Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mari39

mari39

01-10-2013 om 13:05

coupenaden te ruim

Ik ben weer begonnen met een naaiproject, dit keer een blazer, getailleerd. Uit de knip van augustus. Ik ben bezig met de figuurnaden, 2 over de buste. Als ik ze naai volgens patroon, dan eindigt precies op de borst een tuutje, zoiets als madonna ook had in de jaren 90. Ik heb al een aantal pogingen gedaan om het aan te passen maar er blijft een tuutje. Ik vermoed dat dit komt omdat mijn borsten niet zo zwaar zijn, maar het patroon is ook maar maatje 36. Moet de naad nu ruimer of strakker, of moet ik de zijnaden losser doen?
Iemand suggesties?

mar

mar

02-10-2013 om 15:51

Afspelden

patronen zijn doorgaans gemaakt voor cup B. Bij een kleinere bustemaat kun je dus ruimte overhouden.

Om het nu op te lossen is het het simpelst om het binnenste buiten aan te trekken en iemand anders de "punten" af te laten spelden. Met een beetje geluk is dit genoeg. De zijnaden hoef je in principe niet in te nemen,

Als je heel veel ruimte hebt, zou je het patroon aan moeten passen. D af is een stuk ingewikkelder.

mari39

mari39

03-10-2013 om 14:48

mar

Dank je wel voor de tip, dat ga ik een s doen. Als cup b het uitgangspunt is voor patronen, vind ik dat wel raar hoor. Ik heb een grotere cup. Zou toch vullend genoeg moeten zijn. Wel met een kleine omvang, dat dan weer wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.