Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Qwenn

Qwenn

07-12-2010 om 12:53

Dé tip voor alle snoeren....

Ik word crazy van al die snoeren hier in huis. Gezin met 2 grotere kinderen: 4 telefoonoplaadsnoeren, 3 laptopoplaadsnoeren, 3 nintendo d´s snoeren. Al met al een hele boel snoeren. We hebben al zo´n stekkerdoos met knopje zodat ik het uit kan zetten als er niets in het stroom ligt, maar dit komt eigenlijk nooit voor.

Wie herkent dit, en heeft dé tip. Is het bv handig om alle snoeren van de kinderen op hun eigen kamer te doen.

Graag jullie antwoord...

Met vriendelijke groeten,

Qwenn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

07-12-2010 om 14:15

Wij hebben een la met vakverdeling waarin alle laders ieder in hun eigen vakje opgeborgen liggen. Even aanwennen dat je de lader na gebruik ook echt opruimt en niet in het stopcontact laat zitten.
Volgens mij verbruiken ook laders die aangesloten zijn op de stroom zonder apparaat stroom dus dat is zonde van de energie.

Owwww ja....

Ik lees mee, want ik vind dit ook een crime!

Sommige snoeren hebben wij gelabeld, welk snoer het is.
Maar dan nog, hoe ruim je ze het handigst op. En je staat nog versteld hoeveel snoeren je wel niet hebt, waanzinnig!

Petr@

Petr@

07-12-2010 om 14:45

Is dit wat?

Van girlscene.nl gekopieerd voor je:

Één oplader voor al je apparaten

Word jij soms ook niet gek van al die losse opladers? Eentje voor je mobiel, een voor je camera, een voor je mp3-speler, Nintendo, en ga zo maar door… ik in ieder geval wel: ze zijn altijd kwijt, als je ze in een la doet liggen ze binnen no time in de knoop en als je op vakantie gaat, moet je alle snoeren weer méénemen!

Ik was dan ook superblij toen ik dit nieuwe apparaat ontdekte: de IDAPT universele multi-oplader. Met deze IDAPT kun je meerdere apparaten tegelijk (jep, dat hoor je goed) in één apparaat opladen. Superhandig, toch?

Hoe het werkt? Best wel simpel. In het oplaadstation kunnen drie verwisselbare ‘tips’ (mini-adapters) worden geplaatst. Elke tip heeft een specifieke aansluiting, zoals bijvoorbeeld mini-USB, waarop je eenvoudig een bijpassend mobiel apparaat kunt plaatsen. Zonder kabels wordt je mobiele apparaat vervolgens automatisch opgeladen. Alleen het oplaadstation wordt op één stopcontact aangesloten, waardoor je eindelijk van alle verschillende opladers voor je mobiele apparaten bent verlost.

Nu denk je natuurlijk: hij is vast niet geschikt voor mijn apparaten. Maar, de IDAPT is geschikt voor de meeste mobiele telefoons, MP3-spelers, digitale camera’s, game consoles, headsets, PDA’s, navigatiesystemen en bluetooth-apparaten. Je kiest gewoon de goede ‘tip’, klikt die in het oplaadstation en je doet je apparaat op de adapter. Klaar!

De IDAPT is verkrijgbaar in de kleuren zwart en zilver en kost € 59,99. Daarbij zijn dan al zeven van de meest voorkomende tips inbegrepen (voor bijna alle apparaten dus), als je nog een speciale nodig hebt kun je deze los kopen voor € 8,99. Kost eventjes wat, maar je bent wel van het gedoe af! En je kunt hem samen met andere familieleden of huisgenoten delen, want iedereen kan z’n apparaten erin opladen…

Check voor meer informatie www.idaptweb.nl!

Nasha 1st

Nasha 1st

07-12-2010 om 14:52

.com

moet de extensie zijn....ziet er wel gelikt uit! Ze hebben ook felle kleurtjes....maar wel prijzig zeg!

Merel

Merel

07-12-2010 om 19:36

Wat ik heb

Ik vind dat ding uit de posting van Petra wel mooi, maar zit dan ook niet gewoon de hele tijd de stekker in het stopcontact? En dan wordt er dus toch stroom verbruikt?
Hier moeten van mij alle adapters uit het stopcontact na gebruik (wat ze meestal niet doen) ik heb een hoekje waar 2 stopcontacten zitten, daar heb ik een mandje neergezet en daarin zitten alle adapters. Met zo'n lettertang de naam erop gezet van wie hij is/ of van welk apparaat en daar wordt meestal alles opgeladen. Niet alles hoeft tegelijk dus die 2 stopcontacten zijn meestal voldoende. Heel soms tref ik ergens anders een adapter aan (alleen gelaten alweer) en dan breng ik die maar weer terug naar het mandje. Niet helemaal de meest ideale oplossing, wel de goedkoopste en we zijn zo ook eigenlijk nooit adapters kwijt. (maar dan moet niemand er ook mee aan de wandel gaan naar een ander stopcontact natuurlijk)

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2010 om 23:19

Kleurtjes zou leuk zijn

Wij hebben ook een mandje met alle laders. Niets gelabeld, man en ik weten het wel te vinden en de kinderen zijn nog te klein. Maar wat zou het handig zijn als die snoeren verschillende kleuren hadden, in plaats van alleen maar zwart. Dat zou het zoeken een stuk makkelijker maken. (er zit een wit snoer in ons mandje, erg handig, maar die is van de ipod en die gebruiken we bijna nooit. )

Merel

Merel

07-12-2010 om 23:46

Tijgeroog

je zou om het einde van de snoertjes een gekleurd stukje plakband kunnen plakken? Rondom, dan zit het lekker stevig. Ik heb trouwens ook wel eens om de snoeren heen gelabeld als een soort vlaggetje: dus plakband (of gekleurde sticker) tegen elkaar dubbelvouwen en vastplakken met het snoertje ertussen. Naam zou je er ook nog op kunnen zetten.

klaver

klaver

08-12-2010 om 09:01

Toevoeging bij merel

En dan voor elk gezinslid een ander kleurtje + kleurtje voor algemeen

Wilma

Wilma

08-12-2010 om 12:10

En oude opladers dan?

Hier een hele la met snoertjes en opladers waarvan ik dénk dat ze niet meer nodig zijn. Maar ja, hoe kom je daarachter en zijn ze ooit niet handig om te hebben ? Volgens m'n man wel, die wil alles bewaren. Volgens mij niet, want zodra je een nieuwe mobiel of weet ik wat koopt, krijg je toch een nieuwe oplader erbij ?

Hier liggen ze dus in een la. Tussen de oude ...

Groetjes,
Wilma

Qwenn

Qwenn

08-12-2010 om 12:30

Oude opladers

zitten hier in een plastic tas mét de oude telefoons. Klaar om een keer mee te nemen naar Bokito (Blijdorp) daar staat een kist om oude telefoons/opladers te deponeren. Dit schijnt dan herbruikt te worden.

Qwenn

Qwenn

Qwenn

08-12-2010 om 12:33

Labelen

Ik vind het een goed idee om ze te labelen. Dat ga ik eens proberen. En dan maar weer eens hameren bij de kinderen om steeds het knopje van de stekkerdoos om te zetten...

Bedankt voor alle reacties, het schept een band dat we niet de enige zijn die ruzie hebben met alle opladers

Qwenn

Tijgeroog

Tijgeroog

08-12-2010 om 12:36

Merel en klaver

Ik weet dat dat een mogelijkheid is. Voorlopig lukt het zo wel, we hebben nog geen kinderen met mobiele en mp3spelers etc, dus de hoeveelheid valt bij ons nu nog mee.

Maar ik denk dat het met helemaal gekleurde snoeren makkelijker is om in een keer de juiste eruit te vissen. Als de leveranciers zelf verschillende kleuren gaan gebruiken wordt het een stuk makkelijker.
(overigens zitten ons snoeren bijna nooit netjes opgerold in het mandje, welkom in huize chaos)

Puck

Puck

08-12-2010 om 13:17

Precies tijgeroog

Hier hebben ze eerst los in de la gelegen en dat werd binnen de kortste keren een bos spaghetti waar je eerst de gewenste oplader uit moest zien te ontzetten. MEt vakjes werkt het een stuk beter.

Eigen kamer

Hier moeten de pubers gewoon laden op hun eigen kamer.Telefoon,mp3 of4,DS,lap-top kan me niet schelen.Ik heb geen zin in talloze apperaten die dan iedere keer maar weer hier opgeladen moeten worden. Alleen man en ik laden in de woonkamer,man bij de bank (erachter) en ik bij de eettafel, maar onze freguentie van gebruik van onze telefoons is ook niet dusdanig dat dat elke dag moet. Dat is bij onze pubers wel het geval...
Dus hier nooit problemen over spagettisnoeren of onduidelijkheid van wie welke lader is.
En pubers snappen best dat die arme oude vader en moeder die de technologie amper kunnen bijbenen anders ook helemaal in de war raken van al die snoeren.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.