013 om 16:13

Tasjesdieven

Als ik in de stad loop en het is erg druk, dan hang ik mijn tas altijd kruislings om, dan kan ie niet zomaar worden meegegrist. De tas in dit voorbeeld heeft ook een lang hengsel dat je daar voor kunt gebruiken. Veel tassen hebben tegenwoordig dubbele hengsels, een korte voor aan je schouder en een lange voor eventueel crossbody.

Als je leer wilt, zou ik voor gevet leer kiezen zoals bij deze tas, Dat kan namelijk wel een regenbui hebben tijdens het fietsen (als je het leer zelf ook nog regelmatig invet tenminste).

ilsepilse

ilsepilse

08-10-2013 om 16:46

tode bag

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/tassen-schoudertassen/m708292929-tote-bag-unisex-legertent-canvas.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

deze heeft mijn man voor zoonlief gemaakt, supersterk, laptop kan erin sleutelring etc,
hij maakt ook lederen tassen. wij zien heel simpele tassen op websites voor heel dure prijzen, heel moeilijk om een prijsindicatie te maken...

Arnhem - leuke tas

Arnhem - leuke tas

08-10-2013 om 17:01

Hier kocht ik mijn leuke tas

http://www.marck-mo.com/
Bij deze zaak heb ik mijn tas gekocht! Geweldige winkel.
Ken je het gezegde: "tassen moet je passen"
Succes met passen, en daarna met kiezen

Neda

Neda

11-10-2013 om 02:12

Think! of El Naturalista (natuurvriendelijk)

Ik heb fijne tassen van Think! gekocht, heb ze via het Internet enorm afgeprijsd weten te bemachtigen. Think! maakt schoenen en tassen van natuurlijkvriendelijk gelooid en geverfd leer, erg mooi en van hoge kwaliteit.

El Naturalista maakt naast schoenen ook mens- en natuurvriendelijke tassen.

Ik zou niet weten in welke Ned. winkel je deze zou kunnen kopen, maar op het Internet kun je soms mooie aanbiedingen vinden.

A5-tas lijkt me erg klein, in een beetje schoudertas past net een A4-tje, vind ik een handig formaat, niet reuzegroot maar er past toch veel in, ook een klein boek.

Voor luiers e.d. zou ik toch een iets grotere tas kopen.

Oregano

Oregano

11-10-2013 om 12:31

Demano, ,Vaho en Freitag

Hoi,
Ik heb ook lang gezocht naar de beste tas voor mij. Op Vlieland vond ik toen in een winkeltje tassen van het merk Demano afgeprijsd, gelijk 2 gekocht, een kleine voor uit eten en theater ed. Dit jaar in barcelona weer 2 goede gevonden, ook weer kleine en grotere gekocht voor werkdagen van het merk Vaho. Beide merken hebben een site. Ook tassen van het merk Freitag vind ik mooi en gaan nooit af, ook erg belangrijk, dan maar wat duurder. Daarvoor had im vaak tassen van kitch Kitchen maar die moest ik toch wel 1 x per jaar vervangen want scheurden uit etc.
succes!
Groet oregano

Charis

Charis

11-10-2013 om 13:26

Vaho

Heb even gekeken naar die Vaho-tassen. Compleet anders natuurlijk dan een leren tas, maar ik vind ze erg leuk en kleurig .

Als je een wat apartere tas zoekt, zijn die van hi-de-hi ook erg grappig:

http://www.hi-di-hi.nl/

Maaike

Maaike

11-10-2013 om 15:03

@Neda - Think!

Hoi Neda!
Ik vind de schoenen van Think prachtig, en ze zitten heerlijk.
Heb je een link naar de tassen van Think? Ik kan het niet vinden via google.

Jasmijn

Jasmijn

11-10-2013 om 19:16

Ilsepilse

Leuke tas Ilsepilse! Je man kan ook adverteren op Etsy.com. Ik zit daar veel op en kom regelmatig handgemaakte tassen tegen. Juist dat handgemaakte maakt het uniek natuurlijk, daarop moet je inspelen. Verder kan hij met bijv. wordpress of blogspot vrij simpel een leuke website in elkaar zetten en verkopen maar. Ik zou als ik hem was, het geheel in het engels opzetten zodat je wereldwijd kan verkopen.

Neda

Neda

12-10-2013 om 00:16

Think! (Maaike)

Ik heb mooie afgeprijsde tassen van Think gekocht via amazon.de.
Voor wat dat "afgeprijsd" betreft, dat is niet altijd het geval, je moet het een tijdje volgen en dan vind je soms iets moois. Assortiment wisselt. Amazon verkoopt ook tassen van El Naturalista.

Als je van Think-schoenen houdt, kun je bij Amazon.de je hart ophalen!

saskia

saskia

12-10-2013 om 13:20

tas in een tas

Ik heb een kleine leren tas, zogenaamde bodycross, voor portemonnee, telefoon, sleutels en bril. Daarnaast heb ik een shopper, geen boodschappentas, maar een grotere leren tas. Daar past mijn kleine tas in, plus een opvouwbare paraplu, een boek, broodtrommel, agenda en makeuptasje. Als ik boodschappen ga doen, dan neem ik alleen mijn kleine tasje mee. Mijn grote tas gebruik ik op werkdagen en als ik bv op reis ga. Ideaal!

Maaike

Maaike

12-10-2013 om 14:24

Bedankt Neda

Ik zie erg mooie tassen op Amazon.de
De volgende keer dat ik een tas nodig heb, kijk ik daar.
Groetjes, Maaike

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.