Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cupcakes bewaren

Hoi,

Ik moet binnenkort een flink aantal cupcakes bakken om een dag later met een groep mensen deze cupcakes te versieren. Dit laatste is een groepsactviteit en ik ben aangewezen als vrijwilliger (...) om de cupcakes te bakken.
Nu is alleen mijn ervaring dat cupcakes snel 'oud' worden, droog. Vaak al binnen een dag. Gaat het beter als ik ze gelijk na het bakken invries? Ik ga ze morgen, dus zaterdag bakken en zondag versieren. Zijn ze dan zondag minder droog als ik ze tussentijds nog in de vriezer gooi?

Daarnaast vind ik ze sowieso vaak toch wat droog worden. Heeft iemand nog goede tips of recepten die een minder droog resultaat geven?

gern cakebeslag maken.

Gewoon cakebeslag wordt erg droog inderdaad. Voor cupcakes gebruik ik altijd een recept met yoghurt, dat geeft een wat "nattig" cakeje dat makkelijk een dag bewaard kan worden.
100 g margarine
185 g basterdsuiker
125 ml yoghurt
2 eieren
225 g zelfrijzend bakmeel
1 theelepel bakpoeder
1 zakje vanillesuiker.
20 minuten op 175 graden bakken
Genoeg voor 12 cakejes.

ff zo

ff zo

19-09-2014 om 23:08 Topicstarter

met yoghurt klinkt goed

althans, vroeger maakte ik ook wel eens yoghurtcake en dat was idd altijd erg lekker smeuiig. Gebruik jij dan magere of volle yoghurt, of maakt dat niet uit?

magere

Ik gebruik meestal magere yoghurt maar vol kan ook denk ik.

Evanlyn

Evanlyn

20-09-2014 om 16:21

eieren

Er gaat dus yoghurt in, maar minder eieren. Rijst het dan nog wel een beetje? Ik ben zelf namelijk op zoek naar een minder droge cake (geen cakepops) en vroeg me af dit recept daar geschikt voor was.

bakpoeder

Je gebruikt in dit recept zelfrijzend bakmeel en nog extra bakpoeder dat zorgt voor een beter rijs effect. De cake is niet zo luchtig als een fijne cake maar wel lekker smeuïg., dat is voor cupcakes de bedoeling.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.