Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

08-08-2013 om 14:45

Creatieve ideeën gevraagd voor nieuwe indeling zolder waar trap middenin de ruimte uitkomt

We zijn bezig met het slopen vd zolder, eerst alle wandjes etc weg zodat het 1 grote ruimte wordt. Zodat we daarna een indeling kunnen maken. Nu komt de vaste trap middenin de zolder uit, dus wat ongunstig. Mijn dochter gaat op de zolder slapen en krijgt een mooie grote kamer. Heeft iemand ideeën of tips hoe we het gat wat kunnen wegwerken? Aannemer had het over een halfhoog muurtje langs de spijlen die er nu omheen staan. Beneden aan de trap op de overloop is een vaste deur naar de zoldertrap, dus dat is mooi afgesloten.verder kom ik niet zoveel verder qua ontwerp. Er zitten nu 2 veluxramen in en aan de andere kant komen er ook 2. Aan de rechterkant komt de pijp voor de houtkachel.
Ik zou heel blij zijn met ideeen!!
Oregano

Ava

Ava

08-08-2013 om 15:10

Met

Door middel van een luik, plat op het gat dat verbonden is dmv een touw aan een gewicht waardoor het luik niet zwaar is. Maar dan zal je nog iets moeten bedenken aan beveiliging voor als het luik open is zodat je niet met 1 misstap die diepte in lazert.

Tijgeroog

Tijgeroog

08-08-2013 om 18:24

Kastjes

(Boeken)kastjes rondom er tegenaan?

Ikke

Ikke

08-08-2013 om 19:20

Ik zou...

Ik zou geen halfhoge muurtjes maar muurtjes tot het plafond laten aftimmeren. Ik zou minimaal 1 hoek (van de U-vorm) aftimmeren als bergzolder/rommelzolder oid. Dat maakt de kamer direct een stuk knusser. Anders krijg je een hele rare vorm met gekke nissen waar je weinig mee kunt en is het zo groot dat de kamer er niet gezelliger op wordt.
Wij hebben in de andere hoek van de U een inloopkast gemaakt.
Ik zou ook de wanden aftimmeren tot ongeveer een meter hoogte. Dan wordt het wat knusser (je krijgt anders van die naargeestige hoeken achter de meubels.
Op de lange muur een knalkleur en dan ben je al bijna klaar.

Houd er wel rekening mee dat een zolderdakraam er voor zorgt dat de kamer erg warm kan worden. Airco is geen overbodige luxe.

Dalarna

Dalarna

08-08-2013 om 20:32

Misschien

kun je met gordijnen werken rond het trapgat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.