Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chocolade-cheesecake - vraag aan temet

Temet, jij wilde toch met Pasen een chocolade-cheesecake maken van de Hairy Bikers (die je in water in de oven moest zetten)? Heb je dat nog gedaan en zo ja, hoe is -ie geworden?

Ik heb zelf vanmiddag weer eens een poging gedaan om scones te bakken en toen moest ik ineens denken aan jouw vraag over die cheesecake en fijne tafelsuiker .

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gemengde berichten

Ik had nog het eindverslag in het betreffende draadje geplaatst.

Het ging niet helemaal goed. Er kwam wat water tussen die folie (maar omdat die bodem met boter aan elkaar is geplakt leek dat niet echt tot problemen te hebben geleid), en de chocola mengde niet helemaal goed. Ik had de uitzending destijds opgenomen en heb dit stuk gisteren even teruggekeken: zij krijgen een volkomen homogeen mengsel. Bij mij stolde die chocola in miniscule friemeltjes, en dat proefde je ook. Ik had het gesmolten in de magnetron en vermoedelijk niet warm genoeg laten worden. De kleur was uiteindelijk ook anders dan de heren bereikt hadden.

Desondanks was de smaak goed, en vriend was er helemaal weg van. Dus hij ging uiteindelijk schoon op, in minder tijd dan eigenlijk verantwoord was.

Overigens had ik geen tijd meer om nog andere suiker te halen en heb dus maar gewone kristalsuiker gebruikt, en die was volkomen opgelost, dus daarmee geen problemen.

Groeten,

Temet

Schiften?

Het klinkt als schiften, dan mengt t niet en krijg je zgn. friemeltjes. Komt vaak door 2 dingen met een verschillende temperatuur te mengen. En omdat je de chocolade in de magnetron gesmolten hebt ( levert vaak plekken met hete en lauwe chocolade op) kan t daar door komen. Chocolade au bain marie, en t water eronder niet meer laten koken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ChrisH

ChrisH

19-04-2012 om 09:27 Topicstarter

Sorry temet

Ik had het eindresultaat niet meer meegekregen in het betreffende draadje. Het klinkt alsof het voor een eerste keer niet slecht ging, misschien niet helemaal de juiste consistentie maar wel een geweldige smaak .

En als je au-bain-marie te veel gedoe vindt, ik heb laatst nog chocolade gesmolten op de kleinste zone van mijn keramische kookplaat op stand 2. Dat ging prima.

Chris

Chris en dorry

Dorry, ik smelt chocola altijd in de magnetron en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd. Maar misschien voor dit recept inderdaad dan maar aan het bain Marie

Maar inderdaad, het zag eruit alsof het geschift was. Dat zal het dan dus wel zijn geweest.

Chris, ik kook op gas. Dat ga ik niet uitproberen, dat gaat geheid te hard.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.