Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nikki

Nikki

19-11-2011 om 10:26

Creditcard vragen

Ik heb nu voor het eerst een creditcard (ANWB Visa) in mijn bezit en heb hier een aantal vragen over.
Ik heb de card speciaal aangevraagd voor eventuele noodgevallen op vakantie en om een reservering te kunnen doen van een hotel.

Nu is het zo dat deze kaart gratis is tot het eerste gebruik. De kaart is nu nog geblokkeerd. Als ik deze blokkering eraf haal, wordt dat dan al gezien als gebruik? Op de site van de ANWB kan ik deze info nergens vinden.

Om een bepaald hotel te kunnen boeken heb ik ook een creditcard nodig. Nu staat op betreffende website vermeld dat er geen geld van de rekening zal worden geschreven maar dat dit is bedoeld als een soort borg wanneer je te laat annuleert of niet komt opdagen. Maar hoe gaat zoiets in zijn werk. Kan een hotel zomaar met alleen het nummer van de creditcard geld afschrijven? Dus zonder dat ik mijn handtekening zet of een pincode intoets? En zo ja, is het dan wel veilig om te gebruiken?

Groetjes,
Nikki

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

19-11-2011 om 10:50

Gebruik

de kaart is nu nog geblokkeerd omdat het niet de bedoeling dat iedereen in het verzendproces tussen Anwb en jou iets met due kaart kan doen. Jij hebt of krijgt een code waarmee je die blokkade kunt opheffen. Gebruiker ben je pas op het moment dat je een bedrag via je creditcard betaalt. Tot die tijd is het gratis, omdat je ze immers niks verschuldigd bent.
Een hotelreservering via internet gaat heel vaak zo, het is voor het hotel een middel om te verifieren of degene die zegt te komen wel echt bestaat. Doordat je ook de code op de achterkant van je pas moet aangeven (extra beveiliging) kan een bedrijf checken of de kaart ok is. Volgens mij kunnen ze inderdaad ook afboeken als je niet komt opdagen. Want bij boeking geef je daar toestemming voor. Zonder die toestemming kan dat volgens mij niet. Een bedrijf (hotel, winkel of wat dan ook) heeft wel opde een of andere manier jouw toestemming of handtekening nodig, maar die heben ze dus in dit geval. Ik denk dat je in theorie misbruik nooit helemaal kunt voorkomen, maar zij moeten altijd die toestemming aantonen. Hebben ze die niet, dan vergoedt de creditcardmaatschappij de schade. Wees gewoon zorgvuldig en kieskeurig wanneer je je card gebruikt, dan kan er niet veel gebeuren.

Hotel

Ik werk dus in die branche (telefoon) en inderdaad vragen we bij iedere boeking om een CC. Het is de garantie voor het hotel dat ze inderdaad voor die nacht hun geld krijgen, ook als je niet op komt dagen ( en niet hebt geannuleerd). Het hotel heeft dan daar geen verdere toestemming voor nodig.
Voor jou is het de garantie dat de kamer op je wacht, zelfs als je laat aankomt, wat trouwens wel handig is om van te voren te melden.

Nikki

Nikki

19-11-2011 om 11:18

Pre-autorisatie

Bedankt voor jullie reacties.

Dan heb ik alleen nog een vraag, namelijk over pre-autorisatie.
Als het hotel dat doet, wordt het dan gezien als gebruik of ook nog niet?

Groetjes,
Nikki

Denk het wel

Want ze zetten alvast een bedrag "vast".

guera

guera

19-11-2011 om 17:37

Lekker veel gebruiken

Niet al te moeilijk doen ook niet over die kosten. Voor je gewone bankpas betaal je ook. Ik zou zeggen ga m gewoon meer gebruiken en niet alleen voor pre autorisatie Ik denk trouwens zelfs dat je ook kan boeken zonder pre autorisatie. Kwestie van doorzoeken. Zijn genoeg sites of bij hotel zelf waar t niet hoeft

guera

guera

19-11-2011 om 18:26

Nee niet pinnen. Maar er meer mee betalen. Online, tolweg, restaurant. Tja hoeft niet. Maar ik vind t ideaal. Hij zit gekoppeld aan automatisch afschrijving dus ik let echt wel op en gebruik m niet om boven mijn stand te kunnen leven. Puur handig. pinnen niet doen nee.

Aankopen verzekerd

Volgens mij zijn je aankopen ook nog verzekerd als je met visa betaald. Tot 180 dagen na aankoop zie ik nu, met 25 euro eigen risico per gebeurtenis.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

kaatje43

kaatje43

21-11-2011 om 21:14

Pinnen kan wel

Maar dan moet je er wel geld op gestort hebben. Anders betaal je je inderdaad blauw. Zolang er nog geen geld betaald moet worden wordt er ook geen jaarbijdrage gevraagd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.