Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

25-07-2012 om 09:21

Crème voor haar die je niet hoeft uit te spoelen

Mijn dochter heeft 'moeilijk kambaar haar'. Het zit vaak vol klitten, en ze heeft niet het geduld om het rustig te kammen. Een crèmespoeling is niets voor haar, ze staat het liefst zo kort mogelijk onder de douche. Tot voor kort gebruikte ze een crème van kerastase, dat je in het haar wrijft, na het douchen. Dus zonder uitspoelen. Dat werkte goed. Helaas is dat nu uit de handel. Er is een idioot dure olie voor in de plaats gekomen die minder goed werkt. Ik ben voor haar op zoek naar een alternatief. Er is van Zwitsal een shampoo die zou werken bij moeilijk kambaar haar, maar het werkt niet zo goed als die crème van Kerastase.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maaike

Maaike

25-07-2012 om 09:28

Andrelon care and rapair

Een wondermiddel!
Tip gekregen van een mede-moeder en ik gebruik het na elke keer haar wassen bij mijn zoon van 8.
Waar het haar eerst stug was, is het na inwrijven met Care&Repair meteen goed doorkambaar. Het wordt na het afdrogen gebruikt en hoeft niet uitgespoeld te worden.

Maaike

Maaike

25-07-2012 om 09:31

Ik bedoel het pompje, niet de shampoo

Ik bedoelde het pompje met creme van Andrélon Care and Repair. De shampoo ken ik niet, die kan ook goed werken, geen idee.

Gevonden op internet:
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Haar-Andrelon-creme-care-repair/P/184792

Kobalt

Kobalt

25-07-2012 om 10:12

Deze

Ik heb hetzelfde probleem als je dochter. Ik gebruik al heel lang leave-in haarconditioners, omdat mijn haar anders net uitgeplozen touw is.

Ik ken die van Maaike ook, maar ik vind deze persoonlijk lekkerder, die maakt mijn haar minder vet.

http://www.glisskur.schwarzkopf.nl/glisskur/nl/nl/home/products-solutions/product-lines/total-repair/total-repair-direct-repair-treatment.html

En dit helpt goed voor tussendoor, als mijn haar dus niet nat en net gewassen is. http://www.glisskur.schwarzkopf.nl/glisskur/nl/nl/home/products-solutions/product-lines/liquid-silk/liquid-silk-sos-repair-treatment.html

Bellefleur

Bellefleur

25-07-2012 om 10:44

Wat snel!

Ik ga samen met m'n dochter naar de drogist, en dan mag ze kiezen. Bedankt!

Odile

Odile

25-07-2012 om 12:02

Geur

Ik heb nogal snel last van luchtjes en sommige van die producten hebben zo'n "volwassen" geur. Ik ruik zelf altijd eerst even aan die dingen sinds ik een keer iets had waardoor mijn toenmalig vijfjarig mopje naar iemands oma rook... Die van Kobalt ken ik niet, maar de Andrelon ruikt gewoon naar shampoo. Misschien is dat ook iets om de keuze van af te laten hangen .

Tink

Tink

25-07-2012 om 12:29

En hier

Ook die van Gliss Kur. Was ook altijd erg fijn na de zwemles, van dat chloorwater had het haar van oudste altijd flink te lijden.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

25-07-2012 om 12:45

Let bij pluizig haar op

Fruitzuren. Die zitten vaak in kinder-en goedkope shampoos en die veroorzaken vaak pluizige klitten. Bij mijn dochter helpt de andrelon perfecte krul. Daarmee kan ik haar dikke pluizige haar makkelijk doorkammen zonder dat er water aan te pas komt. En ze heeft geen krullen

stella

stella

25-07-2012 om 12:47

Te lui om haar goed te kammen?

Hup, de schaar erin!!

Merel

Merel

25-07-2012 om 13:26

Die jip en janneke spray?

Is die Jip en Janneke spray er niet meer bij de Hema? Dat kocht ik vroeger voor mijn dochter. Wassen met 2 in 1 shampoo, met al cremespoeling erin dus, dat maakte het haar redelijk zacht en dan voor het doorkammen die anti-klit spray van de Hema met dus Jip en Janneke poppetjes erop.

Bellefleur

Bellefleur

25-07-2012 om 17:03

Eh, stella,

Hoe kort wil je het hebben? Tot boven de oortjes? Gemillimeterd en bloempotmodel? En ik wist niet dat ongeduld een synoniem was voor lui?

Bellefleur

Bellefleur

25-07-2012 om 17:05

Geur

Goeie tip om te letten op geur. Gaan we zeker doen. De Jip en Jannekespray is denk ik niet meer haar leeftijdscategorie, ze is 13. Maar ook daar gaan we even met de neus boven hangen. Bedankt voor het reageren!

amk

amk

25-07-2012 om 17:11

Haarserum

nog beter dan de J&J spray werkt het haarserum van de hema. Zit in een roze pompje en kost 4euro. Ik gebruik het al maanden voor het haar van mijn 7jarige als anti klit.

Odile

Odile

25-07-2012 om 20:04

Haar afknippen

Jongste hier is erg gelukkig met haar lange haar maar houdt niet van het getrek aan de klitten in haar haar. Vind ik niet zo gek. En aangezien ik niet zo van de tough love ben, koop ik gewoon zo'n creme, opgelost.

sinas

sinas

25-07-2012 om 23:49

Bij de action voor 2,50

een spray, anti-klit. Op (handdoek) droog haar aan te brengen! Dochter is er erg blij mee.

Merel

Merel

25-07-2012 om 23:57

Kapper

Nou ik ben inderdaad een keer bij de kapper beland met een kwade dochter van (ik denk toen een jaar of 10). Ze had een enorme klit in haar haar, ik had er al wat uitgekamd, maar die ene lukte echt niet. Boos dat ze was, maar zij kon 'm er niet meer uitkammen en ik ook niet. Hup naar de kapper, die heeft de klit er met een speciale spray uitgekregen,maar heeft meteen ook een stuk van haar haar afgeknipt en dochter toch goed uitgelegd wat het nut van kammen is. Vanaf toen ging het beter (vreemde ogen dwingen en sindsdien sliep ze ook altijd met een knot op haar hoofd (goed hoog op het hoofd, dan voel je 'm niet als je ligt) en dat scheelt wel klitten.

Odile

Odile

26-07-2012 om 18:12

Izar

Ik gebruik bij haar de Andrelon waar Maaike het ook al over had. Werkt prima alleen als je er teveel in doet droogt het op alsof er gel in zit. Een keertje doorkammen en dat is ook weer weg.

Kruidvat

Hier gebruiken we de cremevoedibg van kruidvat. Is een tijdje uit de handel geweest en toen heb ik alle andere geprobeerd. Na een tijdje was deze er weer en wat waren we blij! Ruikt niet te sterk en is wat vloeibaarder dan bv de andrelon. Dat vinden we wel fijn. Oh en de prijs is ook aantrekkelijker. Ik meen 1,29 voor een grote fles. Andere dochter en ik gebruiken hem als gewone spoeling en werkt ook prima.

Overigens kreeg ik ooit de tip dat elke spoeling een voeding (leave in) zou worden door m met een deel water te vermengen. Vond ik niet zo prettig werken maar misschien kun jij daar wel wat mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.