Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

barba bientje

barba bientje

26-08-2011 om 09:11

Cobi mag ik wat vragen over barbapapa?

Tsja, dat komt zo. Ik wil mijn keuken een beetje updaten dus wat doet een mens, juist het archief van ool doorspitten naar handige keukentips. Ik ben vooral die onderkast met planken in de hoek zat, daar wil ik graag een caroussel in zodat ik niet op m'n knieën hoef te graven om ergens bij te kunnen.
Cobi beschrijft daarvoor een prachtige barbapapa van Ikea. Ik heb hem gezien op de site. De brandende vraag is of dat ook past in een gewone kast van 60 diep onder het aanrecht en een deurtje van 60? Of alleen in een ikeakast? Kortom Cobi heb jij een ikeakeuken of heb je hem in een doorsneekast kunnen zetten?
Als iemand anders het weet mag die het ook zeggen ))

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
barba bientje

barba bientje

26-08-2011 om 11:36

Jaha

Ik dacht al wel dat je even puzzled zou zijn, goeie trigger hè?
Nou dat wordt dan maar op naar de ikea en papa meten. De maten staan wel op de site maar we moeten even zien hoe de constructie is en of dat binnen een gewone kast van 60 kan.
Als er iemand is die hem in een doorsneekeuken heeft dan hoor ik het graag!

Goed meten

Wij hebben een niet-Ikea keuken. Geen idee welk merk - hij zat erin toen we het huis kochten. En we hadden een carroussel in de beneden hoekkast, maar het mechaniek daarvan ging stuk. Om een heel lang verhaal kort te maken: het kostte ons enorm veel moeite om de carroussel uit de kast te slopen, zonder dat het aanrechtblad eraf was (dat kon ook niet). Maar met het nodige hak- en breekwerk van de carroussel zelf is dat toch gelukt. Maar: dat wil je natuurlijk niet doen als je 'm erin wilt zetten!
Verder dachten wij handig te zijn en 2 nieuwe, smalle deurtjes bij Ikea te kopen: strak, glanzend wit. Bij thuiskomst bleken deze deurtjes kwa breedte en dikte perfect bij de oude keuken te passen, alleen waren ze 5 cm korter... Gelukkig konden we ze nog terugbrengen.

Kortom: goed meten van te voren en het bonnetje van Ikea bewaren!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-08-2011 om 14:02

60 cm

De standaardmaten van een ikeadeur is wel 60cm, maar je krijgt zo'n caroussel er idd niet in als het aanrechtblad er op zit. Maar als je ook een nieuw aanrechtblad gaat aanschaffen zou ik zeker ook een caroussel nemen

Tijgeroog

Tijgeroog

26-08-2011 om 14:20

Le mans

Als ej dan toch een caroussel gaat bouwen: mijn ouders hebben sinds kort een Le Mans-caroussel in hun keuken, die werkt nog veel mooier dan een barbapappa, want hij komt helemaal uit de kast (jaja). Is ook in bestaande keukens in te bouwen zie ik op de site, en is ook erg duur. Wel verleidelijk...

barba bientje

barba bientje

26-08-2011 om 16:58

Ikea maten

Mooi, de deurtjes van ikea zijn dus standaard 60 breed dus dat moet passen. Dan is nog de vraag of de kasten ook 60 diep zijn want de aanrechtbladen zijn 62 heb ik begrepen. We gaan meten. En kijken hoe het mechaniek zit, man is handig en kan misschien een omweg vinden voor montage zonder het aanrechtblad te slopen.
Tijgeroog, zo'n barbapapa is toch juist een lemanskast en geen gewone caroussel?

Tijgeroog

Tijgeroog

26-08-2011 om 20:26

Barba bientje

Ja? Dan heb ik niet goed naar de plaatjes gekeken, sorry voor de verwarring. Ikea is wel een stuk goedkoper.

ikea klantenservice

ikea klantenservice

30-08-2011 om 14:52

Kastjes ook 62cm en voor cobi

Barbadientje, de keukenkastjes van ikea zijn ook 62 cm. Bestekbakken e.d. van ikea passen meestal ook niet in andere keukens.

Cobi, Weet niet hoelang je de keuken al hebt, en, of je al terug bent geweest. Maar als je de bonnen nog hebt krijg je gewoon nieuwe deurtjes. Is een kwaliteitsprobleem geweest.

Sascha2

Sascha2

31-08-2011 om 11:13

Ook benieuwd

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met Ikeakeukens. Cobi, ik schrok al toen je aangaf er niet positief over te zijn. Ik overweeg nl ook een Ikeakeuken.

Sascha2

Sascha2

31-08-2011 om 14:00

Nou

Nog niets concreets hoor. Ik zit nog in de beginfase: is een ikeakeuken uberhaupt een aanrader. Kijk, mijn sublieme kitchenaid-equipment moet natuurlijk wel in het oog blijven springen he, dus ik moet goed nadenken over merk keuken, soort inrichting, keukenapparatuur etc. Heb jij ook de keukenapparatuur van ikea trouwens?

Ja sacha

Je kan het gerust overwegen. Er zijn alleen bepaalde deurtypes die tegenvallen. De keus aan deuren is beperkt, maar je moet dan ook nog bepaalde types niet nemen, en dat hebben Cobi en ondergetekende wel gedaan. Al bij de koop kreeg ik te horen dat ik ze tot in lengte der dagen zou kunnen inwisselen, goeie voorwaarden, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen.

Het is dus de vraag of jouw smaak deur in de goede kwaliteit wordt aangeboden. Dan is er geen probleem. De interieurs zijn namelijk degelijke Duitse kwaliteit zoals die in alle andere keukens ook zitten. Volgens een bevriende architect.
Ik weet niet meer zeker of het Stat heet wat wij hebben, maar als het aan Beukman ligt gaan de deurtjes er deze herfstvakantie af. We gaan de hoek om en bij die gelegenheid wisselen de deuren.

Sascha2

Sascha2

31-08-2011 om 20:37

Jamaarjamaarjamaar

Rodebeuk, dank je. Ik heb dat ook eerder eens gehoord, dat de binnenkant van prima kwaliteit is. Maar welke deurtjes moet ik dan vooral niet nemen? En heb jij ook apparatuur van Ikea? If so, hoe bevalt dat?

Sascha

Je moet deurtjes hebben met de stevigste vorm van afwerking. Of houten deurtjes. Gewoon de duurdere dus. Ik geloof met folie ipv lak. Het personeel kan je dat precies vertellen.

Nee, ik heb geen IKEA-apparatuur. Je kent mijn eisen aan een keuken ( kijk maar in de spiegel) dus ik wilde een oven die ik bijna dagelijks kan gebruiken, gaspitten die heel goed te regelen zijn, een heel stille afzuigkap - en dat alles met heel zuinige energielabels.

De IKEA-apparatuur kan daar niet aan voldoen, dat is een midden/lage range van Whirlpool. Ik zou daar eerlijk gezegd niet aan beginnen, niet eens overwegen. Gewoon zelf uitvogelen welke apparatuur je wilt en dan de goedkoopste aanbieder zoeken. Bedenk dat al het gescherm met 'adviesprijzen' en 'kortingen' bij keukenboeren uiteindelijk altijd in hun eigen voordeel is. Gewoon miepkniep.nl hebben wij gedaan, maar dat is al 7 jaar geleden. Tegenwoordig heb je veel meer keus met vergelijkinssites, die markt is heel transparant geworden.
De installateur die we via IKEA hadden geregeld heeft de apparatuur die we via internet hadden besteld en geleverd gekregen voor ons in de keuken gezet. Geen probleem.

Ik vond het heerlijk werken, buiten al dat gehannes met keukenboeren om. Kan het je echt aanraden. Je betaalt alleen voor wat je belangrijk vindt, ideaal!

Sascha2

Sascha2

01-09-2011 om 11:30

Cobi en rb

Ik kon het me ook al niet voorstellen, dat apparatuur van Ikea in jullie keukens stonden te glimmen. Daarom vroeg ik er op door, het zou toch wat zijn als die eenvoudige apparatuur voor een kleine prijs zo voor het grijpen ligt. Maar niet dus. Cobi, dank voor Witsens, daar heb ik wat aan. En nu begrijp ik ook dat andere apparatuur makkelijk in de keuken van Ikea past. Ook mooi om te weten. Ik heb geen haast met een verbouwing (brr, moet er niet eens aan denken met die bult kinders), maar op termijn wil ik erg graag een andere keuken. Ik ben dan ook dol op dit soort draadjes

Ohooo sascha

..ik vind het bijna vals van je (dikke knipoog

Eerst ons laten leeglopen en dan vallen de doeken weg?

Volgende keer mag je gewoon full frontal vragen of ik IkeaWhirlpool in de keuken heb staan! Net zo makkelijk, scheelt een hoop typewerk.

Want ja, ík op mijn beurt vroeg me natuurlijk af waarom het überhaupt in jou kon opkomen, met jouw kookgewoontjes, om de apparatuur van Ikea te overwegen! En dat heb ik ook weer heel erg beleefd verpakt.

Zwaar balen... erin getuind...

Nou ja, [zwaait naar het zuiden]....

Sascha2

Sascha2

01-09-2011 om 13:14

Niet zo aangebrand rb

Neeneenee, ik zou jullie nooit voor de gek houden, ben je mal
Nee, ik vroeg het me oprecht af, juist omdat ik er niet zomaar voor zou kiezen. Mijn keuze is niet gebaseerd op ervaring, maar puur op inschatting. Maar hee, wie ben ik met inschattingen als de andere kookhelden toch voor deze apparatuur kiezen? In dat geval haal ik graag bakzeil en ga ik ook voor de IkeaWhirlpool. Mijn vraag was juist een waarderende vraag: ik zou wel gek zijn als ik niet dezelfde apparatuur als jullie zou aanschaffen (zekers als die ook nog eens lekker goedkoop zou zijn). Ist zo weer goe?
En de groeten terug aan het midden

Oh oh oh

..hoe was het ook weer met krom en recht, iets met praten?
Beroepsdeformatie.

Wij hadden het toen nog een stuk krapper dan nu. Daarom hebben we echt alle, nou ja, eigenlijk ook niet vanwege de financiën maar omdat Beukman heel precies is in die dingen, maar ik dwaal af, echt alle specificaties van apparatuur uitgeplozen. Niet alleen water- en energieverbruik maar ook wat we over de levensduur konden vinden, hoeveel electronica erin zat (voorkeur voor zo min mogelijk vanwege beter te repareren) en man heeft zich nog helemaal in de decibellen verdiept.

Daarna zijn we op internet gaan zoeken. Soms scheelde het om een model van een jaar eerder te nemen, verder hebben we dus heel zorgvuldig gekozen wat wij belangrijk vonden.

We hebben ook nog met al die achtergrondkennis de specificaties van de apparatuur bij Ikea bekeken, en toen kwamen we tot de conclusie dat dat aanbod nogal middle-of-the-road was. Zeker niet de goedkoopste en ook weer niet het hoogste energieverbruik. Maar allemaal net niet optimaal als je veel noten op je zang hebt. Ook nooit de nieuwste ontwikkelingen, dus vaak hooguit label A als je bij andere winkels al A+ kunt krijgen.

Daar kan je vast wat mee!

Sascha2

Sascha2

01-09-2011 om 15:24

Aha

Juist, mooi he hoe we gewoon allebei het bij het rechte end hebben .
Hier kan ik zeker wat mee. Ik ben er al geen voorstander van om alle apparatuur van één merk aan te schaffen. Het ene merk blinkt uit in vaatwassers, terwijl de kwaliteiten van ovens achterblijven. En dat uitpluizen, dat zie ik wel zitten, vind ik leuk. Maar ik heb de tijd hoor.

ikea klantenservice

ikea klantenservice

01-09-2011 om 15:38

Cobi

Hej Cobi,

Nee is alleen een probleem geweest op de stat en adel. Is nu ook allemaal weer opgelost dus je kunt ze met een gerust hart omruilen. Mag ik je aanraden om er eerst 1 mee te nemen om te kijken of er kleurverschil is, zoja, dan kun je het beste alle deurtjes wisselen.
Zelf heb ik al jaren een keuken van ikea enzelfs met mijn drie jongens ziet het er nog steeds strak uit. Moet ook zeggen dat ook ik geen apparatuur van ikea heb. En ik heb ook mijn blad ergens anders gehaald.
En mijn kenwood staat erg goed bij mijn kookeiland

Ikea klantenservice

Mag ik dan even zo vrij zijn?
Wij hebben gladde witte deurtjes uit 2004, zal wel Stat of Adel zijn. De monteur wees ons toen al op de service van Ikea en voorspelde dat ze zouden gaan bladderen... wat ook is gebeurd.
Moet ik dan nu die bon opscharrelen als we de deurtjes willen vernieuwen, begrijp ik dat goed? Ik bedoel, dat dat dus nu nog kan. Ik vrees dat mijn man gewoon compleet nieuwe deurtjes zelf wilde gaan kopen.

Yta Chalne

Yta Chalne

01-09-2011 om 21:23

Pretenties

Dat valt me nou altijd zo op, dat de beste apparatuur meestal helemaal niet bij echte chefs thuis te vinden is. Ik heb één echte chefkok als vriendin, en zij heeft een keuken van 1 bij 2, zonder noemenswaardige apparatuur behalve een paar hele goede messen. Daar hoor ik haar ook nooit over En, om in dit draadje te blijven, zij is tegenwoordig manager sales bij de keukens van Ikea ) En heel tevreden over de kwaliteit van de apparaten, veel beter dan wat ze thuis heeft.

ikea klantenservice

ikea klantenservice

08-09-2011 om 14:31

Rodebeuk

Ja, daar moet je echt mee terug gaan. Het is toch zonde om geld uit te geven als het niet nodig is? Het is een kwaliteitsprobleem, daar kun je zelf niets aan doen. Het mag gewoon niet gebeuren zo snel al.
Doen hoor!
Zo, nu weer verder onder mijn gewone naam, anders denken ze dadelijk nog datik hier aan klantenwerving zit te doen

Bedankt

Ik ga de bon zoeken en mijn man blij maken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.