Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

C1000 verhoogt zijn limonadeprijs en noemt het een prijsverlaging!

Wat ik vanmorgen aantrof: op zoek naar de limonadesiroop in de C1000, die van hun eigen merk, liep ik tegen de volgende kaartjes aan: 'In prijs verlaagd!' Op de steling stonden de flessen siroop (een namaak-Karvan Cevitam zeg maar, met toegevoegde vitamines) aangeprijsd voor maar liefst 2,24 euro, waar ze van de week nog 1,83 euro kosten! Ze zijn dus met 41 cent verhoogd, maar worden als 'in prijs verlaagd' aangegeven! De Karvan Cevitam leek ook in rpijs verhoogd, di kostte nu 2,69 waar ze mijns inziens voorheen net over de 2 euro waren (die kocht ik nooit meer, omdat er zulke goeie namaak op,de markt was, ook in andere winkels).
Ik stond een tijdje met open mond naar het schap te staren, mijn hersens pijnigend of ik me soms al die tijd vergist had. Thuis reed ik direct op de fiets naar de dichtstbijzijnde C1000, mijn eigen zeg maar, en ook daar waren de prijzen verhoogd, maar zonder de bedrieglijke bordjes erbij.
Ik twijfelde aan mijn herinnering, maar wist vrijwel zeker dat het goedkoper was geweest. 's Middags zat ik in mijn boodschappenboek te pennen, waar ik in bijhoud wat de producten kosten en waar ze dus het goedkooptst te vinden zijn, en zo ging er een kassabon door mijn handen met daarop de bewuste limonadesiroop van, jawel, 1,83! Had ik me dus echt niety vergist.
Ik denk erobver morgen met die bon naar mijn C1000 filiaal te karren en ze erop aan te spreken. Ondertussen diets ik morgen wel naar de Jumbo en koop ik daar de nieuwe siroop, waar ze nog wel een redelijke prijd hanteren.
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puinhoop

Puinhoop

21-06-2012 om 21:19 Topicstarter

Argh!

Eh, ja, wat zouden jullie doen, behalve even je tikfouten nakijken voor je op 'verzend' drukt :-S

Hoeveelheid

Was de hoeveelheid hetzelfde? Wat ook kan is dat ze 'm tijdelijk verhogen en vervolgens weer wat lager aanbieden.
Het is niettemin ontzettend knap als ze er mee weg komen.

Jaymza

Jaymza

21-06-2012 om 22:04

Zie ik vaker

Bij de c1000 altijd 4 croissants voor 1 euro, zie ik ze ineens in de aanbieding: 3 voor 1 euro!
Of bij de AH een aanbieding groente, voor het dubbele van de week ervoor.
Je wordt steeds voor de gek gehouden.

Jaymza

Cicade

Cicade

22-06-2012 om 00:11

En griesmeel toetjes....

zijn weliswaar groter qua inhoud, maar de prijs is helaas niet naar verhouding ineens een stuk hoger.
Mijn vader klaagde er laatst over. De bepaalde toetjes zijn nu eigenlijk te groot voor mijn moeder (eet muizehapjes) maar de prijs is met ongeveer 50% gestegen.
En dat onder het mom van 'vernieuwd', meer inhoud en 'handiger' verpakt. Die verpakking is ook om te lachen, ipv 2 bakjes naast elkaar zijn ze nu op elkaar gestapeld; lekker makkelijk toch (voor wie?).

Puinhoop

Puinhoop

22-06-2012 om 00:48 Topicstarter

Hoeveelheid hetzelfde ja

Precies dezelfde flessen om precies te zijn Asociaal! Maar mijn man -die graag naar Kassa! kijkt en aanverwante programma's, vertelde dat ze in DWDD ook wel eens van dit soort dingen laten zien, met de camera er bovenop, hoe een bedrog het is, die zogenaamde prijsverlagingen. Ook in Trosradar wordt dit aan het licht gebracht.
Schandalig. Mooi dat ik morgen met mijn kassabon naar 'mijn' C1000 trek. Zijn ze nou helemáál....

Rafelkap

Rafelkap

22-06-2012 om 07:29

Peenvogel

Ik ben wel benieuwd naar hun repliek, maar je krijgt vast een mooi weer praatje met excuses. Vervolgens gebeurt er dan niks. Ze durfden vast geen bordje erbij te zetten: nu in prijs verhoogd! Misschien kan jij je kind wat bordjes laten plaatsen.

Misleiding

Ik zou het even schriftelijk doen. Kun je een foto maken van dat schap?
Het is misleiding en dat is echt verboden.
Je kunt op deze site een klacht indienen http://www.consuwijzer.nl/
Groet,
Miriam Lavell

Hier ook bij c1000

de gemberontbijtkoek was van 1,19 ineens naar 1,60 gegaan. toen ik er wat van zei, lag dat aan de leverancier....
De gesneden bamigroente waren, na de overname van jumbo, in eens van 0.79cent naar 1,39!! gegaan. Jumbo is de goedkoopste adverteerden ze toen, ja als je bij de c1000 ineens alles 50 cent duurder maakt wel. De bamigroente is trouwens nu ineens weer 0.79 cent
Ik zie wel vaker van die "prijsverlagingen, je moet zo opletten tegenwoordig, zonde.

merene

merene

22-06-2012 om 21:09

Ja hoor

Hier zie ik het ook. Mijn man die geen prijzen onthoudt, koopt dus vrolijk zo'n "aanbieding".

Puinhoop

Puinhoop

22-06-2012 om 23:31 Topicstarter

Slim bezig, c1000

Ik ben nog niet geweest vandaag. Ik was naar de Jumbo, 'de goedkoopste' in onze stad,staat op de gevel. Da's zeker niet waar. Het meeste wat ik hebben moest, was duurder dan de LIDL. Maargoed, ik moest limonadesiroop hebben en dat vond ik: 1,99 alleen dan zonder de 100 % van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vitamines. Ze zaten er wel in, alleen veel minder.
Jee, ik zal die link eens bekijken! Bedankt Miriam! Of ik het durf, undercover bij de C1000 met mijn klikklakje, dat weet ik nog niet maar wie weet...

Fiorucci

Fiorucci

23-06-2012 om 08:55

Peenvogel

Weet je waar ik voordelig boodschappen doe? Bij AH. Is geodkoper dan C1000,zeker weten. Vooral als je veel Euroshopper producten neemt. Bij C1000 haal ik alleen de enorme aanbiedingen.

sinas

sinas

23-06-2012 om 15:02

Precies

Jumbo is in veel dingen echt goedkoper dan C1000. Eigen merkdingen ontloopt elkaar meestal niet zoveel. En sommige dingen zijn bij de Lidl weer duurder. Dan moet je dus echt een heel schema gaan maken welk product waar goedkoper is.

Maxime

Maxime

23-06-2012 om 17:29

Cassis

Ook was dat een tijd geleden met de cassis van Hero, van 1,5 liter naar 1,25 liter gegaan, en de prijs was ineens ook verhoogd. Ik geloof dat het wel een prijsstijging was van 25%!!

Trix

Trix

23-06-2012 om 21:44

Wat te denken van de huiswijn

Eerst zat de rode wijn Italië/Frankrijk/Spanje in een literfles en kostte €3,99. Nu zit het in een fles van 0,75 liter en kost het €3,79. Een liter kost dus nu €5,05... Da's een verhoging van ruim 25%
Aso's zijn het, die denken dat hun klanten achterlijk zijn. Nou, niet dus, ik koop 't niet meer!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.