Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Magalí

Magalí

26-12-2015 om 11:07

Cake van 2 dagen oud weer 'vers' maken?

Wij hebben eergisteren een cake gebakken, maar er was gisteren zoveel lekkers te eten dat ie nog helemaal niet aangesneden is. Zou hij nog lekker zijn? Of is het mogelijk om een cake weer 'vers' te laten smaken door hem nog even op te warmen in de oven?

We zouden voor vandaag namelijk weer een cake meenemen naar familie. Als hij niet meer smaakt en niet meer lekker te krijgen is, hebben we nog tijd om een nieuwe te bakken.

notje

notje

26-12-2015 om 11:33

verpakt?

Hoe heb je hem bewaard?In folie of open en bloot?Als hij in folie zit of een blik smaakt hij nog prima.Open en bloot is hij waarschijnlijk droog.

Pirata

Pirata

26-12-2015 om 11:51

cake

Cake is vers juist minder lekker.Dus juist goed zo, als ie maar niet uitgedroogd is.

Magalí

Magalí

26-12-2015 om 12:30

Huh?

Pirata, ik vind cake vers juist superlekker!

Notje, hij is uit het cakeblik geweest om af te koelen. Daarna weer in het blik om te vervoeren, met een theedoek erover. En zo staat ie er nog steeds. Dochter gaat zo even proberen of ie nog smaakt.

Linde

Linde

26-12-2015 om 12:36

Huh

Proeven?

Niet nodig hoor. Zoals je het omschrijft is ie nog prima te eten.

Magalí

Magalí

26-12-2015 om 12:37

Smaakt nog goed

Nou, hij smaakt nog goed, maar is misschien een tikje droog. Maar kan nog prima denk ik. We gaan het gewoon proberen. Ik vind het ook zo zonde om een hele cake in de vuilnisbak te gooien!

Linde

Linde

26-12-2015 om 12:43

magnetron

Als je hem echt te droog vindt kan je hem even in de magnetron doen, wordt hij vaak minder droog van.

Nb ik doe het dan met plakjes niet met een hele cake, maar kan vast ook.

Zeker niet weggooien, zonde.

Magalí

Magalí

26-12-2015 om 13:22

Oké

Eventueel dus in de magnetron.

Bedankt iedereen! En nog een fijne 2e kerst allemaal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.