Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 15:43

Cadac skottelbraai

Ik wil graag in de tuin kunnen kokkerellen. Een barbecue is een mogelijkheid, maar nu vraag ik me af of een skottelbraai misschien geschikter voor ons is. Wie heeft er een, wat voor een heb je en ben je er nu je hem eenmaal hebt, tevreden over? Gebruik je hem vaak?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

29-05-2011 om 15:57

Hier

Wij hebben voor thuis de grote skottelbraai. De wokpan gebruiken we weinig maar i.p.v. een bbq gebruiken we heel vaak de grillplaat. Op vakantie nemen we de outdoor chef mee en gebruiken ook daar bijna alleen maar de grillplaat. Omgedraaid kun je de grillplaat ook gebruiken om pannenkoeken mee te maken ofzo, die kant van de plaat is glad, en dat doen we ook wel eens (op vakantie dan).
Thuis is de gasfles niet standaard aangesloten en 'even snel' iets maken zit er dan ook niet in.

Vera

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 16:26

Voor een bbq

gebruiken wij hem ook regelmatig. Verder op vakantie maar daar hebben we sinds kort een Paella-pan voor gekocht voor op de skottel. Handiger dan die wok, want die ik vrij ondiep. dus als ik krieltjes aan het bakken was, vlogen ze vaak over het grasveld heen! Dat scheelt nu in die pan enorm! Hij is niet goedkoop, 50 euro, maar ik heb er geen spijt van!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 16:41

Bedankt voor het reageren

maar manlief wil geen skottelbraai maar een houtskool barbecue

Inge M

Inge M

29-05-2011 om 19:31

Barbecuetip

Het belangrijkste aan een houtskoolbarbecue vind ik een regelbare luchttoevoer onder de kolen en het hebben van een deksel.
Bqq-en met een deksel betekent dat vlees makkelijker en sappiger gaar wordt, geen verkoold eten dus.
Een regelbare luchttoevoer betekent dat je de warmte beter kunt regelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2011 om 19:39

Ja (en... misschien kunnen we op houtskoolbbq's doorgaan?)

Ik zag een barbecue die waarschijnlijk aan jouw omschrijving voldoet. Helaas was die niet echt goedkoop.

Inge M

Inge M

29-05-2011 om 22:57

Weber

Wij hebben heel lang een simpele versie (meeneemexemplaar) van Weber gebruikt. Perfect ding met deksel, rechthoekige vorm. Klein model maar kon bij feestjes e.d. heel veel aan.
Ondertussen gebruiken wij toch een gasbqq, thuis een buitenkeukenmodel, op vakantie een mini mini skottelbraai (uiteraard met deksel). Wij zijn zover dat we vinden dat houtskool niet het belangrijkste is, de regelbare warmte en de deksel wel.

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 06:58

Weber

yep,Weber!!!

19,95

Mijn vader heeft zoiets als jij zoekt een paar weken geleden gekocht voor maar 19,95. Hij was toen ook in de reclame bij blokker (voor ik dacht 49,95) zo'n aluminium barbeque op een brede poot met luchttoevoer.
Mijn vader heeft een prachtig (overdekt) terras en het werd heel mooi weer en ze hadden logé's dus bedachten ze dat ze zouden gaan barbequen, maar hadden alleen een of ander verroest oud ding. Dus toen wilden ze een nieuwe, ik had die ene in de folder van blokker gezien en toog ermee naar pa, die 'm geweldig vond en wat ging zitten zoeken op internet en hij vond diezelfde bij een grote campingzaak hier vlakbij voor nóg minder (was zelfs zelfde merk) voor dus 19,95. Kun je nagaan wat een winstmarges erop die dingen zitten.......En die heeft hij gehaald en hij deed het super! (Wij mochten ook mee-eten, in hun enthousiasme beetje teveel gehaald,hahaha) Dus een beetje rondzoeken en aanbiedingen rondshoppen loont!
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2011 om 13:38

Ja precies

Ik heb ook in de gaten dat Weber hét merk is. Tweedehands met dat soort zaken vind ik een risico, dus ik denk dat het toch geen Weber wordt, maar ook zo'n zuilvormig ding. Ik zag er een met een rechthoekig rooster.

Wij

Hebben een roestvrijstalen bbq van de Aldi perfect ding ook op zo'n dikke poot rechthoekkig erg groot.We hadden er mooi geluk mee in februari stond hij voor 10 euro in de opruimings hoek en nu zag ik hem voor 49 euro in het krantje.
We hebben bij de action zo'n koffertje gehaald waar een gaspitje inzit en daar zetten we dan nog vaak een wokpan met aardappelschijfjes op voor bij de bbq en lekkere salades heerlijk smullen!

Weber

Je kunt een gewone bbq echt niet vergelijken met een weber. De smaak die een weber geeft is veel rokeriger dan met een gewone bbq, ook al heeft die een deksel.
Liever even doorsparen en dan een echte.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-06-2011 om 23:53

Barbecook arena ceram ii

Ik ben nog steeds aan het rondkijken. De Barbecook Arena Ceram II... wie heeft daar ervaring mee?

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2011 om 00:43

Niemand een barbecook arena ceram ii?

...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.