Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

29-07-2014 om 12:12

dagje terschelling of vlieland

Wij zijn nog nooit op een waddeneiland geweest. Harlingen is voor ons de minste afstand( nog 2 uur). We willen daar een dagje fietsen met de kinderen de jongste is 9 de rest pubers. Ik heb geen idee wat leuker is. Vlieland of Terschelling. Gaat echt om het fietsen. mits het super strandweer is, dan ook zwemmen.

Marie

Marie

29-07-2014 om 18:04

Vlieland

Als het echt om een dag fietsen gaat is Vlieland leuker.

Houd wel rekening met de boottijden. Een dag is zomaar om en de overtocht is met de langzame boot bijna twee uur.

Wij gaan graag naar Terschelling, omdat daar meer voorzieningen zijn. Wij zouden nooit voor 1 dag daar naar toe gaan, omdat we dat te duur vinden.

Marjoleine64

Marjoleine64

29-07-2014 om 20:48

Als het om het fietsen gaat

dan is er dichterbij vast ook wel iets leuks te vinden. Als Harlingen al 2 uur rijden is dan zit je ook met 2 uur rijden gewoon aan de kust, in de duinen tussen Noordwijk en Scheveningen kan je ook prachtig fietsen en strand, en heb je niet ook nog 2 keer de boottocht van minimaal 2 uur varen erbij.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2014 om 22:44

Texel

Hoewel ik vroeger absoluut verliefd ben geworden op Terschelling en Ameland, kom ik er nooit vanwege de reis. Voor ons is Texel heel bereikbaar. Als Harlingen 2 uur rijden voor jullie is, dan is Texel mogelijk een uurtje langer rijden voor jullie, maar de overtocht naar Texel is maar een half uurtje. Op Texel is het eerste wat je zo'n beetje tegenkomt een fietsverhuur. Je kunt er tussen de schapen door fietsen, naar Ecomare toe gaan, naar het strand, terrasje pakken. Heel gezellig.

+ Brunette +

+ Brunette +

03-08-2014 om 18:33

Beide eilanden zijn leuk.

Ik neem aan dat je zelf ook al hebt bedacht dat de Noordzeekust dichterbij is maar dat het je om de eilandsensatie gaat. Doe dan niet Texel, best mooi hoor, maar het binnenland is niet zo eiland-achtig. Vlieland is kleiner maar is nagenoeg autovrij. Voor een dagtocht groot genoeg. Terschelling is groter en heeft meer leuke restaurantjes en ander vermaak. Beide eilanden zijn prachtig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.