Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

May

May

02-11-2011 om 09:08

Condensdroger kan steeds minder aan

Condensdroger is nu zeven jaar oud, in het begin kon ik er bijna een hele was tegelijk in drogen, nu nog geen halve. Als ik er teveel in stop, gaat de trommel niet draaien.. iemand een tip wat het zou kunnen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sindbad's vrouw

Sindbad's vrouw

02-11-2011 om 10:08

Aandrijfriem

Tussen de motor van de wasdroger en de trommel van de wasdroger zit een aandrijfriem.
Het kan zijn dat deze aandrijfriem versleten is.
Als je die vervangt, dan zit hij weer strak tussen motor en trommel, en zul je merken dat hij het weer goed doet.

Je zou het bijna kunnen vergelijken met een stuk elastiek. Doordat hij afgesleten of uitgerekt is, kan hij de kracht van de motor niet meer goed overbrengen, en "slipt" hij als het ware over de trommel heen.
Hierdoor komt de trommel niet meer in beweging.

Ik zou dus daar beginnen met het zoeken naar een oplossing.

Enne, met het merk en typenummer van de wasdroger kun je zo opzoek gaan naar een nieuwe aandrijfriem, en hem zelf vervangen.
Dat scheelt behoorlijk in de kosten.

mix

mix

02-11-2011 om 10:26

Hier

even het andere filter (voorkant aan de onderzijde, je moet wat losschroeven)schoongemaakt. Hij droogt alles weer.

Rosase

Rosase

02-11-2011 om 13:27

Aandrijfriem denk ik ook

Juist omdat de trommel niet ronddraait.

Een beetje Handige Harry kan dat inderdaad gewoon zelf.

May

May

02-11-2011 om 17:02

Snaar..

ik vind online geen aandrijfriem, wel een snaar, ik neem aan dat dat hetzelfde is, toch? Dan gaan we het gewoon proberen..

Sindbad's vrouw

Sindbad's vrouw

02-11-2011 om 17:13

Snaar

Dat is inderdaad het woord wat ik vanmorgen zocht, maar niet kon vinden
Succes ermee!

May

May

02-11-2011 om 21:24

Dank je wel

Geweldig, hier kunnen we wat mee.. Man is best handig, die gaat er in het weekend mee aan de slag..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.