Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kluns

kluns

10-06-2013 om 08:55

Chloorvlek in nieuw shirt, nog wat aan te doen?

Ik heb net voor mijn kind een leuke blauwe polo gekocht mors ik er een bleekdruppel op, suffie die ik ben. Het zit midden op het shirt en hij is 14, een plaatje van spongebob zal dus geen oplossing zijn hahahahaha. Iemand nog een tip, het is echt vrijdagavond gekocht, kaartjes zijn er al af en hij was zo teleurgesteld, kan ik dit nog redden of wordt het een nieuwe kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Berber.

Berber.

10-06-2013 om 09:06

Nou

Die gebleekte plek krijg je niet meer weg. Lang geleden (ik was een jaar of 16) liet ik in de super een fles van die rommel uit mijn handen vallen. Mijn favoriete zwarte broek onder de spetters. Ik heb daar toen met een plantenspuit een doorlopend patroon van gemaakt maar of dat nou de oplossing is voor je zoon...

Stift?

Ik heb wel eens een broek van oudste die zwart was bijgewerkt met zwarte stift. Dat ging ook maar om 1 plekje....midden op d'r been. De stift werd wel lichter, maar weer bijwerken en weer en uiteindelijk werd het wel zwart. Met wassen ging dat weer verbleken. Je moet het dus iedere keer doen. Uiteindelijk vond dochter zelf een oplossing door het met textielstift in te kleuren. Maar je bleef het zien. B.v. als de zon erop scheen...of bij bepaald lamplicht. De broek werd dus nooit meer zo mooi als ie was.
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

10-06-2013 om 10:22

Applicatie

er zijn vast wel (strijk-)applicaties te vinden die niet kinderachtig zijn. Van angry birds bv, misschien wordt het shirt dan nog hipper! Zonde om weg te gooien in ieder geval.

Mamvantwee

Mamvantwee

10-06-2013 om 12:24

Je kunt proberen te verven

Ik had laatst hetzelfde met een broek van mijzelf. Ik heb de broek toen met textielverf (bij Etos) geverfd. Voor de zekerheid in een donkerdere kleur dan de oorspronkelijke kleur van de broek. En het is supermooi geworden: ik had zo'n vijf gebleekte spetters (door glorix) en je ziet er nu niets meer van. Op de verpakking van de verf staat dat bleekvlekken niet weg te werken zijn, maar als je enige optie is om een nieuw shirt te kopen, is het een poging waard toch?

Overigens is mijn broek van katoen, dat is wel het gemakkelijkst te verven.

groet, Mamvantwee

Pubermoeder

Pubermoeder

10-06-2013 om 15:55

Vraagje (geheel ot)

Geheel off topic, maar ik zit mij nu al een hele tijd af te vragen waarom je erbij schrijft "kaartjes zijn er al af". Wat hebben de kaartjes met die vlek te maken?
(je had het shirt toch niet met een smoesje willen terugbrengen?)

Kluns

Kluns

10-06-2013 om 21:15

Hahaha pubermoeder

ik verwachtte juist dat iemand zou zeggen probeer m terug te brengen, vandaar dat ik dat al aangaf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.