Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pooh bear

pooh bear

16-10-2012 om 11:11

Chocolade smelten voor chocolade lolly's

Ik maak met mijn dochter regelmatig chocolade lolly's Hiervoor gebruik ik aan de buitenkant allerlei kleurtjes smeltchocolade en daarna vullen we het op met bruine of witte smeltchocolade.
Die smeltchocola is vrij duur en ook snel op. Weet iemand of je er ook gewoon een reep chocolade voor kan gebruiken? Is dat net zo makkelijk te smelten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

16-10-2012 om 11:55

Ja hoor

Dat doe je au bain marie. Pannetje water op het vuur, wat net niet kookt, en een bakje met chocolade erin. Door de warmte van het water smelt de chocolade dan. Het duurt misschien net iets langer maar het gaat prima.

notje

notje

16-10-2012 om 12:55

Kan,maar

smelt niet alle chocolade maar de helft is genoeg,haal het dan van het water af en doe de rest van de chocolade erbij.Zo koelt het af,anders heb je de kans dat het niet meer hard wordt.

pooh bear

pooh bear

16-10-2012 om 13:32

Bedankt

Ik ga het binnenkort eens proberen.

amk

amk

16-10-2012 om 14:45

Magnetron

ik smelt het in de magnetron op laag vermogen en dan idd wat ongesmolten snippers er bij om het weer iets steviger te krijgen.

Jessica O

Jessica O

16-10-2012 om 16:52

Tips

hoe lichter de chocolade van kleur is, des te koeler je hem moet laten smelten.
Idd wat smelten en er wat vaste stukken door doen.
Witte chocolade kun je eventueel zelf kleuren met kleurstof op oliebasis (van bv Wilton:candy colors)
Eventueel kun je er ook nog iets boter/crisco/kokosvet bij mee smelten, zodat de glans beter blijft.

pooh bear

pooh bear

17-10-2012 om 09:14

Bedankt

Iedereen bedankt. Ik ga de tips binnenkort proberen. Scheelt een stuk als ik niet steeds specialle chocolade hoef te halen.
Dat van die kleurstof vind ik ook een hele goede tip.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.