Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Captains Dinner

Pas kwam hier in een van de draadjes het recept voor captains dinner. En dat klonk zo goed. Ik weet het hoor, op google is het ook te vinden, maar die zijn het net niet. Wie weet of heeft het recept wat hier stond voor me?

bieb63

bieb63

17-02-2015 om 15:33

Hoe wij het doen

Eigenlijk een soort Hollandse rijsttafel, dus veel gerecht(jes) op tafel.
- Een schaal met capucijners (uiteraard). Gewoon een blik/pot opwarmen.
- Zelfgemaakte gehaktballetjes (niet te groot) naar eigen recept/smaak
- Lekker veel gebakken uienringen. Lekker zacht laten worden. Wat peper zout toevoegen en evt wat suiker om het een beetje te laten caramelliseren.
- Uitgebakken spekjes
- Appelmoes (evt zelfgemaakt, simpel)
- schaaltjes met zuur: zilveruitjes, plakjes augurk.
- schaaltje met piccelilli

Dat is een beetje de basis. Uiteraard kun je er nog andere dingetjes aan toevoegen.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-02-2015 om 16:39

Geen gehaktballen!

Maar gebakken spek. Lapjes of plakjes. En eventueel gebakken plakjes worst, chorizo ofzo. En stroop, of stroopsaus,

Spekjes idd

En rookworst, in plakjes.

Flinke lui mosterd erover, en ik gooi meestal wat kort gefruite preiringetjes door de kapucijners.

Lekker!!)

Ingrid

Emine

Emine

17-02-2015 om 23:05 Topicstarter

Die gebakken ui en prei

...horen die door de capucijners voor je die op tafel zet of is dat een los gerecht in een bakje?

bieb63

bieb63

17-02-2015 om 23:13

Emine

In principe alles juist los in bakjes. Ieder neemt wat ie wil.

Suze

Suze

17-02-2015 om 23:22

Chili con carne?

Oh, dus eigenlijk alle ingrediënten om chili con carne te maken?

Dan kan je er ook mais(korrels) en stukjes (rode) paprika (lekker even gebakken) en evt. wat stukjes tomaat erbij doen.

Ja, is vast heerlijk en erg gezellig. Maar men moet wel allemaal van kapucijners / bruine bonen houden! (hier helaas eentje niet, dus maak ik vaak chili con carne als die er niet is).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.