Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Suze

Suze

09-07-2012 om 23:00

Dakgoten vernieuwen

Hoe lang gaan dakgoten mee? Oftewel, na hoeveel jaar moet je ze helemaal vernieuwen (niet plaatselijk repareren)?

We hebben lekkage, loodgieter zegt: ze zijn oud, al op diverse plaatsen gerepareerd (ja, dat klopt, dat kan ik zien, er is van alles ingesmeerd), die zijn echt aan volledige vervanging toe. Niet te zien waar lekkage vandaan komt ivm alle oudere reparaties (die smeersels erin).

Hoe weet ik of iemand (loodgieter dus) die zelf belang heeft bij vervanging, het juiste zegt?

Wordt nl. vermoedelijk (hele) dure klus (vrijstaand huis, veeeeel dakgoot) .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je schrijft het zelf al

Je zegt zelf dat je kunt zien dat de dakgoten overal vol gesmeerd zijn en al vele malen gerepareerd. Dus de loodgieter bevestigd alleen wat je zelf al weet, de dakgoten zijn aan vervanging toe.
Misschien kan je de kosten verdelen over bijvoorbeeld 2 jaar? Dit jaar de kant waar je lekkages hebt en volgend jaar de rest? Als je twijfelt of de loodgieter wel de waarheid zegt dan zou je een 2e mening kunnen vragen aan een andere loodgieter.

dc

dc

10-07-2012 om 08:23

Sowieso

Even een paar offertes vragen aan verschillende bedrijven.

Vera*

Vera*

10-07-2012 om 09:08

Niet alleen het zink

Bij ons in de wijk gaan de goten een 35 jaar ongeveer mee. Ineens ging 'iedereen' zijn goten vervangen.
Houd er wel rekening mee dat niet alleen het zink vervangen moet worden maar de 'bak' waarin het ligt vaak ook, en de spiesen die in de muur steken waar de bak op rust.
Je kunt dan kiezen tussen hout en trespa voor de afwerking. Trespa hoef je niet meer te schilderen maar ziet er erg lelijk uit als je dat niet elk jaar een keertje schoonmaakt. Trespa willen ze ook nog wel eens 'alleen voor het mooi' monteren tegen de bestaande aftimmering aan (de dakgoot die je 'ziet') terwijl eronder het rotten van het hout eronder gewoon doorgaat.

Yep

het hangt er gewoon helemaal vanaf wat voor huis het is en hoe die goten zijn gemaakt. Er zit nogal veel prijsverschil tussen pvc dakgoten en zink en als het afgetimmerd is moet het hout dus ook inderdaad ! vervangen worden ALS deze rot is.

en weet je zeker dat het met de goten te maken heeft ?

uit welk jaar is dit huis en waar zit de lekkage aan de binnenkant precies ?

Voor zoiets als een dakreparatie moet je geen loodgieter nemen maar een dakbedrijf. Als het een oud huis is kan het ook komen door verweerde dakpannen, rotte daklatten etc etc etc.

Suze

Suze

14-07-2012 om 17:58

Bedankt

Bedankt zover, hoewel ik begrijp dat het niet helemeaal duidelijk is hoe lang ze meegaan. 1e loodgieter zei iets van 15-20 jr, misschien 25 jr.
Ik heb geen idee hoe oud ze zijn. Het huis is heel oud (richting de 100 jr), maar hoe oud de dakgoten? Niet meer te controleren vrees ik. (wij wonen er bijna 10)

Het ligt echt aan de dakgoten, Manda Rijn, want ze hangen over, dus wel lekkage, maar niet binnen in huis (gelukkig) maar aan de onderkant van het houten deel dat uitsteekt, dus dat onder de dakgoot/schuine dak zit (als je het nog kan volgen).

Ik vraag in elk geval nog 2 loodgieters en vraag maar eerst naar de oorzaak en hun oplossing van de lekkage aan de dakgoot en dan merk ik wel of ze net als loodgieter 1 zelf ook aangeven dat de hele dakgoot vervangen moet worden...

Nb We kunnen het wel betalen, maar het is toch altijd jammer als je veel geld kwijt bent aan zoiets. En ik wil in elk geval (vrij) zeker zijn dat het echt nodig is (zodat ik niet voor niets te veel kosten maak) - dat vind ik het belangrijkste. Wat moet dat moet....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.