Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

29-08-2011 om 11:06

Chipknipvraag met te weinig saldo reizen

Misschien een hele domme vraag, maar ik kom er niet uit. Stel: ik wil naar Groningen, maar er staat maar 10 euro op mijn chipknipsaldo en ik let even niet op om dit aan te vullen. Ik stap in de trein, check in, en in Groningen check ik weer uit. Sta ik dan rood op de chipknip? Kan ik ook weer terugreizen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-08-2011 om 11:19

Kan niet

Volgens mij doet je OVkaart het niet met slechts 10 euro saldo. Ik meen me te herinneren dat je minimaal 20 euro saldo moet hebben als startsaldo.

amk

amk

29-08-2011 om 11:35

Trein

vraagt idd minimaal 20 euro saldo, maar als je rit meer als 20 euro kost heb je idd een negatief saldo bij het uitchecken.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2011 om 12:08

Kortingskaart

Met een kortingskaart is het minimumsaldo 10 euro.
Ik vind het een goede vraag, ik vroeg het me ook af. Een negatief saldo is wel het meest logische en dat zul je dus eerst weg moeten werken voor je weer naar huis gaat.

Rafelkap

Rafelkap

29-08-2011 om 12:27

En minimumsaldo voor met de bus?

dan zal ik er voor de zekerheid maar 20 euro opzetten, voor als ik met de trein moet.
Voor de kinderen heb ik er ieder 5 euro opgezet, voor als we (sporadisch) met de bus moeten. Maar voor met de bus is dit misschien ook te weinig?
Wat een gedoe, en ik ben niet eens bejaard of analfabeet!

Brianna F

Brianna F

29-08-2011 om 12:47

Dus

Als ik automatisch opwaarderen heb, ik reis met de trein 200 km, dan staat er bij aankomst niets meer op de kaart. Kan ik dan nog terug, wordt dat dan meteen automatisch opgeladen?

cqcq

cqcq

29-08-2011 om 13:01

Bij de ret niet

Bij de RET gaat er bij het inchecken 4 euro instaptarief af. Maar dat lukt ook als het saldo nog minder is dan 4 euro. Zodra je saldo minder dan 0 euro is kun je niet meer inchecken.

(bij de NS echter kun je alleen inchecken als na het betalen van het starttarief (10 of 20 euro, afhankelijk van het feit of je met korting reist)het saldo nog steeds positief is.

Rafel

Wij hebben er voor de kinderen iets van een tientje op staan. Dan kunnen ze zes euro verbussen of vertrammen. Daarna vullen we weer aan (is alleen maar voor uitjes).
Zelf kan ik bij het forenzen met NS niet meer inchecken bij 5,99 saldo. Je kan nl. tot min vier staan bij NS. Heb voordeelurenkaart.

Moraal van het verhaal: voor jezelf zou ik uitgaan van 6 euro checktegoed plus wat je denkt te reizen plus een marge.
Voor de kinderen (die alleen bus/tram/metro) ermee doen is vijf te weinig, dan kunnen ze voor 1 euro reizen. Ik zou eerder richting de 10 doen.

Brianna! (geheel ot)

Hoe heet de baby van je vriendin? Die van dat raadsel, naam is een engels werkwoord?

skik

Brianna F

Brianna F

29-08-2011 om 17:15

O ja

Hij is geboren toen we op vakantie waren, we zijn net 2 dagen terug.
Het is geworden......Joes. Ze had er niet bij gezegd dat het fonetisch was (use)

Rafelkap

Rafelkap

29-08-2011 om 17:29

Aha

Ik zal maar wat meer saldo zetten, op die van de kinderen.

Bedankt brianna

Joes zien als fonetisch voor use vind ik persoonlijk wat vergezocht (of getuigen van een afschuwelijke uitspraak van het engels), maar ik ben blij dat ik het antwoord op het raadsel nu eindelijk weet. Ik heb het me de afgelopen weken zo af en toe afgevraagd.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.