Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chocoladeletters lactosevrij én suikervrij?

Ik ben op zoek voor een vriendin naar een chocoladeletter die lactosevrij is én tevens suikervrij.
Bestaat zoiets???? Waar kan ik zoiets kopen of bestellen? De bakkers waar ik kom hebben hoogstens iets wat suikervrij is, maar ik zoek echt óók lactosevrij.
Ik zal toch niet de eerste zijn die hiernaar op zoek is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

25-11-2010 om 10:06

Geerke

is dat niet op te lossen met een tabletje kerutabs?
Zo doen wij hier de vla en andere dingen waar onbehandelde melk in zit, maar Y heeft een niet heel ernstige lactose-intolerantie, en heeft bijvoorbeeld ook geen last van de lactose in oa pakjes'mix-voor',koekjes en chocolade.

Reformwinkel?

Dat is het eerste dat in mij opkomt.

Geerke

Geerke

25-11-2010 om 10:21 Topicstarter

Ishtar en genista

Wat doe je dan met die tabletjes??
Mijn vriendin heeft een ernstige lactose intolerantie. Suiker wil ze heel soms nog wel eens mee zondigen, een klein hapje ergens van, maar lactose niet.
Reformwinkel is een goed idee, ik zal ze eerst bellen anders rij ik overal voor niks naartoe.

Geerke

Geerke

25-11-2010 om 10:28 Topicstarter

Jee

het eerste telefoontje is gewoon al raak. Een "Arteka" winkel (reform). Ik heb hem al apart laten leggen, tjonge toch makkelijker dan ik dacht, en bedankt!

(Janneke67)

(Janneke67)

25-11-2010 om 11:08

Geerke

In Kerutabs zit lactase en dat zorgt ervoor dat het eiwit wordt opgenomen in de darm...kan trouwens niet gebruikt worden bij koemelkeiwitallergie alleen bij lastoseintollerantie.

Ik neem de tabletjes altijd (aantal afhankelijk van hoogte van intollerantie) een halfuurtje voor het eten of drinken in. Dat gaat prima.

Verder wordt bij AH heel goed aangegeven waar lactose en galactose wel en niet in zit!!

Anonix

Anonix

25-11-2010 om 11:35

Kerutabs (o.t.)

Kerutabs kan je niet gebruiken bij ernstige LI, omdat het niet alle lactose helemaal afbreekt. Er blijft dus altijd wel wat over, maar daar hebben mensen met normale LI geen of weinig last van.

Beter dan Kerutabs werken bij mij trouwens de capsules van Disolact (maar ook niet voor ernstige LI). Bovendien zitten ze in een superhandig bewaarblikje, en ik heb aan één capsule genoeg. Je kan ze openbreken en over de yoghurt strooien, maar je kan ze ook gewoon opkauwen of doorslikken.

Het lijkt wel een reclame zo, maar ik heb verder geen banden met Disolut.. ben alleen maar een enthousiast gebruiker

ishtar

ishtar

25-11-2010 om 11:37

Geerke en janneke

die neemt hij tegelijk met het lactosehoudende eten in. Die tabletjes bevatten lactase, wat zorgt voor de omzetting van lactose. Je hebt ook kerulac, dat zijn druppeltjes waarmee je lactosehoudende (=gewone) melk omzet in melk die te drinken is met lactose-intolerantie (zet zo'n 95% van de lactose om, bij heel ernstige intolerantie dus niet voldoende)
Janneke: een half uur ervoor? Is dat eigen initiatief of advies? Op de verpakking staat nl tegelijk (en ik ben heel braaf )

ishtar

ishtar

25-11-2010 om 11:42

Anonix

waar haal je dat? Zoon vindt die tabletjes nl erg vies, en capsules slikt hij zo weg?

Anonix

Anonix

25-11-2010 om 12:08

Ishtar

Ik bestel ze bij de apotheek. Ze hebben bewaarblikjes van 50 stuks, een pot van 150 stuks en druppels voor in de melk of yoghurt. Ze zijn volgens mij wel iets duurder dan Kerutabs, maar ik heb er ook minder van nodig. Ze hebben ook een site: www.disolut.com, daar kan je voor 1.50 een proefzakje aanvragen (en verder alle producten bestellen).

Overigens weet ik ook niet beter dan dat je het tegelijk met je eten moet innemen (en zo gebruik ik ze dus ook).

Yta Chalne

Yta Chalne

25-11-2010 om 12:56

Duitsland

Laktase haal ik altijd in Duitsland gewoon bij de DM (drogist), stuk goedkoper en sterkere tabletten. En een half uur eerder werkt bij mij niet, dan is de lactase schijnbaar alweer verdwenen. Dus inderdaad vlak ervoor/ tegelijk.
Natuurvoedingswinkels zijn veel te duur maar uitstekend geschikt voor dieetvoeding!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.