Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Irma

Irma

04-12-2013 om 09:31

Chocolade voor een chocofontein?

Ik heb een chocoladefontein gewonnen. Daarvoor schijnt een bepaald soort chocolade te koop te zijn. Daar zit genoeg cacaoboter in. Dan hoef je er geen olie bij te doen. En ook schijnt dat makkelijker te smelten. Waar koop ik dat spul? En als ik het niet kan kopen, wat voor chocolade doen jullie er dan in?

Inanna

Inanna

04-12-2013 om 10:46

Xenos

Volgens mij hebben ze bij de Xenos smeltchocolade, weet niet zeker of het voor een chocoladefontein is.

bibi63

bibi63

04-12-2013 om 13:26

bij xenos inderdaad

is officieel voor chocoladefondue, maar ik denk dat het voor de fontein ook prima is. En ik zag het laatst bij de Sligro.
Gr. Bibi

gewone repen

2 melkchocolade- en 1 pure chocolade reep van albertheijn. Dat gaat bij ons prima. Ik doe er geen olie bij. Ik smelt het wel van tevoren au bain marie.
De overgebleven chocola giet ik achteraf in ijsvormpjes. De combinatie melk en puur geeft heerlijke chocolaadjes.

Irma

Irma

05-12-2013 om 14:27

Bedankt en nog een vraag

En wat doen jullie er allemaal in dippen? Alleen maar fruit of zijn er nog meer dingen die er lekker bij passen? Ik heb dit echt nog nooit gedaan.....

Naast fruit

mini cakejes, marshmallow, noten, grote rozijnen, pepernoten.
Eigenlijk alles wat lekker lijkt met chocolade.

Daarnaast kan je de overgebleven chocolade vermengen met overgebleven noten en rozijnen met wat cruesli en op laten stijven tot een mueslireep.

Wat

Wat

05-12-2013 om 18:14

action

verkoopt ook smeltchocolade, van die ronde tabletjes in een doosje in elk geval wit en melk

vroeger

Wij aten vroeger al chocoladefondue bij kinderverjaardagen, mijn moeder maakte de chocoladesaus door een reep pure chocola te smelten en er wat melk (of room?) bij te doen, dan vloeit het ook. Daarna het pannetje op een warmhoudplaatje op tafel. Wij gebruikten om te dopen banaan, mandarijn geloof ik, marshmellows en soepstengels. Aardbeien zou ook goed gaan maar daar is het niet echt het seizoen voor, ananas uit blik kan ook.

Wij hadden nooit het probleem van de overgebleven chocolade, want mijn moeder kiende dat zo uit dat er niks overbleef

Groeten,

Temet

erin dopen

stukjes eierkoek,lange vingers,banaan,ananas,spekjes,manna-tjes op een lepel

Irma

Irma

06-12-2013 om 14:44

Allemaal bedankt

Goede tips allemaal. Hartelijk bedankt. Ik ga het allemaal uitproberen.

Irma

Irma

12-12-2013 om 09:20

Helaas

De fontein was kapot. Hij verwarmde wel, maar hij pompte niets op. In de kerstvakantie maar kijken of ik hem nog kan repareren.
Maar de chocolade was toen al au bain marie gesmolten en de rest hadden we ook al klaarstaan. Toen maar gechocoladefonduud. Of hoe schrijf je dat... Dat was ook lekker.

lange vingers!

Absolute favoriet van onze kinderen bij zoiets - lange vingers! Dipt lekker makkelijk en combineert heerlijk. En ja, diverse fruitsoorten. Jammie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.