Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2016 om 10:04

Daar is ie weer.... energiecontract

Wij hebben voor één keer ons energiecontract voor 3 jaar vastgezet, dat contract is nu afgelopen en blijkt heel erg ongunstig geweest te zijn. We krijgen een nieuw aanbod. Flexibel is 91 euro, 1 jaar vast 88 en 3 jaar vast, als ik het goed heb onthouden 81 euro. Belachelijk veel minder dan voorheen, nl. 149 euro. De kinderen zijn amper thuis, dat scheelt, maar er zijn wel broodmachines en een vriezer bijgekomen. Het mooie weer zal ook zijn invloed gehad hebben. Maar wat is nu wijsheid? Is die 81 euro voor 3 jaar vast zo laag dat we ons daar ditmaal geen buil aan kunnen vallen? Zou het nog zoveel kunnen zakken dat ook die 81 nog teveel kan blijken te zijn? Ik verhoog overigens het termijnbedrag met 10 euro voor 'je weet maar nooit'. Dat krijgen we dan toch wel weer terug. Met de huidige rentestand maakt het niet zoveel uit op wiens spaarrekening dat maandelijkse tientje staat.

Triva

Triva

30-09-2016 om 10:28

nee

Altijd een andere energieboer kiezen, dan vang je zeker 100-200 euro als welkomstkorting. Kies één jaar vast en volgend jaar ga je weer naar een andere. Ik doe dit al een jaar of vier, dus elk jaar krijg ik best een aardig bedrag terug.

Drie jaar: never nooit meer doen. Blijven bij dezelfde? Ook niet doen.

Maar goed dat is mijn advies.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2016 om 10:33

Switchen

Ik stap niet over ditmaal. Het gaat mij zuiver om de vraag of de tarieven momenteel zo gunstig zijn, dat vastzetten misschien toch wel handig is. De olieprijzen gaan weer omhoog, dus dat kan ook invloed hebben op de gasprijzen. Kan, hoeft niet. Ik had me voorgenomen om 3 jaar vast never nooit meer te doen, maar het is nu wel érg laag.

Taruh

Taruh

30-09-2016 om 10:36

zelfde

ik geef je hetzelfde antwoord als Triva.
of 81 te veel of te weinig is dat weet ik niet. Ik zou gewoon een paar vergelijkingssites laten rekenen met je verbruik en wensen wat betreft groen of niet.

En dan de meest gunstige via de vergelijkingssite afsluiten.

Ik kom al een aantal jaar via de consumentenbond het goedkoopst uit. Maar dat is ook wel eens een andere gewest

Specht

Specht

30-09-2016 om 11:25

Kaaskopje

Als wij weer opnieuw moeten kiezen dan kijkt mijn man wat nieuwe klanten voor korting krijgen als ze naar onze leverancier overstappen.
Bijvoorbeeld afgelopen jaar was dat ik meen 100 euro.
Vervolgens belt man op een rustige tijd met de klantenservice en zegt dat hij ook graag die korting wil, en anders wil overstappen. Ook afgelopen jaar kregen wij weer keurig dezelfde korting als mensen die overstappen.

Lente

Lente

30-09-2016 om 11:29

Zeker naar andere leveranciers kijken

Vergelijk wat zij aanbieden.
Drie jaar vast zou ik niet doen. Elk jaar opnieuw beoordelen! Het is geen hypotheekrente....

Ik begrijp de "maandbedragen" niet.

Het gaat om de kubprijzen van gas en elektra, niet om het maandbedrag. Ik betaal maar 1/3 van mijn maandbedrag aan het verbruik, de rest 2/3 is aflevering en belasting.
Dus of mijn maandbedrag nu 80 euro is of 150, dat zegt niets over de energieprijzen.
Ik krijg iedere 2 maanden een overzicht wat ik verbruikt heb en kan mijn maandbedrag, indien nodig, daarop aanpassen. (Slimme meter)

Dus of je met 80 euro goedkoper uit bent is nog maar de vraag, bij veel verbruik mag je aan het eind van de rit bij betalen en bij 150 euro krijg je geld terug.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2016 om 15:07

Greenchoice

is iets goedkoper. Ik probeer nog even of ze echt niet willen zakken bij E.on, daar zitten we nu. Dat is via de telefoon al aangegeven, maar wie weet wat er via het contactformulier nog mogelijk is. En anders stappen we toch maar over. Het is niet veel, maar toch meegenomen.

Wil, ik betaal toch per maand? Vandaar de maandbedragen.

Elfje65

Elfje65

30-09-2016 om 18:48

Niet vast

Wij wisselen ook ieder jaar. Niet vast laten zetten. Elk jaar pakken we de welkomstpremie.

angel3

angel3

30-09-2016 om 19:34

Kijken jullie alleen naar het geld?

Just curious. Speelt duurzaamheid geen enkele rol?

Ik snap dat ook nooit (maandbedragen)

Mijn tante heeft daar ook een handje van, die zegt: "Ik betaal nu per maand zoveel minder". Ja, fijn, maar als de prijzen per kub gas/stroom hoger liggen dan bij je vorige aanbieder, moet je dus aan het einde van de rit bijbetalen (en is je maandbedrag achteraf omgerekend dus niet lager). Ik keek nooit naar "maandbedrag", maar altijd naar prijs per kub. Keek, want sinds enige tijd neem ik alleen nog af bij echt groene leveranciers. Qurrent in mijn geval.

Teuntje

Teuntje

30-09-2016 om 21:36

Maandbedragen

Nee daar kan ik ook niet zoveel mee. Je betaalt uiteindelijk toch gewoon je verbruik per jaar. Een groot deel van de rekening is zoals wil40 zegt de prijs van de transporteur zoals stedin of liander en daar heb je zelf geen zeggenschap over.
Maakt die kuubprijs echt heel veel uit per aanbieder? Volgens mij zit het voordeel van jaarlijks overstappen vooral in het telkens gebruik maken van de welkomstkorting.

Triva

Triva

30-09-2016 om 23:03

Kaaskopje

Ik ga uit van het principe dat een energiebedrijf nooit prijzen vaststelt die dat bedrijf ernstig kunnen duperen. Het kan in jouw ogen wel laag zijn maar elk jaar overstappen is gewoon altijd goedkoper. Mocht het echt een keer zo zijn dat het ongunstig uitpakte zo'n drie jaars contract: dan betaal je dat wel terug als je langer bij die zelfde boer blijft. Overstappen dus, elk jaar weer. Ik kan het niet gunstiger maken maar er is een reden voor dat je elke keer zo'n dikke welkomstpremie krijgt: teveel mensen blijven zitten en jij trapt nu ook weer in die val.

Probeer anders inderdaad ook die welkomstkorting te krijgen, dan heb je in ieder geval iets.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2016 om 00:33

Welkomstpremie

Ik zie inderdaad dat sommigen een welkomstpremie betalen, verwerkt in de maandelijkse termijn of bij de jaarafrekening, maar Greenchoice doet daar niet aan en is toch 3 euro goedkoper dan wat we nu bij E.on moeten gaan betalen. Ik zie ook andere leveranciers die goedkoper kunnen, maar als ik alleen groen kies kom ik bij Greenchoice uit.

Voorheen stapten wij nooit over, maar bij de laatste contracten heb ik met wat 'dreigen' en overstappen wel voordeel gehad, dus ik heb het principe wel door, maar we zitten bij E.on nu erg voordelig, waardoor overstappen niet eens zo héél veel scheelt. Bij de een 78 euro, bij Greenchoice 81 euro, bij E.on 84. Man vindt het teveel poespas om over te stappen, maar ik vind dat wel meevallen, dus ik loop dit weekend nog eens alles langs en stap dus toch wel over.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2016 om 00:49

Maandbedragen

Ik weet ook wel dat de je per maand een stuk van de jaarafrekeing betaalt en normaal praten we over "E.on is eraf' of heb je E.on betaald?" Dus het woord maandbedrag komt niet vaak ter sprake. Ik hou bij de maandelijkse betalingen wel rekening met de jaarafrekening door meer te betalen dan zou hoeven. Een verkapt spaarpotje aan de ene kant en aan de andere kant voorkom ik daarmee dat we niet voorbereid zijn op een tegenvaller. Over het algemeen krijg ik terug. Het is een jaar voorgekomen dat we een paar tientjes bij moesten betalen. Ik hou het, zeg ik eerlijk, dus niet regelmatig bij of het nog klopt. Alleen al voor mijn eigen gemoedsrust, moet ik dat komend jaar wel doen. omdat het bedrag nu zo laag is, dat het alleen maar meer kan worden en ik dus wel op moet letten.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2016 om 00:52

Angel

Ik kijk naar duurzaamheid én geld. Vandaar dat ik bij een overstap Greenchoice overweeg. Ik zal Qurrent ook eens door de vergelijking halen .

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2016 om 00:59

Nog minder

Ik kijk nu op Pricewise en daar valt het lager uit dan ik eerder vandaag heb gezien bij andere vergelijkers en bij Greenchoice zelf. Nog even en ik krijg geld toe ).

Triva

Triva

01-10-2016 om 08:14

mooi

dat je toch kijkt naar overstappen. Voortaan elk jaar doen. Er zijn energieboeren waar je elke maand of twee maanden je verbruik invult en ze herberekenen dan je termijnbedrag zodat het aan het eind vh jaar op nul uitkomt. Alleen als de laatste maand superkoud is of superwarm in de winter of je krijgt een maand logees wijkt het af.

Triva

Triva

01-10-2016 om 08:16

vergelijken

doe ik op gaslicht.com

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2016 om 08:58

Knoop wat sneller doorgehakt

Ik heb mijn formuliertje naar Greenchoice gestuurd. Volgens de gegevens bespaar ik daardoor 13 euro vergeleken met wat we nu zonder contract en zo'n 6 euro met contract bij E.on moeten betalen. Nou, daar kun je toch weer een lekkere gourmetschotel plus sausjes van betalen voor kerst 2017).

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2016 om 09:01

Triva

Ik heb ook vergeleken op gaslicht.com en nog een, maar daar hadden ze een minder mooi aanbod van Greenchoice dan bij Pricewise. Ik moet nog even afwachten of de praktijk ook zo rooskleurig is, maar ik kan me er sowieso geen buil aan vallen dat ik overgestapt ben, is mijn indruk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.