Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

15-11-2012 om 11:32

Cocottes

Ze zien er zo leuk uit. Maar wat kun je er mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oeufs

Ik maak er wel eens oeufs en cocotte mee.

O bellefleur

wat fijn dat jij dat vraagt, hoef ik het niet te doen. Ik heb op de rommelmarkt 4 van die dingen gekocht omdat ze er zo leuk uitzien, nieuw in de doos voor een euro per 4 dus arm werd ik er niet van, maar nu staan ze gewoon in de kast te staan.

ik maak er vaak spinazietaartjes met een dekseltje van bladerdeeg mee.
of ik serveer er soep in..kan ook met dat bladerdeeg dekseltje.

er bestaan hele leuke boekjes met recepten!

allerlei soorten crumble, (brood/croissant)pudding, ministoofpotjes.
Ik heb ze niet en mis ze ook niet. Ik heb kleine ovenvaste schaaltjes, bij gebrek aan deksel werkt aluminiumfolie ook wel. Verder zijn de schaaltjes ook prima voor toetjes, nootjes etc. Ik houd van multifunctioneel

Savon

Het zijn ook reuze handige potjes om schroefjes en andere onderdelen in te bewaren

Groeten,

Temet

Moest even opzoeken wat het precies is....

Ik moet wel gniffelen, ik had er namelijk nog nooit van gehoord en ging dus google-en om op te zoeken wat een cocotte is. En toen bleek ik er dus ook gewoon 6 van te hebben

En heel eerlijk gezegd: ik gebruik ze voor slechts 1 gerecht (een voorgerecht van paddestoelen uit de oven), en dat serveert zo mooi. Handig dat ze in de oven kunnen!

Tips voor lekkere andere recepten ben ik wel voor in!

Toetjes

Je kunt ze ook gebruiken voor éénpersoonssouffleetjes (wat een leuk lingOOwoord ) en bijvoorbeeld rabarber of fruit met schuimkop.

Eenpersoons....

Inderdaad. Of een gratin zonder kaas voor die ene gek die geen kaas lust. Ik moest even zoeken waar het over ging, maar ik begrijp nu dat het om de kleine stoofpotjes gaat (die grote heten ook cocotte). Ik heb ze nog niet, maar ga er wel twee kopen. De gietijzeren variant dan. Ideaal voor kleine stoofpotjes (hm, vispotje met wortel en pastinaak, jemig ik krijg er trek van).
Groet,
Miriam Lavell

Bellefleur

Bellefleur

16-11-2012 om 15:20

Temet,

Ik vind dat cocottes met knurften níet kunnen.

Wilma

Wilma

16-11-2012 om 16:41

Miriam

Heb je van dat stoofpotje een recept? Ik mag echt bijna niks, maar vis en wortel wel en pastinaak ga ik dan proberen. Het klinkt zo lekker!

Bijvoorbeeld

Schaaf met de kaaschaaf plakjes wortel, pastinaak en/of aardappel. Neem wat creme fraiche en kruid dat met wat je wel mag hebben. Ik zou peper, zout, mosterd, beetje thijm en een beetje knof doen.
Doe er een beetje vocht bij. Ik zou een beetje visbouillon of water met een scheutje vissaus. Wissel laagjes groente, vis en aardappel af. Overgiet met de creme fraiche/bouillon. Als extraatje een jeneverbes of 3.
In de oven tot het gaar is en smullen maar.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.