Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

02-09-2013 om 20:11

Crate cover, afdekhoes voor fietskrat

Dochter heeft op haar nieuwe fiets een grote krat zodat haar rugzak kan liggen en niet uitsteekt.
Om geen ellende van regen in de krat te hebben denk ik aan een afdekhoesje, in mooi Nederlands een crate cover.
Nu kan ik er niet achter komen hoe die dingen gemaakt zijn en aanvoelen. Ze zijn alleen te zien in de verpakking en dan weet je niets.
Hoe waterdicht is zo'n hoesje? Hoe gemakkelijk doe je dat ding op de krat? Zit er een elastiek om de rand?
Wie heeft hier ervaring mee?
Oja, dochter is bang dat die snel ervan afwaait, klopt dat?

amk

amk

02-09-2013 om 20:33

Sneller, goedkoper en jatbestendig

gewoon een paar gaatjes onder in de krat boren. Zo'n hoesje is leuk voor het idee, gebruik je 2x en dan blijkt het nogal gedoe ten opzichte van je spullen in de krat kwakken.
Ik heb al jaren een krat, ook over zo'n hoes gedacht, maar het is gewoon niet praktisch als je die krat zeer intensief gebruikt.

Tango

Tango

02-09-2013 om 21:08

Waterdichte tas

Heeft ze geen waterdichte tas dan? Ik vond dat wel een voorwaarde voor een schooltas. Vandaar dat dochter hier een behoorlijk prijzige rugzak heeft. Maar goed, hier geen krat want fietsen met kratten passen niet in onze smalle schuur. Tot grote spijt van dochter want een snelbinder is natuurlijk minder leuk.

Supermarktzak

Dochter doet er goed aan standaard zo´n plastic supermarktboodschappentas bij zich te steken - die vouw je zo lekker klein op - om daar bij onverwachte buien de tas in te schuiven. Ik neem tenminste aan dat ze een rugzak heeft en niet zo'n ouderwetse leren drievaksschooltas (bestaan die nog?)
Ik ken de crate cover niet (want ik heb geen krat) maar het is vast een soort zeildoek, dat kan je dan dus niet klein opvouwen, en dan is zoiets inderdaad snel kwijt of gejat.

En als het gaat om de krat zelf zou ik de tip van amk volgen: gaatjes. Alleen in mijn idee bestaat een krat per definitie voor ongeveer de helft uit gat, anders is het een bak

Groeten,

Temet

Merel

Merel

02-09-2013 om 23:39

Hebben al een open bodem

Die kratten hebben al een open bodem. Wij hebben één krat van de Hema en één echte van de melkboer beiden met gaatjes in de bodem. 's Ochtends poetst zoon de krat een beetje droog met een handdoek die hij weer naar binnen brengt. Als het heel hard regent doen we zijn rugzak in een grote plastic zak, of soms een vuilniszak als ik geen grote zak heb. Krathoesje kan je kopen, heb ze nog nooit in het echt gezien, maar je zou er ook eentje kunnen maken van een stukje tafelzeil (zoiets met een stoffen onderkantje) De rugzak moet natuurlijk wel tegen wat regen kunnen, hij zou ook nat worden als ie op je rug hangt natuurlijk.

Vera*

Vera*

03-09-2013 om 09:28

Reaktie

De kans dat dochter iets kwijtraakt is klein. Haar aangepaste 26 inch kinderfiets ebike staat op school in de lerarenstalling (met sleutel) en thuis in de garage. Voor ritjes naar het zwembad mag ze haar oude fiets gebruiken.
Vorig jaar was er het probleem dat als het regent het water dat in het kratje bleef staan toch in de tas trok en ze zo natte boeken kreeg. Dat werd opgelost door een plastic tas onderin de rugzak te doen zodat de boeken 'in' de plastic tas stonden. Over haar Eastpak rugzak dan nog een Kipling regenhoes. Dat hield de boel wel droog. Dochter vond dat lastig om te doen. Nu heeft ze op haar fiets een grote krat zodat haar tas kan liggen en niet aan de bovenkant uitsteekt, vandaar dat ik dacht aan een afdekhoesje.

Vera*

Vera*

03-09-2013 om 09:57

Vorig jaar al een draadje

Vorig jaar had ik al een draadje gestart met de vraag over 'hoe de tas droog te houden'.

Merel

Merel

03-09-2013 om 10:39

Vera

Maar wat voor een krat heeft ze dan, wij hebben twee verschillende maar beiden zijn ook een soort van 'gaas' aan de onderzijde. Daar kan helemaal geen water in blijven staan. (alleen wat druppeltjes op het plastic, maar daar wordt een tas niet doorweekt van) Ik neem trouwens wel aan dat zo'n hoesje wat je koopt gewoon goed waterdicht is, waarom zou het anders verkocht worden?

Die van de hema voelen

als een zadeldekje zeg maar, dus wel wat waterafstotend. dr zit elastiek in om t eromheen te spannen.

maan.

maan.

11-09-2013 om 10:22

hé dat is handig!

hier na de bui van gisteren ook de vraag van mijn dochter of er niet iets van een afdekding over haar krat kan.. ze heeft een eastpak en die is wel bestand tegen druppels water.. maar zoveel water als gisteren dat dan ook nog eens niet meteen uit de krat wegloopt dat is toch teveel gebleken (schade valt wel mee hoor maar toch).

ik dacht eerst om een andere krat te gaan zoeken, eentje die aan de onderkant van zichzelf gaten heeft (in plaats van een paar zelfgemaakte doorloopgaatjes). zelf dacht ze aan een rieten mand met deksel (tuurlijk.. dat kan écht tegen regen..)

ik zal eens bij de hema gaan kijken. bedankt voor de tip.

lou

lou

12-09-2013 om 07:04

ook online

Zijn die kratten allemaal even groot? Ik kom ze ook online tegen

http://www.internet-bikes.com/index.php?p=321

Vera*

Vera*

12-09-2013 om 08:21

nut hoes was gisteren duidelijk

Dochter heeft een (grote) krat van Basil en in de bodem zitten al veel gaatjes.
Maandag heb ik een bijpassend afdekhoesje gekocht en die was gisteren mee naar school. Het hoesje heeft de hele dag op de krat gezeten en zelfs na die giga hoosbui van gistermiddag heeft de hoes het overleefd. Er stond alleen een plas water op maar was niet doorgelekt.
Doordat het materiaal een soort canvas is duurde het wel lang voordat die weer droog was.
Hihi, soms heeft het toch een voordeel om iets bijzonderder te zijn met priveleges zoals de lerarenstalling.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.