Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chocolade truffeltaart vraag

hallo allemaal

Vorig jaar heb ik van dit forum een recept gehaald voor de chocolade truffeltaart.Echt goddelijk lekker. Het was een recept met bastogne koeken,veel slagroom en roomboter en natuurlijk chocolade maar..........ik kan het nergens meer vinden. Ik heb geprobeerd in het archief te kijken maar ik doe of iets niet goed ( wat vast zo is -.) maar nog vind ik het niet.
Wie o wie kan me helpen ?

groetjes Sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat moet deze zijn

Met dank aan Ellen die hem in mijn draadje destijds zette. Ik zocht een verzoentaart. Komt ie:
Ingredienten

Voor ca 16 punten

* 600 gram bittere chocola

* 6 dl slagroom

* 3 afgestreken eetlepels fijne suiker

* 1 borrelglas amaretto of cognac

* 1 pak bastognekoeken

* 150 gram boter

* cacaopoeder

Bereiding

Klem een stuk bakpapier tussen de bodem en de rand van een springvorm (27 cm), zodat de bodem bedekt is. Vermorzel de bastognekoeken in de keukenmachine, smelt de boter (niet te heet) en roer die door het kruim, bedek hiermee de bodem van de vorm, strijk glad en zet even in de ijskast. Klop intussen de slagroom stijf met de suiker. Breek de chocola in stukjes, smelt deze niet te heet au bain marie (pas op dat er geen water of stoom in de chocola komt, dan wordt het klonterig!) tot een dikke, lauwe saus. Giet de gesmolten chocola, al kloppend met de mixer, in één keer snel bij de slagroom, klop door tot alles vermengd is. Klop dan pas de likeur erdoor, en giet het mengsel in de vorm. Laat een hele nacht in de ijskast opstijven, zeef er een laagje cacao over. Verder niet garneren, dat is niet chic. Haal de taart uit de vorm en sniid hem in smalle puntjes.

SYLVIA WITTEMAN

groentje

groentje

16-12-2010 om 14:30 Topicstarter

Yes!

Je bent geweldig, dank je wel.

Groetjes Sandra

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.