Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tijgeroog

Tijgeroog

30-03-2012 om 10:39

Dagje apenheul, wat nog meer?

Volgende week hebben de kinderen (4 en 6) een week vakantie en willen we met opa en oma naar de Apenheul. Voor ons niet echt in de buurt en het is lang geleden dat ik er geweest ben dus ik heb een paar vragen.
Kun je nog tussen de (doodshoofd?)aapjes doorlopen? Ik herinner me van vroeger dat ze op je klommen enzo, dat vond ik het hoogtepunt van de Apenheul.
Park Berg en Bos waar de Apenheul aan grenst lijkt me ook leuk. Ik lees iets over een Kidsnatuurpad dat daar is. "Er zijn veel kijk- en doeactiviteiten langs het pad." Maar niet gespecificeerd. Is het echt leuk?
En de utizichttoren, de speelweide, en het pinetum, waar zijn die te vinden? Is dat goed aangegeven in het park, of moet je mazzel hebben dat je er toevallig langs loopt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

30-03-2012 om 11:07

Berg en bos

Park Berg en Bos is inderdaad leuk. De dingen staan wel goed aangegeven, een aantal jaar geleden tenminste wel toen ik vlak er bij werkte. We gingen dan vaak in de pauze even door het park wandelen. Als je geluk hebt kan je er ook wilde zwijnen en herten zien. Volgens mij komt de kids-natuurroute langs de uitkijktoren.

Sahara

Sahara

30-03-2012 om 11:13

Apenheul

De Apenheul is echt heel erg leuk.

Je parkeert je auto voor Berg en Bos. Vroeger moest je daar je kaartjes kopen of laten zien maar nu niet meer. Je loopt dan eerst door Berg en Bos. Je komt de bordjes naar de klimtoren dan al tegen. Het natuurpad ken ik niet maar op een gegeven moment ga je voor de Apenheul naar rechts. Maar als je naar links gaat dan is daar een leuke speeltuin/speelweide.

Maar er is meer dan genoeg te doen in de Apenheul voor een dag. Ja, je loopt nog steeds tussen de doodshoofdaapjes maar die klimmen niet meer in mensen zoals vroeger. De apenheul is veel strenger geworden en letten beter op. Ze klimmen wel nog steeds bovenop kinderwagen en ja, ze pakken ook wel eens een bril. De doodshoofdaapjes zitten nu op meer plekken.

De Vari's zijn onze favoriete apen. Die apen lopen ook los en zijn zo ontzettend mooi.

En de speeltuinen in de Apenheul zijn echt ontzettend leuk. Hoewel onze kinderen (9, 7, 6 en bijna 3) meestal zo uitgekeken zijn in een speeltuin, kunnen ze in de speeltuin van de Apenheul uren spelen.

En er is een gratis draaimolen. Een hele mooie. Heel leuk voor een 4 en 6 jarige.

Mis ook het voeren van de gorilla's niet. Dat is de kans op de gorilla's echt goed te zien.

Marieke Vervoort

Marieke Vervoort

30-03-2012 om 11:19

Kids natuurpad

En de zwijnen en hertjes kom je tegen als je het kids natuurpad volgt. Maar die zitten wel achter een hek.
Als je de apenheul al doet, dan zou ik niet speciaal het kidsnatuurpad volgen. Door de apenheul slenteren is al vermoeiend genoeg denk ik. En de klimtoren en de speelweide kom je vanzelf tegen wanneer je naar de apeneheul loopt, daar hoef je niet speciaal dat pad voor te lopen.

Ook leuk is het klimbos, maar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Maar het klimbos kom je ook vanzelf tegen.

Veel plezier!

Tijgeroog

Tijgeroog

30-03-2012 om 11:57

Dat klimbos

Dat klimbos had ik al gezien, maar ze zijn nog te jong (4 en 6 (wel bijna 7)) en de jongste is ook te klein, de oudste zou misschien net lukken.
Ik zou dat erg leuk vinden, en de kinderen ook, we houden erg van klimmen. Maar dan worden de jongste, die zeker niet mee mag, en m'n man, die moet werken, allebei erg jaloers dat zij niet mee de bomen in mogen.

Leuk, de reacties. Ik heb er zin in!

Syl

Syl

02-04-2012 om 11:42

Ook nog

In Apeldoorn heb je voor kinderen tot een jaar of 10 ook nog de Kon Julianatoren en Malkenschoten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.