Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

24-03-2012 om 18:54

Cholesterolarm dieet

Mijn cholesterol is wat verhoogd en nu wil ik eerst mijn eten proberen aan te passen.

Iemand tips voor lekkere recepten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

24-03-2012 om 20:25

Geen dieet of speciale recepten maar

Minder van dit:
boter, diverse bak- en braadvetten, harde margarines, sommige plantaardige margarines
frituurvet, sommige plantaardige frituurvetten
vet vlees en vette vleeswaren
vette kazen, volle melk en volle melkproducten
slagroom
gebak, koek, chocolade

en in plaats van bovenstaande dit:
olie
dieetmargarines
sladressing op basis van olie
melk- en kaasproducten met onverzadigd vet
vette vis (paling, forel, makreel, zalm)
noten (walnoten, pinda’s, paranoten)

En veel groenten en salade en fruit.

Bellefleur

Bellefleur

28-03-2012 om 09:28

Lynna,

Ook mijn cholesterol was vorig jaar ietsje verhoogd. Na een maand beter eten was het al weer redelijk. Ik weet niet hoe het nu is. Wat ik heb gedaan: halvarine van becel, en bakspul van Becel. Dat laatste gebruik ik niet zoveel meer, ik vind het niet lekker bakken. Verder ben ik gestopt met vette vleessoorten als worst. Ik eet nu meer mager vlees. Ook vleeswaren en salami etc. heb ik afgezworen. Ik eet alleen nog maar 20+ kaas, en heb mijn chipsinname drastisch ingeperkt. Over het algemeen ben ik meer vegetarisch gaan eten. Maar dan niet van die enge schijven uit de supermarkt. Veel bonen, en noten. Want noten verlagen je cholesterol. Nu was ik altijd al gek op groenten, maar ik heb de groenten nog meer opgeschroefd. Zo maak ik voor mezelf graag een snel courgettesoepje of spinaziesoep. In een kwartiertje klaar, en heerlijk! Al met al vind ik het geen straf. Want die vette worsten waren eigenlijk toch al niet zo geweldig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.