Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

28-12-2010 om 14:25

Carcasonne of kolonisten?

Eindelijk heb ik mijn vriend zover dat we een spel gaan doen. Alleen kan hij er niet zo goed tegen als anderen tegen hem samenspannen Welke van deze 2 spellen levert het minste risico op op dat punt?
Welke vinden jullie het leukste?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

28-12-2010 om 15:16

Carcasonne

Wij vinden Carcasonne het leukste. Maar dan wel met uitbreidingen.

Mijn zoon kan absoluut niet tegen zijn verlies maar Carcasonne vindt hij wel erg leuk. Misschien ook wel omdat je tot het einde toch niet weet wie er wint omdat je pas aan het eind van het spel nog heel veel punten gaat uitdelen.

vlinder72

vlinder72

28-12-2010 om 16:13

Samenspannen?

Je kan waarschijnlijk met alle spelletjes samenspannen. Zou ik ook niet leuk vinden en ik zou ook niet met iemand spelen die dat zou doen. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat vriend gewoon niet tegen zijn verlies kan en daardoor vaak denkt dat iedereen tegen hem samenspant.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-12-2010 om 17:06

Ik denk carcasonne

Ik denk dat je bij Carcasonne het moeilijkste samen kunt spannen, hoewel je ook daarbij de ander dwars kunt zitten, en dus ook samen de ander dwars kunt zitten.
Overigens is Catan niet echt geschikt om met z'n 2en te spelen, Carcasonne wel. Dat is ook iets eenvoudiger om mee te beginnen.
Ze zijn wel allebei erg leuk.

Carcassonne en een andere tip

Ik zou kiezen voor Carcassonne. Man en ik houden ook allebei niet van samenspannen en hebben een soort 'niet-aanvallen-sfspraak'. Dit houdt in dat je niet expres allerlei lastige tegels aanlegt als de ander net een mooie kathedraalsstad aan het bouwen is. En vooral de eerste uitbreiding, die gewoon 'De Uitbrieding' heet is erg leuk.
Verder spelen wij op het moment graag Pandemie. Een zogenaamd cooperatief spel waar je juist als spelers moet samenwerken om een virus te verslaan. Het is even doorbijten met wat ingewikkelde regels, maar daarna heel erg leuk. Wij gaan te laat naar bed de laatste dagen .
Maanve

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.