Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

06-10-2011 om 10:02

Cadeau idee?

Komende week is mijn vader jarig en ik ben dringend op zoek naar een cadeau-idee. Hij drinkt en rookt niet. Met douchefris etc maak je hem ook niet blij. Hij leest niet graag, kijkt wel graag tv maar zapt dan vooral. Heeft geen specifieke hobbies. Houdt wel van lekker eten. Geeft niets om kleding en uiterlijk. Ze hebben zelf vrij veel geld dus alles wat ze willen kopen ze wel. Foto’s van de kleinkinderen heb ik pas nog gegeven bij de verjaardag van mijn moeder. Wie heeft nog een origineel idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

06-10-2011 om 10:08

Niets

Zulke saaie mensen hoef je niets te geven. (Leest niet? Heeft geen hobbies? Kijkt alleen TV?).

Nee hoor, geintje. Maar dan zou ik het gewoon zoeken in 'iets dat op gaat'. Een mooi stukje kaas of zo, evt. op een kaasplankje. Of is dat te goedkoop? Dan nog een schaaltje overheerlijke olijven erbij, of zoiets.

Of anders: een bioscoopbon? Dat is een soort TV in het groot. Kan hij alleen niet zappen.

Margje

ishtar

ishtar

06-10-2011 om 10:08

Wij kregen laatst

een dinerbon. Van cadeaubox.
Of een 'avondje uit' Theater, film, musical zoiets?
Overigens hebben wij de cadeautjes afgeschaft en gaan we ipv daarvan met zn allen uit eten. Misschien ook een idee.

ayla

ayla

06-10-2011 om 10:14

Reactie

Bioscoop, nooit geweest, gaan ze ook niet doen, theater idem. Dinerbon heb ik over zitten denken maar die 25 euro zet ook weinig zoden aan de dijk. We gaan al ui eten maar dat is te duur om voor ons te betalen.

Dan lijkt me toch

Het idee van Margje heel geschikt. Je vader zal toch wel eens éten Flesje wijn (of iets anders wat hij lekker vindt), kaasje, olijfje, droge worst, nootjes, ik zou los gaan in een delicatessenwinkel.

ishtar

ishtar

06-10-2011 om 10:20

Dan

koop je een mooie bos bloemen met daaraan een kaartje 'voor de liefste vader'. Of een mooie fruitmand met wat extra lekkere luxe dingen erin,
Ze maken het je ook niet makkelijk

Workshop?

aangezien je vader van lekker eten houdt; een workshop van zijn favoriete keuken, of een dagje mee op een boot en dan daarna een workshop; zie www de viereetgetijden.nl of een dagje zeevissen. Het is jammer dat hij niet drinkt anders kon je hem een workshop je eigen bier brouwen aanbieden.

Eveline

Eveline

06-10-2011 om 12:04

Tijdschriftje?

of is dat al te veel lezen voor hem?

Misschien ook gewoon eens vragen aan hem waar je hem blij mee zou kunnen maken?
Als hij het zelf ook niet weet (zou zomaar kunnen), dan lekker losgaan met eten en drinken denk ik. (of tijdschriftje in combinatie met eten en drinken)
Succes!

Rafelkap

Rafelkap

06-10-2011 om 13:00

Dit boek

Zet hem maar aan het werk Bv met het boek: "opa vertel eens", kan hij schrijven over vroeger, leuk voor jou en je kinderen.

Een

zelf gebakken appeltaart. Met hazelnoten, gember, gedroogde abrikozen, appels en een peer erin.

En dan ook zo'n spuitbus slagroom erbij.

sjalot

sjalot

06-10-2011 om 14:07

Geit

Voor iemand die alles al heeft (en zo klinkt het eigenlijk wel): ik zie de laatste week overal posters hangen van 'geef een geit kado'. Een actie van Oxfam Novib: geef een geit (of een waterpomp of een magrovebos) aan iemand die nog niet zoveel heeft... http://www.oxfamnovibpaktuit.nl/

Of een kip

we hebben schoonvader die altijd riep, ik hoef niks ,wel eens een grapje uit zo'n fopwinkel gegeven.
Een houten doosje met de tekst: voor de man die alles al heeft. En dan waren het gewoon 2 blokjesdie aan elkaar zaten gescharnierd,met niks erin dus.
Hij heeft er nog weken om gelachen( en wij bedoelden het echt als grapje)
Maar ik zou ook gewoon iets lekkers geven, goede olijfolie uit de delicatessewinkel enz.

ayla

ayla

07-10-2011 om 13:22

Ik denk

dat ik ze een dagje weg cadeau geef, kinderen hebben woensdag studiedag en dan met ze allen naar Aken, Hasselt of iets in die richting. Trakteer ik ze op een ontbijtje daar, moet ik alleen de kids een dag zoethouden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.