Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juultje

Juultje

27-11-2013 om 12:36

Cupcakevorm

Ik moet binnenkort kleine puddinkjes maken. Als ik de lobberige massa In een siliconen cupcakevorm doe, kan ik die dan ook gebruiken om op te laten stijven in de koelkast. de pudding hoeft niet in de oven. beetje simpele vraag misschien, maar ik ben daarin wat onzeker.

Dalarna

Dalarna

27-11-2013 om 12:59

hmm

Het probleem is waarschijnlijk hoe je ze er dan ook weer mooi uit krijgt, het breekt dan waarschijnlijk.

Juline

Juline

27-11-2013 om 20:23

Plastic bekertjes?

Dalarna heeft waarschijnlijk een goed punt. Dat is bij mij het grootste probleem met de siliconen vormen. Als je plastic bekertjes neemt, kan je als ze klaar zijn en ze op hun kop staan, een gaatje prikken in de bodem. Net als de mona pudding vorm. Dan glijden ze er zo uit. Is de bedoeling

Juline

Juline

Als het een kookpudding is zou ik wel eerst kijken of het plastic bekertje tegen kokendhete vloeistof kan, want dat is vziw niet altijd het geval.

Volgens mij kan een siliconenvorm ook tegen heel lage temperaturen, dus opstijven in de koelkast zal het probleem niet zijn, maar lossen lijkt me inderdaad lastig.

Groeten,

Temet

Jessica O

Jessica O

28-11-2013 om 12:49

Je hebt ook van die 1persoons silicone vormpjes, die zou je er zo af kunnen pellen. Of anders onderin een rondje bakpapier? Verder goed invetten (olie).

Juultje

Juultje

29-11-2013 om 11:18

Oplossing

Het probleem heeft zich - helaas - opgelost . Mijn proefpudding was niet lekker, en dat is nog zwak uitgedrukt. Dus ga ik maar voor de easy oplossing, de ijstaart van de banketbakker. Beetje zwakjes maar wel heerlijk. Bedankt voor de tips , daar heb ik voor de toekomst wat aan

Juultje

IJstaart kan je vrij makkelijk zelf maken als je beschikt over een redelijk ruime vriezer en een vriesbestendige vorm (ik gebruikte de laatste keer de aluminium tulbandvorm).

Koop goed ijs in smaken naar keuze. Laat smaak een buiten de koelkast zacht worden en vul hiermee een deel van de vorm. Laat enkele uren hard worden. Herhaal met de rest van de smaken. Desgewenst de complete taart lossen en dan bestrijken met slagroom en het eindresultaat (uiteraard zonder vorm eromheen) nog even in de vriezer zetten om ook de room te laten bevriezen(als de slagroom eenmaal bevroren is en de taart moet nog enige tijd bewaard worden, dan wel afdekken met folie anders droogt-ie uit en wordt de slagroom onsmakelijk). Voor het opdienen desgewenst nog verder versieren en klaar is Kees.

Wij hebben in de buurt een goede ijssalon die dito ijstaarten maakt, maar de prijs is ernaar, dus afgelopen Kerst heb ik op bovenstaande manier ijstaart gemaakt met sorbetijs van AH. Is zeer goed bevallen.

Jammer dat je proefpudding een misser was, wel weer gelukkig dat je de moeite genomen hebt om eerst een proef te maken (wat voor pudding was het?)

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.