Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

KathyS

KathyS

14-03-2016 om 20:11

Creahulp gezocht!

Voor een collega die weggaat is het de bedoeling dat we allemaal een A4 inleveren als aandenken. Iedereen heeft een velletje in een andere kleur gekregen. Ze worden dubbelgevouwen en gaan in een doosje, daar moet dus rekening mee worden gehouden dat dat kan.
Nou ben ik volslagen niet-creatief en een volslagen ramp in het bedenken van *iets leuks*. Wat moet ik nou toch met dat papier? Helpt iemand me uit de brand?

Angela67

Angela67

14-03-2016 om 20:19

hoe goed ken je haar?

een recept van een lekkere taart of een maaltijd waarvan je weet dat ze dat lekker vindt?

een gevouwen origami-vogel die je dan weer uitelkaar vouwt en in de doos doet

een gedicht (ben ik niet zo van, maar misschien kun je iets toepasselijks vinden op internet, er is heel veel te vinden)

brand een cd'tje voor haar met leuke muziek en kijk of dat op een half A4tje past?

foto van jullie bedrijf/de gangen/haar werkplek of zaken in de buurt als dat herkenbaar is of leuk om te herinneren? Ik heb ooit voor een vriendin (waar ik ook mee samenwerkte) foto's uit de hele 'buurt' gemaakt dus zowel van haar thuis/werk/waar we sportten/etc).

gr Angela

Triva

Triva

14-03-2016 om 21:46

als we allemaal een ideetje geven hebben we

voor jaren hier lol van want dit komt vaker voor.

Mijn idee:

Maak een mindmap waar je aan moet denken bij haar (begin dus met haar naam in het midden) en zeg iets over wat ze altijd doet, wat ze wel eens draagt aan kleding, aan wat ze drinkt in de pauze of eet bij de lunch en ga zo maar door.

vaag

Wat een vage opdracht. Ik heb ook wel vaker zoiets gedaan voor een afscheid van een collega, maar dan diende je een A-4tje te maken aan de hand van een thema: jouw mooiste plekje in Nederland (voor een collega die graag weekendjes op pad ging) jouw lekkerste taartrecept (voor die collega die altijd op iets zelfgebakkens trakteerde) enz.
Dit is wel een lastige hoor. Misschien oude nieuwsfoto's of krantenknipsels van haar geboortedag? Foto's met bijpassende tekst van afdelings/werk-uitjes? Ik weet natuurlijk niet welk werk je doet, maar een 'werk'formulier invullen met weetjes over jouw collega?

een poeziealbumpaginaatje

Met daarbij wat van die melige romantische poezieplaatjes die ze bij de Action verkopen.

Tango

Tango

15-03-2016 om 10:48

Lastig

Ik vind dit soort dingen ook altijd lastig. Vaak bedenk ik maar gewoon een leuke gebeurtenis die ik me kan herinneren met die collega en schrijf die op. Een recept o.i.d. is ook een idee, daar kan je nog een plaatje bij plakken wat weer ruimte vult.
Onlangs had ik ook zo'n opdracht omdat bij ons iemand van communicatie weg ging. Ik vond nog een hele oude foto die hij ooit had gemaakt van mijn kinderen tijdens een sinterklaasfeest op het werk. Die heb ik toen bij mijn stukje geplakt.

KathyS

KathyS

16-03-2016 om 08:33

Lastig

Inderdaad he, en ik ben blij dat er meer zijn die dat vinden. Het is bedacht door een hele creatieve collega die haar hand niet omdraait voor zoiets maar ik zucht er onder.
Er zitten leuke ideeen bij, zo'n werkformulier zou iets kunnen zijn. Gewoon mijn eigen herinneringen opschrijven kan natuurlijk ook, dat is het meest persoonlijk. Dat kan dan als mindmap.
Ik kan hier wel wat mee, ik ga vanmiddag mijn lege paarse velletje eens ernstig aankijken en dan wordt het wat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.