Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laurien Witteman

Laurien Witteman

21-12-2011 om 09:15

Buurmeisje is opgelicht? iphone kwijt.

Ik heb mijn oude Iphone aan ons buurmeisje (13) gegeven. De wifi was kapot en er zat een barst in het scherm. Ze heeft een tijdje gespaard om de wifi te laten repareren en het toestel naar een eenvoudige gsm repair winkel gebracht. Het zou in drie dagen klaar zijn.
Maar helaas, het bleek toch zes weken te gaan duren. Zes weken later wilde ze het toestel ophalen en nu blijkt het kwijt te zijn.
Wat moet ze nu doen om haar Iphone terug te krijgen? Of een vervanging? Ik neem aan dat de politie in dit soort gevallen niet uitrukt, maar heb haar toch aangeraden aangifte te doen. Ze wil gewoon haar telefoon terug, want ze was er zo ontzettend blij mee!
Wie heeft raad?
Dank,
Laurien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Laurien Witteman

Laurien Witteman

21-12-2011 om 10:56

Gewoon pech, dus?

Gewoon pech, dus? Dat vind ik moeilijk te verteren. Is er niet een manier om dat bedrijfje onder druk te zetten? Zal ik een mooie juridische dreigbrief sturen?
Iemand ervaring?

Laurien

Hier hetzelfde idee met een oude ipod dienis opgestuurd naar iemand via marktplaats. Nooit meer teruggestuurd ofniets van gehoord. Heel flauw en irritant eigenlijk..
Ik zou erlangs gaan, en langs blijven gaan! Haar verhaal vertellen. En aangifte doen ja, en dat daar ook melden.
Meer kun je toch niet doen..

app-sent

En een eis neerleggen in de winkel:

phone kwijt? Vergoeden dan maar. Los het maar op.
We zijn je phone kwijt vind ik iets te kort door de bocht. Geen compensatie? Aangifte doen bij de politie.

Misschien heeft het meisje nog een rechtsbijstandverzekering, haar ouders bedoel ik dan, dan zou ze dat nog even in de winkel kunnen noemen, dat helpt soms ook. Helpt het niet, inschakelen die handel.

Laurien Witteman

Laurien Witteman

21-12-2011 om 20:43

Pop!

Power of posting!

Ze heeft hem vandaag teruggekregen. Welliswaar was niet de wifi, maar het scherm gerepareerd, maar toch...
Groetjes,

Laurien

Tijgeroog

Tijgeroog

21-12-2011 om 23:08

Laurien

Fijn dat het toestel terug is.
Ze heeft toch zeker niet hoeven betalen voor het repareren van het scherm? Daar had ze tenslotte geen opdracht voor gegeven (heeft ze het opdracht-formulier nog?)

Laurien Witteman

Laurien Witteman

22-12-2011 om 07:36

Verkeerde telefoon

Nee, Tijgeroog, ze heeft niet hoeven betalen. Maar het blijkt wel de Iphone van iemand anders. Ze gaat door met de aangifte.
Laurien

lia

lia

22-12-2011 om 11:25

Ik zou inderdaad aangifte doen. Misschien dat het bedrijf de administratie daarna eens in orde heeft. Jouw buurmeisje is mogelijk wel op dezelfde manier haar iphone kwijtgeraakt: ook aan iemand met een klacht gegeven. Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.