Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

liora

liora

03-05-2013 om 12:50

Cassave

Hoi,

Ik heb een cassave gekocht. Kan ik die gewoon schillen en in stukken snijden, koken en opbakken? Hoe lang koken?
Als ik recepten zoek krijg ik meteen allerlei ingewikkelde ingredienten en daar zit ik niet op te wachten.

Weet iemand iets lekkers en simpels met cassave? (niet frituren graag)

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cookie

Cookie

03-05-2013 om 13:48

Cassave

Zoek eens op Surinaamse recepten met cassave. Heerlijk met bakbanaan (gekookt) en bakkeljauw bv. Of bojo, surinaamse taart met geraspte cassave, heerlijk maar niet zo goed voor de lijn

Primavera

Primavera

03-05-2013 om 14:21

Kijk eens in het archief

Deze vraag had ik al eerder eens voorbij zien koken, dus ik ben eens in het archief gedoken en vond de volgende draad:
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?template=4&archief=1&thread=95297&forum=26&post=1491137
Heel veel ideeën voor cassavewortel, maar niet allemaal voor in de keuken (grijns

ilsepilse

ilsepilse

03-05-2013 om 15:26

Cassava of yam?

yam kan je met spinaziestew eten , maar casava ....

liora

liora

03-05-2013 om 17:37

Nou

Dat hele draadje doorgeworsteld en er zat zowaar 1 reactie bij waar ik iets mee kan.

Cookie

Cookie

03-05-2013 om 17:37

Yam

Is echt heel wat anders dan cassave. Yam is een zoete aardappel met de structuur van aardappel. Cassave is veel ruwer qua structuur en heel anders van smaak. Gewoon koken (20 min op laag vuur) en dan kort aanbakken of alleen gekookt is lekker met van alles maar vooral met gekookte bakbanaan en gedroogde/gekookte bakkeljauw volgens surinaams recept. Of volgens antilliaans recept voor soep met yam rundvlees, mais etc. Verschillende soorten stew (afrikaans) eet je doorgaans met rijst, fufu of greaseball.

Cookie

Cookie

03-05-2013 om 17:40

Dit hele draadje?

Door geworsteld bestaande uit 5 reacties? Ben dan erg benieuwd met welke reactie je uit de voeten kon

Marit

Marit

03-05-2013 om 17:52

Liora's draadje

Hele draadje ....
Waarom zou iemand eigenlijk een cassave kopen als je niet weet wat je ermee moet?

Eet smakelijk
Marit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nada

Nada

03-05-2013 om 18:31

Tut tut

Ik denk dat Liora het draadje uit het bericht van Primavera bedoelt.

pubermoeder

pubermoeder

03-05-2013 om 20:03

Aha

Je mag geen tips vragen voor het kopen van een andere maat en model ondergoed van je zoon want die moet het zelf maar uitzoeken. Je mag wel een cassave kopen en vervolgens ons vragen wat je er mee moet want op internet is het allemaal te ingewikkeld.

liora

liora

03-05-2013 om 21:52

Draadje

Ik bedoelde idd het draadje van Primavera.

En pubermoeder: lijkt me hoogst gênant voor je zoon.

En idd ik vind het leuk af en toe iets nieuws te proberen Marit. Gek hè? Blijf jij maar lekker je hele leven hetzelfde koken!

pubermoeder

pubermoeder

03-05-2013 om 22:50

Genant

Genant wordt het pas als je aan een winkeljuffrouw vraagt wat voor maat en model hij moet hebben. Daarom vroeg ik om tips hier maar jij moet dan blijkbaar gaan vloeken om de één of andere reden.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

04-05-2013 om 08:49

Huh?

Als ik wist dat hier een persoonlijke vete werd uitgekibbeld, had ik mijzelf liever moeite bespaard om een passend recept te zoeken en mijn tijd nuttiger besteed.

Desalniettemin: eet smakelijk en toch graag gedaan.

Nada

Nada

04-05-2013 om 10:07

Pubermoeder

Kun je je frustraties richting Liora misschien in je eigen draadje ventileren? Dat is namelijk gebruikelijk hier. Dat er geen draadjes door elkaar heen lopen.

Verder word ik erg lacherig van de combinatie cassave en onderbroeken maar dat ligt helemaal aan mijn puberale brein.

pubermoeder

pubermoeder

04-05-2013 om 11:11

Ik zou niet weten waarom

Ik zou niet weten waarom Liora wel mijn draadje mag verpesten met vloeken en ik mij niet netjes mag afvragen waarom zij wel vragen mag stellen naar de bekende weg en ik niet.

Omdat pubermoeder

Omdat het ten eerste tegen de forumregels is. En ten tweede omdat het ontzettend kinderachtig is om zo te reageren.

Vic

Vic

04-05-2013 om 13:24

Nou jaaaaa

Stelletje kleuterts! Dat is wat ik ook altijd tegen mijn kinderen zeg als ze van die belachelijk kinderachtige discussies hebben. Daarbij, zo ongeveer iedere vraag hier op het Forum kun je ook via Google vinden. Er mag ook nog wel eens gezellig wat gekletst worden, en misschien ben ik wel heel geïnteresseerd in het favoriete cassaverecept van Rode Vulpeninkt.

Dit doen wij

In stukken snijden en koken als aardappels met bouillonblokjes.
Stukken bakken in koekenpan met ruim olie, bestrooien met zout.

Of dunne schijfjes zo in olie bakken als een soort chips.

Leuk toch, beetje avontuurlijk boodschappendoen?

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

05-05-2013 om 21:09

Vic

Nou, ik ben blij dat er toch nog iemand geïnteresseerd in is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.